wel of geen wippertje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door joseetje26, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als je de wipper van Baby Bjorn neemt, dan worden ze niet zo beperkt in hun bewegingsvrijheid..... ja tuurlijk op een bepaalde manier wel en je moet ze er ook niet de halve dag in zetten.
    Maar een keertje per dag even in de wipper is hier 1 van de favorieten. De wipper van Baby Bjorn wipt heel goed op en neer, mijn dochtertje krijgt er soms de meest wilde buien in, trapt met de beentjes en 'werkt' met haar hele lijfje, ze stijgt dan zowat op :)

2. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    We gebruiken de wipper ook veel. Onze zoon houd van gezelligheid en ligt vaak te mopperen in de box, en in de wipstoel bijv. met een babygym erboven vind hij wel leuk,dan hang ik een speeltje bij z'n handje en heeft hij het erg druk met ertegenaan slaan en pakken. de wipstoel kan ik dan bij ons in de buurt zetten, bijv. tijdens de maaltijd, zo hoef ik hem niet constant op schoot te houden en is hij toch bij ons. een kleed op de grond vind ik toch vrij koud.

3. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook een wippertje, gebruik hem niet zo heel veel nog maar Jayden vind het vaak gezellig als er visite is om er bij te zitten. Ook wanneer hij bijvoeding zou krijgen met zes maanden is een wippertje ideaal!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bedoel je nou dat je de wipper groot vindt? Ik vind een box juist megagroot en daarom hebben wij juist een wipper gekocht!
    Wij hebben niet zo'n grote huiskamer (staan ook twee hondenbenches in) en een baby'tje hoeft de eerste maanden toch niet in de box. Mijn vk raadde het zelfs af om de baby meteen in de box te laten slapen. Pas als ze langere tijd wakker zijn raadde zij een box aan en tot die tijd is het beter om de baby in alle rust in zijn eigen bedje te laten slapen.
    Onze baby komt in mei en dan kan de wipper ook lekker mee naar buiten.
    Je hebt wel verschil in wippers, sommige zijn heel klein en wippen amper, dan kan je net zo goed een MC neerzetten!

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    juist in de box leren ze alle vaardigheden (ja of kleed op de grond) zoals draaien, op buikje liggen, zitten. staan e.d. dus zonder box vind ik het wel erg saai in elk geval niet uitdagend genoeg.

Slapen nee heb ik ook nooit gedaan... beetje raar advies van je VK want het CB gaat zometeen zeiken waarom ze alles nog niet kan (als ze alleen maar in wipper kan/mag)

wij hadden een speelboog in de box hangen en mobiel (dat afwisselend) dan leren ze dezelfde beweging (trappen en omhoog grijpen) maar dan veiliger en minder beperkt.

Trouwens als je kindje wilt gaan zitten mag dit ALTIJD hoor je mag het zelf niet forceren maar alles wat ze ZELF doen mag gewoon. onze zoon liep al overal langs met 6 maanden, een wipper word trouwens onderschat het is al heel snel niet veilig meer (het mag bv niet meer als ze zelf gaan zitten, of op een tafel mag niet) gebeuren heel veel ongelukken mee.

Ik vind het wel een toevoeging een wipper (bv als je ergens heen wilt (al vind ik je kind zolang vastzetten ook niet echt een toploplossing, max 30 minuutjes) of in het begin met de hapjes. Dus ben niet anti maar wel anti "verkeerd" gebruik en geloof dat een kindje zich vrijer voelt in een box waar het alle kanten uit kan..

6. zogelukkig

Vanaf hoeveel maanden?

Het is trouwens niet de bedoeling dat er helemaal geen box komt hoor, het is alleen even de vraag hoelang we hier nog zullen wonen.
    Dan zal er 1 bench weg moeten (ze liggen toch vaak met z'n tweeen in 1) of 1 naar de keuken.

En ik ben er net als mijn vk geen voorstander van dat pasgeboren baby's liggen te slapen in de box. Ze slapen tot 18 uur de eerste weken en dat doen ze miz het best in hun eigen rustige donkere omgeving. De eerste paar maanden heb je geen box nodig.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja slapen vind ik ook niet in de box horen 9zodar ze moe worden pak je ze op en leg je ze op bed) maar ze spelen makkelijk een half uurtje / uurtje per dag in de box vanaf een week of 4-6 hoor, dat is juist goed voor de ontwikkeling en het alleen leren spelen (opvoeding begint al op dag 1 naar mijn mening)

Ze moeten de vaardigheden al KUNNEN leren (ik zeg niet dat ze het moeten kunnen) vanaf 4-6 weken, de eerste paar weekjes is idd minimaal dan heb je ze zelf veel vast en slapen ze nog extreem veel.

