Wel of geen wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door woepie, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

nog een tipje (gekregen van mn kraamhulp) als je je kindje overzet naar het eigen kamertje( of bijv overdag al)...dan een klokje waar je de secondewijzer hard hoort tikken, doet je kindje denken aan jouw ritmische hartslag...mijn zoontje sliep gelijk rustiger toen ik dat deed...
    hij heeft het nog steeds op zn kamer...tis dus nooit muisstil als hij slaapt...

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij hadden een ledikantje op onze slaapkamer.

3. Elies25

Elies25 Niet meer actief

fafje wat een leuk idee, die ga ik onthouden!

4. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wij hadden in eerste instantie geen wiegje.. maar laatste tijd dacht ik er wel over na.. kreeg alleen zo'n akelig gevoel bij de wiegjes die ik zag.. bij de intake met kraamhulp gaf ik dat aan en zij adviseerde om de kleine gewoon in de kinderwagen bak te leggen..

5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij hadden geen wieg. Dochter lag 1e week in t ziekenhuis en daarna eigenlijk vrijwel meteen op haar eigen kamer in een ledikant. Altijd goed gegaan en sliep snel door. Bij de 2e twijfel ik nog ivm ruimtegebrek. Misschien dit x toch een wegje. Wat ik wel apart vind is dat de kinderwagenbak wordt aangeraden terwijl dichte wiegjes niet mogen ivm de ventilatie.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier wel een wieg, voelde gewoon niet goed om de kleintjes in het ledikant op eigen kamer te leggen. Shannon heeft ook nog op haar eigen kamer in de wieg gelegen, ze was zo klein in dat ledikant dus lekker nog een beetje extra warmte en geborgenheid gegeven.

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Sommige kraambureaus raden de kinderwagenbakken idd af ivm ventilatie. Onze kraamzorg niet, maar ik vond het zelf geen fijn idee, je gaat met dat ding naar buiten en dan binnen er ook in slapen.

8. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, alleen nu ben ik nog meer aan het twijfelen, haha. ZOveel verschillende meningen. Moet dus gewoon mijn eigen gevoel volgen, dat is wel weer duidelijk. Overigens altijd het geval denk ik. Maar die kinderwagenbak, daar heb ik dus een dubbel gevoel bij. Doen we heel voorzichtig met de ledikant met aerosleep, en dan gebruiken we de kinderwagenbak. Maar blijkbaar gaat dat ook goed. Ik zal me er nog eens over buigen...

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou zelf ook niet zo gauw voor de kinderwagen bak kiezen. vind het matrasje (maxi cosi mura) wel dun en er zit geen ventilatie in de bodem, wat een wiegje of ledikantje wel hebben moet. Verder qua ventilatie natuurlijk matig..

10. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Wij hebben ook heel lang getwijfeld en uiteindelijk heb ik het bij de intake aan de kraamverzorgster gevraagd en die gaf aan dat zij voorstander zijn van rooming-in ter voorkoming van wiegendood en het herkennen van hongersignalen. Maar ze zei dat het geen verplichting is. Dus denk er goed over na (ook praktisch gezien, qua ruimte en prijs) en bespreek desnoods straks met je kraambureau als ze langskomen. Je hebt gelukkig nog even te gaan. Wij hebben met 30 weken ongeveer besloten het toch wel te doen en toen de cosleeper besteld.

11. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje sliep er alleen snachts in, gewoon je kindje niet helemaal dicht inpakken ( wat overigens veel al gauw doen, bangd at baby het te koud heeft)
    ik had de bugaboo e vond het matrasje voor dat ene slaapje wel goed hoor...hij deed ook dutjes overdag in de wagen als we naar buiten gingen..

12. misa

misa Niet meer actief

Hier een wiegje geleend voor de eerste, nadat we een paar dagen de wandelwagenbak hadden gebruikt. Maar ik wilde deze niet steeds van boven naar beneden slepen.
    Nu voor de tweede een heel goedkoop wiegje (10 euro) op mp gescoord. Daar komt een stukje op maat gemaakte schuimrubber (matrasje) in.

Ik vond het de eerste keer heerlijk om ons zoontje bij ons op de kamer te hebben. Dat verwacht ik nu ook weer een aantal weken te doen.

Ze wegen trouwens nog zon beetje niets, dus het is prima om in een wagenbak ofzo te slapen hoor. Wel de kap even open laten ivm genoeg zuurstof.

13. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook een wiegje gebruikt voor de eerste tijd, heerlijk vond het ik om mijn kleintje dicht bij me te hebben! Ook handig ivm de borstvoeding.

14. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik had een wiegje...Vond het waardeloos.
    Na 2 weken sliep mijn dochter op haar eigen kamertje.
    Ze draaide in de wieg steeds met haar gezichtje in de bekleding.
    Erg gevaarlijk dus.

Bij een tweede zou ik geen wieg meer aanschaffen.

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Mijn man wil graag een wiegje. Maar die dingen zijn zo duur. (ik zie geen goedkope op marktplaats :( ) Iemand een idee waar we een goedkoop wiegje vandaan halen?

16. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Wat is goedkoop Lionne?

17. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Max 30 euro.

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Prenatal - Hoge wieg mix & match

deze hebben wij.. en een matrasje wat erin past kost rond de 35 euro. Online hebben ze het wiegje niet meer maar in de winkel vast wel en anders kunnen ze hem vast bestellen.

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    oeh 30,00 is wel heel weinig.. ik denk niet dat je dat gaat redden..

20. Elies25

Elies25 Niet meer actief

dat denk ik ook niet...

Deel Deze Pagina