Wel of geen wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door blike1987, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

De oudste heeft 7 weken naast m'n bed geslapen, de jongste 10 weken. Daarna werd de wieg (een oud wiegje van m'n schoonfamilie) te klein voor ze; ze zijn nogal sterk en woelen flink, dus kwamen ze overdwars in de gordijntjes terecht....

We hebben ze 'verhuisd' naar hun eigen ledikantje (één verdieping boven onze slaapkamer) toen ze nog maar één keer per nacht voor een voeding kwamen. Dat vond ik te doen 's nachts. Moest toch een trap op en af voor de voeding. Als hun slaapkamer naast die van ons had gelegen, had ik ze misschien vanaf het begin in hun eigen kamertje gelegd, al vond ik het superfijn om ze 's nachts bij me te hebben.

Kinderwagenbak werd hier afgeraden door de kraamzorg: het is vrij krap en erg benauwd (bak ventileert niet). Prima voor een paar uurtjes per dag, maar niet om alle slaapjes in te doen. Dat was ik wel met ze eens.
    Als die familiewieg er niet was geweest, zou ik een goedkope wieg gezocht hebben. Zonde van 't geld, voor hoe kort ik er gebruik van maakte.

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier was het plan om gelijk een doorgroeibed te kopen. We hebben 1 slaapkamer, gelukkig vrij ruim dus de baby moet vanaf het begin gelijk bij ons op de kamer.
    We staan wel op de lijst om te verhuizen maar niet als dringend aangezien ze er vanuit gaan dat een baby makkelijk tot een jaar of zelfs iets langer mee op de kamer van de ouders kan.

Ik had geen zin in gedoe met eerst wieg, dan ledikant enz. Dus gelijk voor zo'n bed gegaan. Voor in de woonkamer zouden we dan gewoon de kinderwagen gebruiken, daar zat een aangepast matrasje bij dus ik hoefde ook niet te kijken voor een mozesmandje.

We hebben nu wel een wiegje (van mijn ouders gekregen) en daar hebben we nog een plaatsje voor gevonden in de woonkamer. Maar zelf zouden we het niet gekocht hebben.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook wiegje gekocht: voor honder euro was ik klaar inclusief matras deken en lakentje

4. misa

misa Niet meer actief

Kinderwagenbak kan ook prima! Dat wilden wij eerst ook doen en daarna naar het ledikant op de eigen kamer. Maar omdat ik al vrij snel wist dat ik het langer zo wilde houden, hebben we een wiegje gekocht. Anders moesten we de bak elke keer van boven naar beneden halen als we wilden wandelen.

Heb je al aan marktplaats gedacht?
    Je kunt zo een stuk schuimrubber of een noppenmatrasje kopen en op maat knippen.

Matras Voor Kinderwagen / Wieg | Matrassen | Baby-Dump

Noppenmatras van schuimrubber | Beter kamperen begint thuis!

Deel Deze Pagina