Onze jongen rolde al om vanaf een week of 5 en begon al met zitten vanaf 3 maanden, zonder box waar had ie dat dan moeten doen? op de grond? (in een wipper kan dat niet)

Jij zegt dat je de eerste paar maanden geen box nodig hebt maar waar baseer je dat op, op een VK die toevallig zo denkt? (wat absoluut niet op waarheid gebaseerd is denk ik zo) op ervaring me andere kids?

Je hebt kindjes die niet goed in een box het doen (uitzonderingen) maar in het algemeen in het juist heel goed qua ontwikkeling maar ook kindjes horen ook even zichzelf te leren vermaken (natuurlijk niet op dag 1 maar zoiets bouw je op en begin je al mee als ze een paar weken zijn)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zoiezo WAAR wil je de wipper neerzetten? op de grond is de enige veilige methode en dat lijkt me met hondjes niet echt handig en/of veilig. je MAG een wipper niet op tafel zetten of andere verhoging (behalve box) ivm met je hondjes zou een box al een uitkomt zijn en bijna een vereiste qua veiligheid..

en daarnaast slapen ze ook binnen een paar seconde in een wippertje dus wat dat betreft scheelt dat niet veel van een box als ze moe zijn slapen ze zoiezo en moeten ze gewoon naar bedje toe..

9. zogelukkig

Hondjes? :) Zeg maar honden, haha!
    Hoezo mag zo'n wipper niet op tafel? Ik was niet van plan er niet bij te blijven hoor! Zo'n kleintje wipt zich toch nog niet binnen een oogwenk van de tafel? En baby en honden zullen nooit alleen samen zijn (dus ook niet baby in de box en honden los in de kamer). Vandaar ook de benches.

Maar mijn vk zei dat een baby pas wat heeft aan een box vanaf 3/4 maanden? Dat is dus niet waar? Hmmm, dan zal ik haar daar nog eens op aanspreken! Box is zo gehaald hoor, dat is geen probleem; het is niet dat ik tegen een box ben, ik dacht dus aan de hand van de informatie die me gegeven is dat het nog niet nodig was!

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Voor je het weet wipt je kindje WEL al de wipstoel in een oogwenk van de tafel hoor!
    Als je kindje een maand of 2 is kunnen sommige al zo wiebelen met de beentjes dat de stoel eraf ligt, ik zou het risico sowieso NOOIT nemen om een wipstoel op de tafel te zetten. Stel dat je hond/kat/ouder kind er nieuwgierig bij komt kijken, moet er niet aan denken wat er kan gebeuren.
    Ik zou zeker een box aanschaffen, je hebt ook hoekboxen, voor een klein huis.

11. zogelukkig

Dan mogen ze daar wel eens een gebruiksaanwijzing bij doen!:(
    Een hoekbox, nog niet gezien, heb je misschien een link?

Weet je wat ik laatst zag bij een nicht? Wipper op het aanrecht, naast het gasfornuis, daar kreeg ik dus de kriebels van!

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja, eigenlijk wel he, misschien staat het ook wel in de gebruiksaanwijzing hoor, dat je het niet ergens op mag zetten.

Hoekbox ben ik zelf ook naar op zoek, wij wonen ook vrij klein, ik heb ze wel op MP gezien, gewoon hoekbox intikken. Niet bij mij in de buurt helaas (noorden)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha maar je hondjes zijn ook een beetje je kindjes toch dus vandaar dat ik liefkozend hondjes zei :)

Volgens mij staat het wel in de gebruiksaanwijzing ik heb in elk geval een paar keer al gelezen dat het niet mag (of in elk geval niet verstandig is)
    Ja JIJ kan er ook niets aan doen da je "beperkte" (verkeerde vind ik ook zoiets) info krijgt van je VK over gebruik van een box, je zou eens bij het CB kunnen navragen als je advies wilt wat betreft ontwikkeling ed.

en helaas gebeuren ongelukjes altijd in oogwenken als ze te plannen waren (of te voorzien) gebeurden ze wel minder, zelfs op de grond gebeuren nog ongelukken met wippers, mijn vriendin haar kindje die kukelde om door het wippen van haar kindje en dat was huilen geblazen maa gelukkig viel de schade mee doordat ze maar op de grond stond..

een hoekbox is best een aardig idee die zijn niet supergroot zag er pas nog een staan bij de fabriekshal van babypark kesteren...

