Wij hebben een wieg op de kamer gehad en vond het voor de eerste weken heerlijk! Vooral omdat ik toen nog BV gaf en dan ben je er gauw bij maar lig je ook weer gauw in je bedje te knorren en das wel prettig. Wij hebben Savira met 2 maanden op haar eigen kamer laten slapen, simpelweg omdat ik niet aan mijn slaap kwam. Ik werd wakker van elk hikje, zuchtje, gaapje Bij een 2e kindje doe ik het weer
Het eerste wat de kraamverzorgster deed was de wieg naar onze slaapkamer sjouwen. Na de kraamweek was het eerste wat mijn man gedaan heeft de wieg terug naar de babykamer sjouwen. Hij werd er echt stapelgek van. Heeft nooit kunnen slapen met de baby op de kamer. Hij wordt van elk kreuntje wakker. Ik vond het ook lekkerder met de baby op de eigen kamer. Volgens mij moet je het gewoon even uitproberen, eventueel met de kinderwagen bak, en doen wat het beste voelt voor je.
???? Bijna iedereen heeft de baby in een wiegje op hun slaapkamer gehad ???? Ik ben verbaasd!! Onze dochter heeft vanaf thuiskomst uit het ziekenhuis direct in haar eigen bed op haar eigen kamer geslapen en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.....! Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je, als je toch al zo moe ben, je kleintje zo dicht bij je wilt hebben dat je van elk zuchtje of kuchje wakker wordt.... Dat was voor ons de reden om haar op haar eigen kamer te laten slapen, zodat wij ook aan onze nachtrust toe kwamen. Het is al vermoeiend zat de eerste periode!
Hier komt het ledikantje bij ons op de kamer, vinden we allebei een fijn idee. Mochten we vervolgens geen oog dichtdoen, dan is 't ledikantje ook zo weer verplaatst.
ik heb een wieg maar dan voor in de woonkamer, iets gezelliger dan het park, dat komt er te staan als beeb uit de wieg gegroeid is. ik heb boven het bedje bij ons op de kamer staan.
Zo das duidelijk Mijn zoons hebben beiden 4 maanden bij ons op de kamer geslapen, maar ik werd echt niet steeds van ze wakker. Met de bv was het erg fijn dat ik mijn bed niet uithoefde en ik genoot er gewoon van ze dicht bij me te hebben. Vind het ook een beetje sneu persoonlijk als een kindje na 9 maanden zwagerschap ineens weg van de moeder wordt gehaald. Na 4 maanden gingen ze naar hun eigen kamer en dat ging prima.
Ik heb er niet minder om geslapen hoor! Het gaf mij juist een rustig gevoel dat ze dicht bij me lag en ik haar hoorde als er wat was. En buiten dat, als ik het risico op wiegendood kan verkleinen, ga ik niet in de eerste plaats om mezelf denken. En ik vind het gewoon belachelijk dat de maatschappij zo ingesteld is dat kindjes gelijk maar een eind bij hun ouders vandaan moeten liggen, in schema's gestopt moeten worden, etc. Staat voor mij ver weg van de natuur en ver weg van de behoefte van baby's.
Dit had ik geschreven kunnen hebben Ik denk trouwens dat ik slechter geslapen had als mijn zoontje alleen in een kamer had gelegen.. het feit dat ik alles hoorde en alles merkte gaf mij juist een stukje 'rust'.
Hier heeft onze dochter de eerste 6 maanden in een wiegje bij ons op de kamer gelegen. Super met de bv en kon even rechtop gaan zitten om te kijken of alles goed ging. Ze werd niet wakker van ons en wij niet van kleine geluidjes. We gaan het dit keer zeker weten weer zo doen. Als ze soms begon te pruttelen praatte ik zachtjes tegen haar en dan viel ze in slaap. Pas geboren baby's horen gewoon dicht bij hun moeder.
Ik heb beide kinderen de eerste periode in een wiegje naast mijn bed gehad; oudste 7 weken, jongste 10 weken. Ze gingen over naar een ledikant in hun eigen kamer toen ze nog maar één nachtvoeding vroegen, en toen ze niet meer lekker in het (kleine) wiegje pasten. Héérlijk. Ik heb ze op deze manier zo intens leren kennen. Ik werd echt niet wakker van elk zuchtje (of zou ik nou echt zulke stille baby's gehad hebben?) maar wel van de eerste kreunen die erop duidden dat ze wat te drinken moesten hebben. De babykamer ligt niet naast onze kamer, maar een verdieping hoger. Dan zou vermoedelijk onze oudste er eerst van wakker zijn geworden, en daarna ik pas. Vriendlief sliep in die periode trouwens op de logeerkamer. Hij snurkt nogal en ik slaap met hem erbij altijd met oordopjes in. Dat is niet zo handig als je de geluidjes van je baby wilt leren kennen. En bovendien kan hij extreem slecht tegen 's nachts wakker worden. Op deze manier was hij 's morgens goed uitgerust. Ik gaf BV, maar voor mij had het niet uitgemaakt als ik flessenmama was geworden, dan nog had ik m'n pasgeborene zo dicht bij me willen hebben. Ledikant kon niet bij ons op de kamer (verdieping lager; paste niet door het trapgat). Maar we hadden de wieg waar papa als baby in heeft gelegen. Geen enorme kostenpost dus, alleen een nieuw matrasje.
