Ha dames, Ik heb veel witte hydrofiele luiers en washandjes. Een deel hiervan heb ik gekregen van anderen. Het gebruikte hydrofiel schijnt nog beter op te nemen, dus ik ben daar zeer blij mee. De kleur van de hydrofiele stof is echter niet echt meer spierwit. En ook al is het wel wit, nu nog, ik was ook wel eens iets euhw een andere kleur. Ik ben wel van de kleurtjes en zat me nu dus af te vragen of het een idee is om ze te kleuren met een textielverfbad ofzo. Het lijkt mij echter ontzettend irritant als het zou afgeven in de was. Ik wil ook graag heet kunnen wassen. En ik ben best wel van het biologische en wil daarom niet dat ons baby strakjes de verfresten van die hydrofiele stof 'op' zich krijgt. Andere optie zou misschien zijn om de doeken weer spierwit te krijgen. Iemand tips of ervaring?
Mijn ouders hebben de hydrofielen die ze vroeger voor mij gebruikten op een gegeven ogenblik geverfd en vervolgens jaren als theedoeken gebruikt ( ik heb ze nu nog als poetslappen in de schuur liggen ) Ze hebben nooit afgegeven en zijn altijd op 90 graden gewassen. Dus ja het kan, heel goed zelfs. Wel opletten dat je ze na het verven een aantal keren apart en heet wast. Zodat alle restanten van de verf er echt uit zijn, ook ivm de tere huid van je kindje.
Dat heb ik dus ook! Oude hydrofiele van mijn zoontje, maar zijn een beetje grauw... (Mijn eigen schuld, doe ze gewoon bij de gewone was... Wel de was van 60 graden, maar daar gaan ook gekleurde handdoeken en beddengoed bij.) Vind nu roze ook leuk maar dan met textiel verf ofzoiets? In de wasmachine kleuren?
Hier heb je inderdaad verf voor. Van dylon geloof ik Weet t merk niet zeker. Ik heb het ooit eens bij de da gekocht toen mijn handdoeken de kleur niet meer hadden die ik mooi vond. Geeft niet af als je doet wat er op staat en dan nog eens een keer extra wast. Wel de wasmachine daarna goed een keer zo laten spoelen.
Als de kleur er goed uitgespoeld is na het verven, kun je het een keer met azijn wassen (ik weet niet of dit in de wasmachine ook werkt). Vaak helpt dit tegen het afgeven van kleur.
Als ze hier grauw worden, gooi ik ze een nachtje in een emmer met bleek. komen ze weer stralend wit uit. Maar verven klinkt ook wel heel leuk Wil wel wat meer blauwe hebben
Ik zou t nooooooit doen. Zo'n tere babyhuid kan soms al geen wasverzachter verdragen, laat staan van die verf. Ik zou veel te bang zijn voor eventuele chemische dingen erin (heb r geen verstand van) Tenzij ze voor de sier zijn natuurlijk.
Ik zou het ook niet snel doen. Mijn dochter is gek op doekjes, kan zich daar tijden mee vermaken. Ze grijpt erin, gaat er onder liggen maar vooral: ze sabbelt er uren op. Eigenlijk doet ze dat laatste met alles. En dan zou ik niet willen dat het geverfd is met daar niet speciale verf voor... Of je moet bewust je hydrofielen weg houden bij haar. Hier heeft ze al aardig wat uren hydrofielen sabbelen erop zitten.
Met speciale textielverf en daarna een paar keer goed wassen zie ik het probleem niet. Als je gekleurde hydrofiels in de winkel koopt hebben die ook ooit een textielverfbad gehad. Die was je ook voor gebruik en dus waarom niet zelf doen?!
Hier heb ik alle hydrofiele doeken gewassen met dylon textielverf. Ging prima en geeft echt niet af zolang je de gebruiksaanwijzingen volgt op de verpakking. Nu 2 jaar later zien ze er nog prima uit en zoonlief is nog nooit blauw geworden. Sterker nog. Ze belanden wel eens bij de witte was en nog nooit afgegeven.
Je kan zo'n kunstgebit reinigingstabletje in een emmertje kokend water doen en daar je hydrofiele doekjes in laten weken. Dan worden ze weer spierwit. Ik was mijn witte was trouwens altijd met een zakje Dylon voor de witte was. (ik was m'n witte was altijd 95 graden) Oma's tip!
Ik heb vaker textiel geverfd. Dat doe ik met Dylon verf. Deze verkopen ze bij DA drogisten. Onlangs heb ik nog witte hoeslakens pimpelpaars geverfd. Gaat perfect... in de wasmachine, je moet er zout bij doen (voorschriften). Als je het volgens de voorschriften doet, wordt alles mooi effen van kleur. Ik was de geverfde stoffen wel daarna samen met iets van dezelfde kleur.
Hahahaa, dat kan ik gaan doen! Oma's kunstgebitreiniger er bij doen... Mij lijkt zo'n kleurtje ook heel leuk en vrolijk, maar volgens mijn moeder is het heel irritant als 't niet wit is. Denk alleen dat zei veel witte was heeft / had en ik heb veel meer kleurtjes... Ben net als sommige andere dames hiero inderdaad wat bang voor de schadelijke stoffen. Anderzijds is wit ook gebleekt en is alle gekleurde textiel ook in een verfbad geweest... Hwmmm. Ik denk dat ik toch op save speel en de kunstgebittenreiniger truc ga proberen.
Ik, maar nu vinden jullie me vast gek, maak iets weer wit met bleek. Gewoon in de luier emmer. Een nacht in de bleek, even in de douchebak afspoelen? In de emmer mee naar de wasmachine, witwasmiddel, vanish erbij, op 90 graden, en strijken.. en daarna de kast in. Ik zou het dus ook zonder moeite verven met textielverf
ik doe het ok gewoon met bleek. wat ik normaal in de wc mik, mik ik dan in een emmer, wat water erbij en nachtje laten staan, dan de wasmachine in en taaadaaaa witte doeken!! doe ik ook met witte rompers en sokken met vieze vlekken enzo! maar in een textiel badje zou ook prima kunnen denk ik hoor! als je het daarna nog een paar keer goed heet wast lijkt mij het geen probleem!
hihi hier voor mijn bevalling van mijn eerste alle mooie spierwitte nieuwe hydrofielen gewassen en wat was er gebeurd, 1 groene er tussen gekomen. Gevolg... ik heb nu allemaal mint groene hydrofielen hahahaha denk dat het weinig kwaad kan hoor want je andere kleding etc is ook gekleurd.