Ik twijfel, wat zijn de voordelen van een wiegje en wat de nadelen? En waar kiezen jullie voor? Op dit moment hebben wij er geen.
wij hebben geen wiegje gedaan, bedje gewoon bij ons op de kamer. ik wil de kinderen niet te lang op de kamer hebben, elk geluidje werd ik wakker.
ik heb de eerste 4mnd in wieg op de kamer en doe t nu zeker weer. Zeker met bv is het makkelijk en ik vind t juist prettig om ze te . Was in het begin zo bang voor wiege dood dat t horen me juist gerust stelde.
bij mn zoontje gebruikte ik de kinderwagenbak...snahcts sliep hij sowieso bij ons op de kamer, vond dat erg fijn...hij sliep al heel snel door met 12 wkn...naar zn kamer geprobeerd, maar ineens sliepen we beide erg onrustig ...terug gehaald en met 5 mnd weer en toen ging het goed.. overdag sliep hij wel in zn ledikantje gewoon op zn kamertje, of zette de wagen in zn kamer...om de overgang wat geleidelijker te maken van wieg naar ledikant toendertijd.. Nu heb ik een wiegje via mp ( 50 euro) oudste slaapt ngo in ledikant.....wil graag de baby tot 5/6 mnd bij ons, en dan gaat oudste in een groot bed en baby in dat lediaknt
Ik had wel een wiegje op onze slaapkamer, vondt het gewoon fijn dat als ze wakker werd dat ik er gelijk was zonder mijn bed helemaal uit te moeten. uiteindelijk was het helemaal perfect omdat ik een keizersnede kreeg en dus niet zo snel me bed uit was. Na 3 maanden was ze uit haar wieggegroeid en naar haar ledikant in haar eigen kamer verhuist.
Wij hebben onze dochter eerst 4 a 5 maanden in de wieg op de kamer gehad. Toen "was het tijd" om haar op haar eigen kamer te leggen, ze had geen nachtvoeding meer, en "het hoorde zo" tussen de 5 en de 10 maanden heb ik drama nachten gehad. Iets na de 10 maanden is ze weer lekker bij ons komen liggen en nu geen gebroken nachten meer gehad zonder reden ( alleen bij ziek zijn ) Een wiegje wordt aangeraden, nee ik moet het anders zeggen, de baby een half jaar bij je op de kamer, in verband met wiegendood. Een baby in een ledikant vind ik zelf heel erg zielig, zo klein in zo'n groot bed en bovendien neemt het nogal wat ruimte in op je slaapkamer. Wij hebben gewoon een familie wieg, dus die gebruiken we voor baby 2 weer.
HIer wel een wiegje. Vind het fijn dat hij/zij bij ons op de kamer ligt, en een gedoe om telkens de kinderwagenbak te gebruiken...
Euh wiegendood voorkom je niet door de baby een half jaar bij je op de kamer te houden hoor, dat is pure onzin. En een ledikant is echt niet zielig voor een baby...... Mijn zoontje heeft 6 dagen bij ons op de kamer gelegen in de wandelwagenbak, ging helemaal prima. Daarna lekker op zijn eigen kamer (heel zielig ) in een ledikant. Ging ook gelijk goed. Voor deze baby hebben we wel een wieg. Deze kregen we gratis bij de nieuwe kamer voor onze oudste zoon en dit wilden we ook graag aangezien de wagen (Donkey) nu beneden blijft. Wordt ook gebruikt voor mijn oudste zoontje en om de wagen iedere dag op en neer te sjouwen, dat leek me niets. Wil je je baby lang(er) bij je op de kamer dan zou ik een wieg zeker overwegen. Is het maar voor korte tijd, dan voldoet de wagenbak ook goed hoor.
goh wist niet dat daar nog discussie over was.... Wie rookt tijdens de zwangerschap, krijgt ook neit gegarandeerd een te klein kind. Maar het is wel gebleken, dat door paffen de kans vergróót . Net zo goed dat een baby de eerste 6 maanden op je kamer hebben de kans op wiegendood verkléind. Dus zomaar zeggen dat eht onzin is, is een beetje.. onzin.. (heeft te maken, met de interactie tussen moeder en kind, die ook snachts doorgaat. Daardoor wordt een kind geprikkelt om, bijvoorbeeld door te ademen. Dit geld vooral de eerste weken/maanden)
Het voorkomt geen wiegendood nee, maar je kunt je kindje wel beter in de gaten houden als het bij je op de kamer ligt. Bovendien kun je sneller reageren op hongersignalen (huilen is het laatste signaal en maakt het aanleggen moeilijker). Wij hebben ook lang getwijfeld, maar nu toch een cosleeper gekocht, die staat al klaar naast t bed.