Papa week hier ook regelmatig uit naar de logeerkamer als hij er last van had. Straks halen we denk ik ook maar een matras van zolder, legt hij die maar op de babykamer neer zonodig.
Ik vond het heerlijk! Dus ja! Ook ik gaf fv, maar welke reden je ook hebt, gewoon doen als het je wat lijkt. Je kunt ook altijd wat goedkoops op mp kopen en eventueel een goedkoop matrasje erin kopen.
Ik vond het heerlijk mijn meisje op de kamer, sliep juist als een roosje met haar geluidjes op de achtergrond. Juist toen ze pas (na 6 maanden) op haar eigen kamertje lag ging ik liggen luisteren of alles wel goed was. Het was handiger voor zowel borst als fles voeding, maar vooral voelde het fijn en natuurlijk.
Wij gaan gewoon het ledikantje op onze kamer neerzetten. Sowieso de eerste 4 weken daarna moet manlief weer aan het werk. Mocht het zo zijn dat hij dan wakker word van de wekker van manlief, of manlief teveel van hem, dan gaat hij naar zijn eigen kamertje.
Wij hebben ook het plan het wiegje (waar ik nog in heb gelegen) naast ons op de kamer te zetten. Precies om de redenen die anderen al hebben aangegeven: borstvoeding, jij en de baby kunnen weer sneller inslapen daarna, en je leert de geluidjes goed kennen. En sorry hoor, maar waar ik me het laatst druk om zou maken is mijn eigen nachtrust. Sowieso slaap je die eerste weken/maanden anders en heb je gebroken nachten door nachtvoeding, andere wensen van de baby, etc. Dat hoort een beetje bij die periode, denk ik. Ik denk dat het "beleid" om je kinderen gescheiden te leggen meer iets is van een jaar of acht, tien geleden, en dat men nu weer begint aan te raden je pasgeborenen bij je te houden. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Voor mij is dat op onze kamer.
Onze kleine (bijna 5 mnd) ligt ook bij ons op de kamer. Meer noodgedwongen ondertussen, we wachten op ons nieuwe huis en hebben nu maar 1 slaapkamer. Vond het vooral de eerste 3 maanden lekker. Moet zeggen dat ik het nu ook wel eens fijn zou vinden om weer m'n eigen kamer te hebben. Normaal de lamp aan als je binnen komt en hardop kunnen praten... En ik word ook bij elk geluidje wakker, terwijl hij lekker weer doorslaapt. Denk dat het voor je kleine wel heerlijk is.
Onze oudste twee hebben niet bij ons op de slaapkamer geslapen, althans, wel regelmatig lekker bij ons in bed, maar dus niet met wiegje/ledikantje. Eigenlijk vooral omdat ik/wij vonden de 2 wiegjes/bedjes niet paste op onze slaapkamer. Achteraf echt wel spijt van gehad, vooral omdat het gewoon fijn is ze bij je te hebben. Onze jongste is na ruim 4 weken ziekenhuis thuis gekomen en bij ons op de kamer in een wiegje begonnen, na een aantal maanden werd dat wiegje een ledikantje en een tijdje terug, toen ze ruim 2.5 jaar was is zij naar een eigen kamertje gegaan. Deze volgende die we nu verwachten, gaat ook weer lekker bij ons op de kamer. Zeker ook om de redenen die Redd88 al aanhaalde, plus dat het gewoon heel fijn is. Liefs Hanneke.
Red, valt nu het kraamzorg vraagje op zn plaats ? Lekker offtopic, ik reageer er daar waar dat antwoord staat binnenkort nog even op, maar weinig tijd echt bij te lezen ! Dankjewel iig!
Ik had geen wiegje maar onze dochter heeft de eerste weken in de reigweig op onze slaapkamer geslapen. Heb ook fv gegeven maar vond het ideaal! Vond het heel fijn dat ze bij ons sliep, je hoort elk geluidje die ze maakt, maar dat vond ik juist prettig. Zo had ik telkens een bevestiging dat alles nog goed met dr was. Uiteindelijk heeft ze ook nog een tijdje in dr ledikant bij ons op dr kamer gelegen. Heb er dan ook heel veel moeite mee gehad toen ze naar haar eigen kamertje verhuisde. Heb er letterlijk nachten van wakker gelegen...