Ik ben aan het zoeken naar een co-sleeper. Het wordt me alleen niet duidelijk of dat kan in combi met een boxspring. Ook lees ik over een ikea bedje gebruiken als co-sleeper, maar dan ligt de baby toch onder in het bedje. waardoor de baby dan toch meer op knie hoogte van je ligt??
Hier een Ikea bedje als co-sleeper. Hij staat nu nog los tegen ons bed zodat ik er s nachts wat makkelijker uit kom maar zetten 'm straks met lijmklemmen vast. Bedje heeft 2 hoogtes maar de hoogste stand was iets te hoog. Hebben 2 cm eronder gaatjes geboord en nu is ie goed.
hier ook een ikea-bedje. andere versie dan diegene hierboven. ik heb er 1 met een dichte hoofd en voeteneind. bodem is verstelbaar dus paste prima. in het begin op de hoogste stand. die was gelijk aan mijn matras. daarna ging ze zitten en staan en is de bodem naar beneden gegaan. als kindje onderin ligt dan ligt hij inderdaad ongeveer op knie-hoogte. maar dat is toch geen probleem?? je kan kind alsnog er heel makkelijk uithalen. hier lag kleine trouwens al vrij snel in een slaapzakje dus ook bovenin/op "ooghoogte" naast me.
Hier ook een ikea ledikantje naast een boxspring. Hij staat klem tussen de muur dus niet vast. Op de hoogste stand met een matrastopper onder het matrasje is hij pressies even hoog als ons bed! De meeste ledikantjes kan je op 2 hoogten instellen. Wij hebben wel een schroef door de zijkant heen in de lattenbodem geboord aan de kant waar we de spijlen verwijderd hebben. Dat voelt net iets steviger. Co sleeper met matrasje op de onderste stand zou ik het nut niet van inzien. Is met voeden niet handig. Alleen met makkelijk troosten, maar niet het gezellige samen slapen effect. Wij hadden eerst deze opstelling: http://media11.dropshots.com/photos/769679/20120203/230327.jpg maar dat ledikantje is kapot gegaan tijdens 't verhuizen/verbouwen van de kamers. Nu een simpel 2ehands ikea ledikant HENSVIK Babybedje - IKEA maar zou ik er nog een keer 1 kopen, dan zou ik wel voor de sundvik of gulliver gaan, waarbij 1 zijkant standaard verwijderd kan worden. Je hoeft alleen maar 4 gaatjes te boren om de lattenbodem op de goede hoogte te zetten. En een stukje schuimrubber op de markt om de ruimte tussen matrasje en spijlen.
Hier een Babybay Mini/Midi aan de Ikea boxspring. Past perfect en is superstevig en stabiel. Ook fijn dattie een afsluithekje heeft waardoor als de baby straks kan rollen, en ik even niet in bed ben, ze veilig afgesloten kan liggen.
Wat ziet dat er leuk uit zeg ! Ik denk dat ik dan voor een omgebouwde ikea bed ga. Vind babybay en alle soorten zo verschrikkelijk duur als je alles erbij hebt wat je dan nodig hebt. Dus het klem zetten tussen bed en muur is al voldoende? Want ik zou niet weten hoe ik het moet vast zetten met bijvoorbeeld lijmklemmen .....
Hier was tegen de muur klem zetten niet zo'n optie omdat we dan met de gordijnen zitten. En het balkje aan de onderkant van het bedje zit precies tegen de zijkant van ons bed aan dus lijmklemmen was hier de makkelijkste keuze. Ik heb hier het bedje 2ehands gekocht en een nieuw matrasje.
jawel hoor. lekker samen slapen en 's ochtends wakker gemaakt door kleine had dus wel degelijk nut. matrasje lag maar ietsje lager dan die van mij, ze kon dan zo bij mij in bed klimmen. was een stuk veiliger dan het bedje op het middenstandje zetten met een kind wat gaat staan. daar wordt je pas wakker als ze eruit geflikkerd zijn. ik had zicht op kleine, makkelijk met troosten en ook met de fles geven. moest haar alleen iets verder bukken om d'r in bed te leggen. geen probleem.
Ahh ja met een ouder kindje natuurlijk wel! Ik leg idd weleens ( Nu niet nu staat de cosleeper er weer ) het matras naast mn bed als ze ziekig was. Tussenin is geen optie omdat ze me steeds tegen mn zwangere buik schopt en dan kan ik idd toch troosten door mn hand uit bed te steken.