Wat je ook KUNT doen is bv een campingbedje (ik zag er geloof ik pas eentje waarbij je ook de hoogte van de onderkant kon verstellen (2 standen) zal zo eens googles voor je, die kan je dan opzetten wanneer je hem nodig hebt en opbergen (in elk geval een stuk kleiner maken als je hem niet gebruikt (tot je verhuist bent / groter gaat wonen e.d.) geen superoplossing maar het KAN misschien wel wat zijn voor julie (ook wat betreft de hondjes omdat er gaas voor zit ipv spijlen kunnen ze ook niet doorheen komen met een pootje ofzo...

14. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier hebben we de babybjorn en de eerste maanden vond ze het heerlijk om hier in te zitten, het voordeel is dat ze erg makkelijk wiebelt.
    Verder vond ik het ook erg makkelijk als we naar opa en oma gingen om een wipstoeltje mee te hebben zodat ze daar ook goed kon zitten.

Toen ze 6 maanden was kreeg ze daar altijd haar fruithapje in.

Moet eerlijk zeggen dat we hem nu veel minder gebruiken ze zit nu veel liever in haar eetstoel.

Maar ik had hem toch niet willen missen hoor, de box vond ons meisje verschrikkelijk (ze is er nog steeds niet dol op).

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Hier hebben we de wipstoel aardig wat gebruikt.
    De eerste 2 maanden wou ze amper in de box, ze heeft reflux en ik vond het ook handig met hapjes voeren etc. Ze bewoog en wiebeltje wat af in dat stoeltje en ik ga haar meestal ook een speeltje ofzo.
    Op tafel zetten zou ik nooit doen, staat ook wel in de veiligheidsvoorschriften dat je dat niet moet doen en straks wipt hij eraf als je met je ogen knippert en dat lijkt me toch niet fijn.
    Ik heb trouwens gewoon beugels die je onder het zitje van de wandelwagen (mutsy) plaatst en zo heb je een wipstoel. Hij is wel groter en wat hoger dan gemiddeld. Mijn dochtertje stond wel op de grond, ook met een hond erom heen. Voor alles geldt natuurlijk met mate, als je ze er uren in laat zitten, is dat natuurlijk niet goed, net als de maxicosi etc. Ik vind een wippertje al met al dus aardig handig.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    De eerste maanden doen ze ook niet heel veel meer dan rond kijken

Ik heb het ook veel gebruikt hoor, en kon hem dan lekker mee nemen naar de keuken, de tuin in, andere plekken van het huis laten zien, naast me op de bank, gezellig erbij met het eten, noem maar op.
    Dat doe je toch niet zo snel met een box

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, maar juist die maanden erna dat ze wel meer doen dan dat. En dan worden ze dus in die bepaalde houding vastgezet. Eerder zou ik ze er toch niet inleggen, die tijd is een wiegje/bedje, de kinderwagen en mijn/papa's armen prima vertoeven lijkt me ;)!

Niet met een box, maar dat kan mi prima lekker veilig in je armen, en als ze lekker gaan kruipen meer dan tijd genoeg om daar te koekeloeren ;)!

Kortom, voor mij nog steeds geen rede langs zien komen om wel een wippertje aan te gaan schaffen!

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier geen wipper met als reden dat wij twee hondjes hebben die er anders alleen maar bij willen liggen. Wij hebben de bloom fresco stoel, die je plat kan kantelen zodat ze er weg gezellig bij kan zitten/liggen. Ook ideaal bij fruithapje geven, kan hem zo aan tafel of aan de bank schuiven op de juiste hoogte. Honden kunnen er niet bij en je hoeft er niet bij op de grond te gaan zitten.

19. zogelukkig

Dat zie mijn vk dus ook. Over hoeveel maanden heb jij het dan?

20. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik werk in de kinderopvang, en vind een wippertje ideaal om hapjes eten te geven als ze nog niet goed kunnen zitten in een kinderstoel,
    Ook om er even gezellig bij te kunnen zitten, is een wippertje ideaal..

Deel Deze Pagina