Jaaa meedenken!! Ideeën kamer thema "bos"

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kwabbernoot, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jaaa we gaan binnenkort de kamers omgooien! De twee jongste kinderen komen straks samen op een kamer(zodra de baby doorslaapt hoor, eerst lekker bij ons op de kamer!) en we willen ruim voortijds de boel aan kant hebben zodat de kinderen kunnen wennen aan hun nieuwe plekje voor de baby er is. En omdat mijn BI alleen maar erger zal worden, wil graag nog een beetje kunnen helpen!

Nu zijn we er al helemaal uit wat de thema's worden. De oudste heeft thema "wereld/ leger" en houd dit. De jongste twee krijgen dan dus een kamer met het thema bos.

Iemand ideeën??
    Er komen in ieder geval twee ledikanten in te staan, we kopen er een nieuw bij de IKEA waar een zeikant uitkan. Er moet nog een nieuwe kast komen, commode nemen we denk ik wel mee. Alles is wit en neutraal, er staan nu kroontjes op het bed en de commode maar dit kan er denk ik wel goed af en kunnen we een ander mdf plaatje op maken. We willen de kamer wel iets scheiden maar niet dmv een kast, dit maakt het zo hokkerig. Iemand hier een leuk idee voor? De kamer is 3.10m bij 4.10m.

En verder leuke ideeën betreft aankleding? We hebben een heel snoezig uilen kapstokje bij de ikea gehaald en al wat beddengoed in het thema. Alle ideeën zijn welkom!!

Heel erg bedankt allemaal! Liefs, Kwabbernoot

2. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Hoi Kwabbernoot,

Je wordt hier op het forum doodgegooid met de boombehangstickers! Misschien is dat iets..
    deze vind ik persoonlijk te snoezig! :D

Maar verder had ik als tip misschien een mooie tak zoeken in t bos en die met linten bij het raamkozijn hangen?
    Kun je vanalles aanhangen, vogelhuisjes e.d. en kun je ook spelen met de thema's zoals met pasen op komst eitjes erin of met kerst een leuke sneeuwpop ofzo..?
    En ik heb zelf een leuke mobile gemaakt van twee stokjes in een kruisje over elkaar met touwtjes/lintjes eraan en een belletje, veertjes en gekleurde knoopjes (wat je maar wilt eigenlijk).
    Ook op internet gevonden als zelfmaaktip en erg goed gelukt hier is een vogelhuisje met een speeldoosje erin! Dakje eraf, gaatje boren aan de onderkant en touwtje erdoor en ophangen maar :)

Verder zijn er lampen te koop op een boomstam, die kun je met een beetje handigheid ook zelf maken natuurlijk!

En misschien gewoon een mooie plant in een robuuste pot?
    Werken met steigerhout.. bureautje, krukje, opbergkist?

Succes!

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou inderdaad eens gaan kijken naar steigerhout! Daar kun je evt. zelfs een hele wand mee bekleden, goedkoop en superstoer. :)

Je kunt ook dieren op de muur plakken, van behang. Bijvoorbeeld een hert, konijn of uil?

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij hebben dit behang op ons zoontje zijn kamer.
    En dan inderdaad met vogelhuisjes als accesoires etc.
    En zijn naam dan nog bekleed met het behang op de muur (mdf letters) Behang is vd Gamma..

Bekijk bijlage 235157

5. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik ben een muurschildering aan het maken van een boom vol beestjes en we hebben van Ikea zo'n groot blad hangen. Daar willen we er nog 1 van. Ze hangen dan gelijk als je de kinderkamer binnen komt.

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik wordt er helemaal creatief van!
    Er zijn zoveeeeeeeeeeel mogelijkheden.

-Hout van een tuincentrum dat je kunt verwerken in de kamer
    -Nepplanten
    -Camoeflagenet
    -Bamboe verwerken in de kamer
    -Bij een hoop tuincentra kun je mini papegaaien kopen voor aan je schutting, die kun je in de kamer ergens aanhangen
    -Bij de action kun je nep bloemen,gras,klimop kopen

Een boomschildering of sticker, bruin plankje vastmaken in de muur "op de boom", daar leuke knuffels of diertjes opzetten

jungle kamer - Google zoeken

7. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
  8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oooh dank!!! Wat een ideeën al!! Meeeeeeer please:D

9. Blays

Blays Niet meer actief

Wij wouden eerst een jungle thema in de babykamer, maar zijn uiteindelijk toch van mening veranderd haha :p

Een beetje inspiratie:
    - Groot Ikea blad voor bijv. boven het bedje
    - Pluchen dierenhoofden aan de muur van bijv. hert (volgens mij van Xenos of Leen Bakker, maar weet niet zeker meer)
    - Veel dieren knuffels
    - Houten Praxis boom
    - Boom kapstok
    - Vogelhuisjes aan de muur
    - Fotobehang
    - (Grote) planten
    - Steigerhout

Verder kan ik zo niet zoveel bedenken :p

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Wij zijn bezig met een bos-kamer voor onze dochter. Mijn vriend bouwt een boomhut om in te slapen en ik maak een boom met blaadjes van verschillende stukjes groen behang. Verder vogelhuisjes en dieren muurstickers van kek amsterdam. Ik wil ook nog graag boomstammetjes om op te zitten, mar die heb ik nog niet gevonden.

11. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

oohh...te leuk dit allemaal!!! Wij gaan ook voor thema bos..met het bosbehang, steigerhouten meubeltjes en zoveel mogelijk echt hout...je begrijpt het: ik lees mee!!

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    ja echt super hoeveel mensen reageren!!!

Ik kan helaas geen muurstickers/behang plakken omdat de vorige bewoners alles met structuurverf hebben gedaan:(

We hebben al een wit kamertje, alles geloof ik MDF, nu zitten daar kroontjesmdfjes op maar die willen we vervangen met uiltjes ofzo en er komt dus een wit ikea bedje bij waar een zeikant uitkan. Op de vloer ligt nu vinyl(helemaal boven ivm allergieën en makkelijk schoonhouden), blijft ook liggen(ligt er nog geen jaar, was voor de oudste en voor we wisten dat er nog een derde wondertje ging komen whahaa) maar dit is zilver met ruitjes erin. Het heeft een naam maar ik kom er niet op, beetje industrieël, zijn ook van die metalen vloerplaten van maar dit is dus wel echt vinyl.

Maargoed, met het witgrijze als basis moeten we het dus wel gewoon doen:( helaas.. Krijg manlief echt niet zover dat ik ander vinyl mag leggen.

Ik kan zelf wel goed schilderen dus ik kan een muurschildering van een grote boom met eekhoorntjes bijvoorbeeld maken. Of voor een soort karwei boom gaan.

Ik moet nog een grote kledingkast die de kids gaan delen, wil eigenlijk zo'n grote eikenhouten kast op mp scoren en wit lakken met dezelfde details als het bedje/commode straks. Is dat dan leuk?

Boom kan ik idd plankje op maken met bosdiertjes. Kleedje op de grond in het thema.. Paddenstoelenkrukjes ofzo? Zou ook nog kunnen.. Hmmsz wil nog veel meer tips want ik heb echt geen idee verder! Gordijnen krijg ik denk ik wel nieuw voor elkaar, deze hebben we van de vorige bewoners "overgenomen" en de kleur is best suf. Wel mooi dik, zou ik deze niet kunnen verven? Ze zijn lichtgeel.

Hanglamp kan niet, bijzondere vormgeving van het dak we hebben alleen van die muurlampen. Zag al hele leuke hanglampen met uiltjes enzo(aaah te lief!)!!!

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Vogelhuisje en de tak gaan we trouwens zeker doen! Misschien wel een wand met meer vogelhuisjes? Of is dat te?

Ow en planten durf ik niet. Mijn jongste (R.) is echt een ontzettende ontdekker, ik ben bang dat hij dan toch een keer óf de plant omtrekt of opeet.. Lijkt me maar niks eigenlijk!

14. Blays

Blays Niet meer actief

Ik denk dat als je enkele vogelhuisjes mooi verdeeld over de muur het niet te is :)

En nee, dan is een plant niet handig haha :p

Witte meubeltjes kunnen heel goed hoor! Is een mooie rustige basis. En volgens mij weet ik al welk vinyl je bedoelt, mijn vriend zag hem laatst ook in de winkel en vond die ook gaaf haha.
    Je zou de muren een mooie kleur groen kunnen sausen (of bijv. 1 muur) en daar dan inderdaad een mooie boom op kunnen schilderen. De vogelhuisjes kun je ook leuk schilderen/behangen en dan eventueel op de witte muur hangen.
    Oh en paddenstoelen krukjes zijn een leuk idee! :D
    Ze hebben bij de Xenos ook hele leuke krukjes met nep dierenhuid, heel zacht. Misschien is dat leuk?
    Verder ehm.. Karwei heeft ook van die houten dieren figuurtjes (eekhoorntjes, vogeltjes etc.) maar ik weet niet hoe je die op de muur moet bevestigen. Ik neem aan dat je die aan de achterkant met een schroefje wel in de muur kan bevestigen.
    En een leuk vloerkleedje! Bij de Ikea heb je (nep) schapenvachten en koeienhuiden, of gewoon eentje met een leuke bos tekening erop, maar dat is wel ff wat harder zoeken ;)
    En misschien kun je zelf van stof leuke blaadjes ofzo knutselen, en die opvullen en dan leuke hangers maken?

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
  16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    En deze ook al gehaald voor op t kamertje, paar dingetjes uit deze serie! Echt geniaal, Ikea heeft nu dus ook wat bos spulletjes erbij(omslagdoek, dekbedovertrekjes, slaapzakjes).

VANDRING Knoppenrek met 2 knoppen - IKEA

17. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ik zat te lezen en zag dat je structuurverf erop had zitten, mocht je toch willen behangen ofzo, dan zou je een baksteen moeten halen en over de muur heen blijven gaan ermee op die manier schuur je het er vanaf.
    Als het glad is dan doe je er latex (wat je normaal op het plafon doet) overheen en daarna zou je gewoon kunnen behangen.

18. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
  19. Blays

Blays Niet meer actief

Oooh echt leuke dingetjes Kwabbernoot! :D

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hihi worden jullie ook zo hebberig bij de ikea? echt verschrikkelijk.. Wil wel weer terug:D

Oh dat van die baksteen wist ik niet!

Deel Deze Pagina