Wel of geen wiegje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by croky, Jan 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik zou iedereen een (kleine) wieg aanraden :oops:

Vergeet niet dan een pasgeboren baby heel klein is en een ledikant heel groot, onbegrenzd groot zou ik bijna zeggen.
    Zeker als je bednkt dat je kindje 9 maanden compleet omgeven was door warmte, door jou!

Voor mij was de wieg dus zeker niet alleen vanwege de rpaktische kant.
    Ruben heeft ook in de wieg geslapen toen hij al op zijn eigen kamer sliep.
    Ik had gedacht dat hij tot zeker 6 weken naast mij zou slapen maar ik werd wakker van elk geluidje en dacht dan met mijn slaperige hoofd dat alweer gevoed moest worden en haalde hem eruit terwijl hij gewoon nog sliep :confused: :) Hij had gewoon wat gekreunt of zo in zijn slaap.

Vanwege zijn en mijn rust is hij dus al na een week of 3 naar zijn eigen kamer verhuist. Tot ongeveer 4 maanden heeft hij in zijn wieg geslapen.
    De overgang naar het ledikant was geen probleem.

Ieder kind is natuurlijk anders maar ook als je kindje zichzelf nog moeilijk warm kan houden is een wiegje fijn. Je kindje ligt dan wat meer begrenzd en je kunt eventueel een rolletje tussen je kindje en de rand van de wieg leggen tegen het omrollen.

Succes met je beslissing.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik wilde eerst geen wiegje en vond het onzin. uiteindelijk toen me dochter 2 wk oud was toch maar een wiegje gekocht en het is zoveel handiger. ik heb de 1e 6 weken volledige borstvoeding gegeven en zo was het aanlegge en weer terug zonder uit je bed te zijn geweest. nu geef ik geen borstvoeding meer maar het is gewoon gezellig. zolang ze er in past blijft ze snachts bij ons slapen. overdag slaapt ze in haar eigen bedje om haar dit aan te leren en ook daar slaapt ze prima dus het is echt voor me eigen gevoel :)

3. AlmostMummy

AlmostMummy Actief lid

Nov 26, 2007
    302
    0
    0
    ik heb ook lang gezocht naar een wiegje vind ze allmeaal wel lief leuk maar wel prijzig..k heb nu gelukkig van mijn vader een schommelwieg cadeau gehad hihi ben er heel blij mee alleen nog de bekleding kopen en klaar..en het lijkt me ook handiger dan die kleine in ze eigen kamer te laten slapen zo zielig nog als ze zo klein zijn..

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,
    Wij hebben een wiegje, hier heeft mijn man en zijn broers nog in gelegen, ik heb hiervoor alleen een nieuw matras moeten kopen, volgens mij is de afmeting 70 x 40 ofzo.
    De eerste 6 weken heeft hij in onze slaapkamer gestaan, dat was wel erg makkelijk met de nachtvoedingen.
    Daarna hebben we hem op de babykamer gezet. Ik vind een ledikant erg groot voor een baby, dus een wiegje lijkt ons wat fijner slapen. Pete is nu 3 maanden en ligt nog steeds in zijn wiegje. Ik denk dat hij nog maximaal een maand erin kan liggen, dan zal hij toch echt naar het ledikant moeten gaan.
    groetjes Saskia

5. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hadden gewoon meteen een ledikantje.
    Een wiegje is misschien voor sommige wat liever.
    Maar ik had geen wieg, en om nou voor die paar maand ook nog en een wieg en een ledikant aan te schaffen, vond ik jammer geld.

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Onze zoon heeft vanaf het begin in zijn eigen kamertje in een ledikantje geslapen.. ging hier prima!

Vond eigenlijk een wiegje een beetje geldverspilling, want ze groeien er snel uit!

Liefs Kiss

7. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

Dec 27, 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    Onze dochter heeft maar 1,5 week bij ons in de slaapkamer geslapen. Daarna al in haar eigen ledikantje in haar eigen kamer. Voor ons kon het dus niet uit om een wiegje te kopen. Wij namen 's avonds gewoon de wandelwagenbak mee naar onze slaapkamer.

8. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hetzelfde hier, op advies van de lactatiedeskundige op onze kamer in de wagen totdat alles op gang is gekomen en dan in eigen bedje op kamertje.

9. Bri

Bri Niet meer actief

ik hoor dat wel vaker... m'n beste vriendin heeft het 3 dagen volgehouden en werd toen een beetje gek van het gesnurk van haar dochtertje. die is daarna gauw naar haar eigen kamertje verhuisd!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben voor 55 euro een nieuwe wieg gekocht, van 90 bij 40, dus ietsjes langer dan gemiddeld. Eva slaapt bij ons op de kamer en ik vind het juist heel fijn! Vind het heerlijk om wakker te worden van haar geluidjes en slaap daarna weer lekker door. Ook hoeft ze niet lang te huilen, zodra ze honger heeft haal ik haar meteen eruit en voedt haar meteen. Wat mij betreft blijft ze het eerste half jaar bij ons op de kamer.

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

Die van ons krijgt een ledikantje vanaf het begin. We zetten dat ledikantje gewoon de eerste tijd in onze eigen slaapkamer... Ik zou niet weten waarom je wel een wieg, maar geen ledikantje in je eigen kamer zou zetten (tenzij je natuurlijk niet genoeg ruimte hebt).

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Bij ons naast het bed staat een allerschattigst wiegje, pas als ze daar uit is gegroeid zal ze naar haar kamertje gaan in een ledikantje. De reden dat ik het eerst in een wiegje wil is omdat ik een ledikantje nog zo megagroot vind voor zo'n klein kindje. Ik wil haar toch wel iets van een geborgen gevoel geven.

13. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Meiden, leuk om te lezen wat ieders ervaring/mening is!

Ik denk dat we wel een wiegje nemen die op de slaapkamer kan staan/hangen, maar er niet teveel geld aan uitgeven.
    Overdag kan de kleine in het ledikantje op de kinderkamer, om ook hieraan te wennen.

14. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Wij konden ook uit 2 wiegjes kiezen. Mijn vader heeft vroeger een wiegje gemaakt toen ik geboren moest worden en mijn schoonmoeder heeft hun wiegje met het stof van haar trouwjurk bekleed. Wij hebben gekozen voor het wiegje van ons thuis, omdat het meer mijn smaak was en omdat het bij ons thuis het eerste kleinkind is en mijn vader helemaal trots is dat zijn kleinzoon in zijn wieg ligt en bij mijn vriend hebben de andere kleinkinderen ook al in dat wiegje geslapen.
    Maar ik vind het helemaal niks als hij bij ons op de kamer slaapt. Wij hebben het een nacht geprobeerd en hebben geen van beiden een oog dicht gedaan. Dus vanaf de volgende dag hem meteen in zijn eigen wiegje op zijn eigen kamertje gelegd. Ik ben toch meteen wakker als hij geluid maakt en het is hartstikke dichtbij.
    Maar wij vinden het samen juist heel erg prettig dat we als hij slaapt samen ook nog een beetje tijd hebben.

Share This Page