Wel of geen wieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door famke89, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hoi dames,

Wij zijn gaande weg bezig met het uitzoeken en kopen van de babykamer! En nu twijfelen we ontzettend of we wel of niet een wiegje zullen kopen.. Verplicht zal t niet zijn ;).. maar in hoeverre slaapt je kindje bij jou op de kamer? Lijkt me met bv wel handig! En zou dit eventueel ook in de reismand van je kinderwagen kunnen/mogen?! Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ben zelf totaal onervaren.. :D

Alvast bedankt!

2. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik lees mee.. Vroeg me namelijk hetzelfde af:D

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste heeft eerst in de reiswieg bij ons geslapen, maar was daar (voor ene hele nacht slapen) uitgegroeid voor we hem naar zijn eigen kamer wilden doen. Toen hebben we zijn ledikant op onze kamer gezet. Uiteindelijk heeft hij tot drie maanden bij ons aan het voeteneind geslapen. Toen hij daarna naar zijn eigen kamer ging, merkten we dat zowel hij als wijzelf beter sliepen.

Onze jongste ligt nu in een wieg die aan mijn kant tegen het bed aan staat. Echt heerlijk! Ik hoe 's nachts niet eens onder de deken uit te komen om te voeden. Onze jongste slaapt heel goed, dus ik denk dat hij wel langer dan die drie maanden bij ons blijft slapen. Zo lang de wieg niet te klein wordt, tenminste! Het ledikant past niet op onze nieuwe kamer, dus als hij te groot wordt voor de wieg zal hij toch echt naar zijn eigen kamer moeten. Maar dat wordt dan voor mij wel vervelend, aangezien we dan niet op dezelfde verdieping slapen en ik dan 's nachts toch weer mijn bed uit moet.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Bij mn oudste niet gehad en niet gemist.
    Bij nr 2 wel en nu voor nr 3 ook een wieg. Ik wil de kids niet wakker maken met nachtvoedingen. Ons huis is gehorig en dan zouden de kids wakker worden als de beeb huilt.

Denk dat je moet kijken wat voor jou prettig voelt. Ik vond t zeker de kraamweek heerlijk dat ik mn bed niet uit hoefde snachts

5. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    Bij onze oudste wel gehad maar op de babykamer ivm niet slapen van elkaar, als we hem zelf hadden moeten kopen denk ik niet dat we dat gedaan zouden hebben aangezien ze er vrij kort inliggen. Wij hebben een echte familie wieg en die gebruikt. Wordt nu weer klaargezet voor onze 2e.

6. noa10

noa10 Lid

14 aug 2013
    26
    0
    0
    Bij de oudste geen wieg gebruikt maar de bugaboo die we onze slaapkamer inreden (gelijkvloers appartement). We zitten een beetje krap in de ruimte en vonden zo'n wieg dus te groot. Hij heeft uiteindelijk twee weken bij ons in de kamer gelegen maar ik werd wakker van elk zuchtje van hem en sliep hierdoor super onrustig. Zoonlief niet, die sliep gewoon door..... Na een kleine twee weken is hij dus naar zijn ledikant in zijn eigen kamer gegaan, was blij dat ik geen wieg had genomen.
    Nu bij de tweede (uitgerekend over 3 weken) wel een wieg die ik kon lenen van een collega. Met name omdat ik nu verwacht dat de baby langer bij ons ligt omdat de twee jongens een kamer gaan delen en ik niet wil dat de baby de oudste wakker maakt (of andersom).
    Waar je trouwens misschien wel over na moet denken is of je je kind in de bak van de kinderwagen wilt laten slapen, je hoort daar wisselende dingen over met betrekking tot veiligheid omdat het niet goed genoeg zou ventileren.
    Ik heb me daar zelf nooit zo veel zorgen om gemaakt, zo lang je de kap naar beneden laat lijkt het me geen probleem.

Succes met je keuze!

7. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben een familie wieg dus leek dat ons erg leuk en fijn om die te gebruiken,zoonlief vond het heerlijk en voor ons makkelijk dat hij bij ons op de kamer lag.
    Hij heeft tot 3 maanden in zn wieg geslapen daarna naar zn ledikant in zn eigen kamer.

8. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier de eerste paar weken in de wandelwagenbak toen werd het te krap om er hele nachten in te slapen en tot hij 3 maanden was in zn ledikant op onze kamer geslapen. Daarna sliep hij namelijk van 23:00 tot 5:00 en toen naar zn eigen kamer gegaan. Vond het wel handig toen hij vaker bv in de nacht wilde dat hij op onze kamer sliep. Voor nr 2 gaan we een co-sleeper maken zodat mijn man rust heeft in de nacht. Als ik namelijk uit bed ga slaap ik weer slecht in, met onze oudste deed mijn man dat dus. Maar toen hadden we dus geen ander kind om rekening mee te houden. Vind het wel een fijn idee dat mijn man straks dan fris voor de oudste kan zorgen :D

9. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Bedankt voor alle tips! Wij zouden wel een wieg aan moeten schaffen..maar gezien er wel ruimte op onze kamer is voor het ledikantje doen we dat denk ik maar :)

10. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben geen wieg gebruikt, omdat het ledikant op onze kamer paste. Als dat niet kon, dan hadden we een wieg gekocht.
    Samen slapen was geen onderwerp van gesprek hier, maar gewoon logisch voor ons.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Wij hebben geen wieg, wil de kleine in eerste instantie in de kinderwagenbak naast mn bed zetten tot de bv goed op gang is gekomen.
    dan naar zn eigen bedje op zn eigen kamer :)
    We hebben een kleine slaapkamer en een wieg is gewoon niet handig
    en wil hem snel in zn eigen bedje hebben ivm nachtrust man :)

12. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw

Ja zo denk ik er ook wel over indd :).. nu iig ;) kan op het moment wel weer heel anders zijn haha.. Maar ML wil in de kraamweek nog werken..en als kraamzorg weg is neemt hij vakantie dus is wel fijn dat hij goed slaapt.. daarbij ben ik ook wel het type wat van elk zuchtje wakker zou worden..is voor jezelf volgens mij ook niet zo bevorderlijk :D

13. noa10

noa10 Lid

14 aug 2013
    26
    0
    0
    En als je net bevallen bent kan dit nog eens worden versterkt, tenminste die ervaring heb ik wel. Mijn gehoor stond echt op scherp. Ik werd bijvoorbeeld gek van het geluid van de voorbij rijdende auto's terwijl ik daar normaal toch geen last van heb.

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Mn man moet of sochtends om 5/6 u werken, of werkt savonds tot 11.
    Zijn nachtrust heeft hij dus echt gewoon nodig:)

15. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ben benieuwd!.. Woon gelukkig in een rustige straat ;)

16. Chant88

Chant88 Actief lid

9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij hebben wel een wieg, lijkt me ook fijn om ze in de kraamweek bij je te hebben liggen, in zn eigen kamer staat gewoon een ledikant, we zien wel even hoelang we de wieg gebruiken :)

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Het was heel fijn om de kleine op de slaapkamer te hebben.
    Wij hebben de familiewieg gebruikt.
    Mn zoon heeft hier vijf maanden in geslapen. Vond het ideaal met de borstvoeding.
    Ook een prettig idee dat hij vlak bij ons was.
    Een kennis had de kinderwagen op de slaapkamer staan en gebruikte die als wieg

18. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Hier wel een wieg, een hangwieg. Onze dochter heeft er 6 mnd ingelegen en naast ons gehangen. Vond het erg fijn haar dichtbij te hebben, zeker ivm BV.

19. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Net met manlief besproken, en verteld dat ik info bij jullie had in gewonnen ;) (is dit een nederlandse zin?!).. en hij zei direct oh maar ledikant past toch aan jou kant prima naast het bed.. geen discussie meer mogelijk :p..nee maar heb jullie verhalen wel mee genomen in dit gesprek..maar zijn er uit dat we 'gewoon' het ledikantje gaan gebruiken.. mede doordat wij niet een familie wieg hebben..en financieel ook niet een aan (kunnen) schaffen :)

20. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik denk dat wij een co sleeper of klein wiegje in de slaapkamer zetten voor de eerste tijd.
    Een ledikantje lijkt me zo ruim voor een pasgeboren baby..

Deel Deze Pagina