Velluxdeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door renaatje86, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hey hallo!!! Ik ben een beetje aan het kijken wat ik nog moet halen voor het bedje (wij gebruiken een ledikantje en geen wieg) Ik heb een matras met aerosleep matrasje voor erop. Heb bij de hema en leuk ledikantlakentje gekocht (denk voor het dekentje niet voor het matras) Ben me nu aan het verdiepen in de dekentjes. Ik kom veel vellux dekentjes tegen die schijnen erg goed en veilig te zijn. Nou kun je de duo kopen maar ook enkele. Ik vind denk ik de duo een beetje overdreven de eerste tijd is het kindje zo klein dat je het dekentje toch moet dubbelvouwen en daarna krijgt het kindje een slaapzakje aan en hoef je er toch geen 2 dekentjes bij op te doen?!? Iemand hier verder ervaring mee? groetjes Renate (wat een ingewikkelde toestand zeg zo'n ledikantje en alles erbij haha!)

2. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook gekozen voor Vellux dekentjes.
    Heb wel de duo.
    Op de uitzetlijsten staat volgens mij dat je 2 dekentjes moet hebben. In dit geval lijkt me 1 duo deken genoeg.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij hadden de duo maar hebben nooit een 2e deel gebruikt.
    Ik zou dus kiezen voor 1 deel (en een goedkoop hema dekentje erbij voor reserve)

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb ook de Vellux deken (duo), tot op heden nog nooit gebruikt. Af en toe sloeg ik een beetje door in m'n aanschaf :). Maar je kan 'm later ook als dekbed gebruiken en dat ben ik ook van plan. Heb wel een ledikantje van 150x70, dus m'n zoontje kan er langer in.

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb ontdekt dat bij de kinderwagen een vellux medi blanket zit dat is ook een dubbele met klittenband maar dan kleiner dan die je voor het ledikant gebruikt kent iemand deze vellux medi blanket?

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

Hier ook de duo, maar alleen gebruikt met echt heel koud weer. Het kan behoorlijk koud worden bij ons boven, maar als dit 3 of 4 keer geweest is het veel!

7. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben een duodeken van babydump (geen vellux). Bevalt me niet heel goed, is erg stug en voelt zwaar aan.. We hebben maar eventjes beide dekens gebruikt (hartje winter geboren...), maar toen we een slaapzak gingen gebruiken al niet meer.
    Dus ik vind het een moeilijke keuze..! Maar ik zou zeker niet meer voor die goedkope van de babydump gaan, voor een volgend kind komt er zelfs een nieuwe, andere, betere, fijnere... ;)

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb hem ook maar nog niet in gebruik. Op dit moment slaapt ze nog enkel in de wieg. Deken is vederlicht, dat valt echt op.
    Ik heb idd de 4 seizoenen (dus de duo) versie.
    Ben erg benieuwd!

9. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    nou ik zal wel eens kijken ga ik elk geval voor de vellux omdat die erg goed beschreven staat en hij door eigenlijk iedereen word aangeraden!

10. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    wij hebben ook de vellux duo deken en bevalt prima. wij hebben hem wel een hele tijd als duo gebruikt en nu met dit weer de enkele. voor de volgende baby ligt alweer een nieuw aangeschafte vellux duo deken klaar omdat die zo goed bevalt. heb ook aan de onderzijde voor onze dochter de aerosleep. geeft me gewoon een prettig gevoel.

11. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ik heb de duodeken van de prenatal in een dekbedovertrek voor het ledikantje. toen mijn vent nog klein was ging de helft van de deken onder het matrasje, wel strak anders krijg je bobbels en ligt hij schreef.
    Ik vond het maar niks zo`n laken en dekentje, hoop gefriemel. Staat wel leuker als een overtrekje dat wel.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou wel de dubbele halen. Mijn 2 kindjes hebben de eerste weken onder dubbele dekentjes geslapen, want hielden geen warmte vast. Ook al was het beide keren 25 graden of warmer. De kraamzorg vind het erg fijn als er dan 2 dekentjes zijn!

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb voor de tweede een Vellux duodekentje gekocht (op MP voor 18 Euro z.g.a.n.), omdat hij op vakantie onder zo'n dekentje had geslapen, ze zijn echt superzacht en dat blijven ze ook na het wassen, je ademt er inderdaad ook zo doorheen. Ik gebruikte ze nooit tegelijk, maar eentje voor zijn bedje en eentje in het logeerbedje bij oma.

Deel Deze Pagina