Top dankje! Ik heb de Mutsy Transporter.. matrasje is denk ik zo'n 3 cm dik als ik t zo mag inschatten. Is dit niet te dun om goed op te kunnen slapen? Vind hem nou niet zozeer erg comfy aanvoelen.. had als tip gekregen om een beetje dikke katoenen handdoek onder het hoeslakentje te leggen zodat het wat zachter aanvoelt maar toch ademt...geen idee alleen of dit een goede en veilige oplossing is?!
Natuurlijk moet manlief ook slapen hihi.. Maar als je de borstvoeding een beetje onder de knie hebt kan je ook liggend gaan voeden. Met een klein lampje aan. Lekker onder de dekens. Zelf een beetje doezelen...Je gaat in de winter bevallen, neem van mij aan, je warme bedje is dan echt heeel fijn De eerste tijd staat toch in het teken van slaapgebrek. Maar als je man de verder gewoon kan slapen, komt het wel goed hoor!
Hierkomt geen wiegje. We kopen alleen ledikantje. Die komt eerst naast ons bed en daarna op zijn/haar kamertje
Ik heb wel eens gelezen dat de kinderwagen eigenlijk niet geschikt is om echt een hele nacht in te slapen (heeft te maken met de veiligheidseisen, die zijn voor een kinderwagen anders dan ledikant/wieg). Ik kan me wel voorstellen dat je het doet als je maar van plan bent om hem 1 of 2 weken bij je te laten slapen, maar gaat het om maanden, zou ik wel wat anders aanschaffen. Ik heb ook een maxi cosi Mura, maar met een andere reis wieg (dreami) en die heeft ook een heel dun matrasje, niet te vergelijken met de matras in de wieg of ledikant. Ik vind die dan ook niet zo geschikt om een hele nacht in te slapen. Bovendien zou ik er ook gek van worden om dat ding elke keer heen en weer te slepen
Wij hadden een wiegje maar na 2 weken hebben we die weg gedaan. Ik sliep slecht, baby sliep slecht.. Ze maken een hoop 'herrie' in hun slaap. Dus na 2 weken lekker in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Hier ligt de slaapkamer van de kleine ook pal naast die van ons.
De kinderwagenbak wordt inderdaad niet aan geraden. Dit heeft niets met de dikte van het matrasje maar met de ventilatie. Een kinderwagenbak ventileert niet voldoende.
Ja het is wel gelijk een stuk groter inderdaad.. Ik wil graag dat hij/zij straks weer naast ons slaapt, maar weet nu al dat ik het niet heel lang ga uithouden. Sliep heel slecht met onze zoon in dezelfde kamer. Daarom vind ik het zonde om weer geld uit te geven aan iets waarvan ik weet dat het hier kort gebruikt gaat worden
Ik was niet zo mobiel de eerste 2 weken na de bevalling, dus hoewel het wiegje aan mijn kant stond, moest m'n vriend ons zoontje uit het wiegje halen en aangeven, zodat ik bv kon geven (ik zat altijd rechtop (niet fijn met hechtingen!! ) want liggend aanleggen lukte me helaas niet goed) Ook viel ons zoontje vaak tijdens het drinken in slaap, waardoor wij op aanraden vd kraamhulp het luier verschonen tussen de 2 borsten in deden. Dat deed m'n vriend dan dus ook Overigens huilde ons zoontje in de eerste maanden heel vaak en heel hard, dus ook al had ik het verschonen, etc zelf gedaan, dan nóg was er van doorslapen bij m'n vriend geen sprake geweest, ghehehe. Gelukkig hadden wij de luxe dat m'n vriend in het onderwijs werkt en een week of 6 na de geboorte al lekker 7 weken vakantie had, anders was het wel wat zwaarder geweest voor hem! Oh ja, wij deden geen lichten aan tijdens het voeden, om te zorgen dat ons zoontje na de tweede borst weer snel zou inslapen. Ik heb dus de 7,5 maanden dat ik bv heb gegeven steeds met zo'n debiele hoofdlamp met een rood lampje op m'n kop gezeten, omdat ik af en toe wel wilde kijken of het allemaal nog goed ging, haha. En toen het allemaal wat makkelijker ging, kon ik dan in elk geval een boek lezen tijdens de bv.
