Ik heb zonnebrandcremefactor 50 gekocht van Vichy voor mijn zoontje. Ik vraag me alleen af of dit wel geschikt is voor zo`n klein babietje. Bij de apotheek zeiden ze dat het voor kinderen geschikt is dus ook voor een baby. Heeft iemand hier ervaring mee en wie gebruikt het ook voor zo`n kleintje? Ik probeer hem uiteraard zoveel mogelijk uit de zon te houden maar je kan niet alle zonnestralen tegenhouden vandaar de creme.
Waar je op moet letten bij zonnebrand creme voor baby's is dat ze zinc oxide of titamium dioxide bevatten. En geen PABA (Para-amino-benzoëzuur) bevat (dit kan misselijkheid, koorts, huiduitslag en of diarree veroorzaken) Verder zou ik eerst een klein beetje op zijn boven arm smeren om te zien of hij er geen huidirritatie van krijgt. Zelf gebruiken wij zwitsal zonnebrand en voor haar gezicht de speciale baby zonnenbrand voor het gezichtje van de etos.
ik heb ook de zonnenbrandcreme van de etos voor Tyrell gekocht. in zwitsal zit parfum en daar kunnen mijn 2 mannen niet tegen. jennefer
Ik heb het bij de apotheek gekocht, volgens mij verkopen de meeste apotheken Vichy producten. Groetjes, Nadia
Hier in Zweden zijn juist alle zonnebrandcreme's met zinkoxide begin dit jaar uit de handel gehaald en mogen niet meer verkocht worden. Bij de wet is het nu verboden om zinkoxide te gebruiken in zonnebrandcréme. Ze komen vaak voor in crémes voor kinderen idd. Ik heb het even opgezocht en als reden wordt opgegeven dat dit gedaan is omdat het nog niet zeker is dat het geen schade oplevert als het blootgesteld wordt aan de zon op een kinderhuidje. Schijnbaar zijn hier ze hier nog niet over 'uitgetest'. Ik heb vorig jaar een tube gekocht van een bekend merk hier van de apotheek en ik kan hem wegknikkeren. Ze mogen niet meer worden verkocht. Verder verkopen ze hier eigenlijk geen zonnebrand voor babies onder de 1 jaar omdat het zowiezo al veel troep bevat. Hier raden ze aan om babies in de schaduw te houden en lichte luchtige kleertjes met lange mouwen aan te doen en een hoedje op. Ach ja, in ieder land is het anders.... Heb ook gelezen dat Vichy trouwens wel heel goed uit de test kwam als kinderzonnebrandcréme.
ik had vorig jaar zwitzal factor de hoogste hij is van 2 juni dus reken maar uit, vanaf dat ie 2 weken was moeten gebruiken... Dit jaar koop ik die ook weer want het beviel me prima. Houdt er wel rekening mee dat je elk jaar nieuwe zonnebrand koopt, na een tijd zijn ook cosmetica niet meer goed als ze te lang openstaan!
Bedankt voor de reacties lady`s. Volgens mij kan ik de Vichy creme dus (met mate) met een gerust hart gebruiken.