Wij hebben wel een wiegje, maar een ledikantje hebben we nog niet. Het wiegje is een familiewiegje en hebben we dus te leen van de ouders van mijn vriend. Zelf zou ik er niet 1 kopen, omdat ze vrij duur zijn en je ze niet lang gebruikt. De wieg zetten we de eerste tijd wel in onze slaapkamer naast het bed. Daarna kan de baby naar zijn/haar eigen kamertje en in een ledikant.
t is maar net hoe duur je het maakt, je hebt ze ook voor 100 euro of nog goedkoper via marktplaats. En als je meerdere kinderen wilt kun je hem daar ook nog voor gebruiken (of verkopen).
Wij hadden geen wiegje. Wij hadden het bedje op onze kamer. de 1e nacht is manlief naar de logeerkamer gegaan vanwege de geluidjes die Tycho maakte, hij kon er niet van slapen. De 2e nacht ben ik naast hem gaan liggen in het logeerbed hahaa, ook ik kon niet van die geluidjes slapen. Vanaf de 3e nachts is Tycho zijn ledikant weer naar zn eigen kamer gegaan en sinsdien slaapt Tycho daar. In de eerste periode als hij niet lekker kon slapen of ziek was heeft hij nog weleens bij ons in bed geslapen maar nu kan dat niet meer want dat wordt gezien als een feestje xx
Wij hadden bij de eerste wel een weig. Ze heeft hier 8 weken in gelegen. Toen sliep ze door. Ik vond het ideaal en totaal geen probleem om van elk zuchtje wakker te worden, vond dit juist een veilig idee. Hierna overgegaan naar d'r eigen kamer, dit was totaal geen probleem. Bij de tweede gebruiken we de wieg weer. Ideaal voor de nachtvoedingen en het is zo heerlijk knus, kan me nog goed herinneren hoe ik weg droomde na de nachtvoedingen als ik naar dat mooie baby'tje keek. Wat een wonder het is.
Onze dochter heeft 6 maanden in de wieg gelegen. Een co-sleeper die op onze kamer stond. Dochter sliep erg slecht en in de wieg voelde ze zich duidelijk wat meer geborgen, waardoor ze beter sliep. Een wieg kan handig en knus zijn, maar het is geen bittere noodzaak. Wel was ik er erg blij mee.
Er is ook helemaal geen discussie . Alleen het gegeven dat het het mede voorkomt, dat is niet zo, dat heeft dan veel meer te maken met de ligging van het kindje (liggen op de rug ed, dat heeft bewezen goed te zijn). Of je je kindje wel of niet bij je op de kamer wilt voor een langere periode is puur persoonlijk. Ik vind het prettig om dat de eerste dagen/2 weken wel te hebben, maar daarna vind ik het fijn om hem in zijn eigen kamer te leggen. Mijn zoontje sliep toen ook veel beter.
Je kind bij je op de kamer laat slapen, verkleint de kans op wiegedood (aldus stichting wiegedood en zij baseren hun adviezen op wetenschappelijk onderzoek). Het is zeker geen onzin en volgens mij ook algemeen bekend. Volgens mij bedoelt Lyso dat met de zin dat het geen punt van discussie is, maar dat het gewoon een feit is. Overigens vind ik het net zoals jij persoonlijk of je hier wel of niet voor kiest . Bron: http://www.wiegedood.nl/veilig-slapen 4. Blijf bij de baby in de buurt. Laat de baby als het even kan zeker het eerste halfjaar bij u op de kamer slapen. Houd dat ten minste vol tot de baby zich vlot om en om kan draaien. Laat hem ook overdag in uw nabijheid slapen op een rustige plek, maar gebruik liever niet de box als slaapplaats. Uw natuurlijke waakzaamheid verlaagt het risico. Slaap echter niet met de baby in één bed, dat is zeker tot 4 maanden, in geval van rokende ouders zelfs langer, riskant gebleken. Neem bij medicijn-, alcohol- en drugsgebruik en bij (over)vermoeidheid nooit een baby bij u in bed. Zie ook: Veelgestelde Vragen.