zie dit zo voor me hihihihi!! De kinderwagenbak valt dan sowieso af... ik heb even zitten speuren op MP en ben daar n Prenatal wiegje inclusief matrasje tegengekomen voor 35 euro. Goed betaalbaar! Ik hoor idd wel meer dat mensen slecht slapen met hun pasgeborene op hun kamer.. vandaar dat ik de keuze ook lastig vind.. Maar ik begrijp dat je ook gwn kunt voeden zonder al te veel licht? Zou voeden in bed wel errrug lekker vinden idd gezien ik idd in de winter beval. En dan nogsteeds dat dilemma van zn kamertje op 2 meter afstand...lastig zeg haha! Weet ook echt niet hoe ik er straks insta als ik eenmaal ben bevallen..
Ik ben ook in de winter bevallen en vond het heerlijk niet mijn bed uit te hoeven en in bed te kunnen voeden. Ik verschoonde met een bedlampje (voor kinderen, een beestje met zacht licht) de luier op het aankleedkussen op het voeteneinde, legde haar aan en weer terug in de wieg zonder mijn bed uit te hoeven. Man werd vaak niet eens wakker, haalde haar bij de eerste hongersignalen uit de wieg. Ondanks dat ze al erg snel doorsliep, heeft ze bij ons gelegen tot het niet meer pastte. Geluidjes lagen we alleen maar van te genieten.
Mijn dochtertje ligt nog steeds in de wieg naast me. Echt ideaal. Binnen een mum van tijd heeft ze haar speentje weer of een aai over haar bolletje met 1 been uit mn bed. Alleen is ze er nu bijna uitgegroeid, dus moet ze naar haar eigen kamertje. Vind ik helemaal niets! Hopelijk vindt zij het niet erg.
Mijn ervaring is dat pasgeboren babytjes soms idd veel geluid maken. Het piept en kreunt en steunt hihihi Maar na een paar weken verdwijnt het. Dan zijn ze soort van uit de kreukels En een klein lampje is idd voldoende!
Sommige zullen het wel doen anderen niet (doorslapen), vannacht voor het eerst sinds 4 maanden een nachtvoeding gehad en wat vond ik het jammer dat ze niet meer bij ons lag! Overigens werd manlief ook wel eens wel wakker of was ze onrustig maar denk niet dat hij dan beter had geslapen als ik in een andere kamer was geweest . Hij had er trouwens erg veel moeite mee dat ze in haar grote bed ging snachts, vond ik wel ontzettend lief .
Hij had er trouwens erg veel moeite mee dat ze in haar grote bed ging snachts, vond ik wel ontzettend lief .[/QUOTE] Aggos....wat zoet Ik heb eigenlijk wat de meiden betreft niets te klagen gehad..die sliepen met 17 weken 21.00-06.00 Daar was ik heel blij mee!
Zoe, dat vind ik ook al vlot hoor!!! Het is denk ik maar net wat je instelling is of je het snel vind . Ik was er absoluut niet vanuit gegaan dat ze snel lange rukken ging maken maar dat regelde (clusteren) ze zelf (alleen zat ik dan te kolven of lag ik te wachten of ze kwam haha). Maar we gaan inmiddels helemaal off-topic. Mijn man is echt een enorme softie geworden sinds de kleine meid er is.
Een ledikantje vind ik zo groot voor een uk, dus op mp een wiegje gekocht en nieuw matrasje erin. Voor 50 euro klaar. Op de kamer is ideaal met de nachtvoeding, nog steeds 2 of 3x per nacht.