Ja, we moeten maar even zien hoe dat zal gaan! Hopelijk worden het grote vrienden en gaan ze ernaast liggen!
hier ook box én wipper. toevallig gister de wipper gekocht. wij hebben 2weken terug tehoren gekregen dat we zoontje krijgen en zag op marktplaats een advertentie voor licht blauwe wipper. gloed nieuw. dus ik mailen en vragen waarom ze die weg deed. ze zou jongetje krijgen maar van de week bleek toch dat het meisje is bij hun. gloed nieuwe wipper voor maar 15,- Beter kan niet lijkt me. wilt kindje er straks niet in liggen dan verkoop ik hem weer. zijn altijd wel meiden die m wel willen hebben voor een klein prijsje. ik zou zeggen; probeer gewoon als je niet zeker bent, bevalt het niet, dan kan je m gewoon weer verkopen, niet iedereen wilt gloednieuw wippertje en zijn dus tevreden met 2dehands
Wij hebben een wipstoel van Fisher Price Rainforest.Gelukkig 2e hands gekocht, want het is een duur ding en zo lang kon ze er echt niet in! (max tot 6 maanden dacht ik) MAAR ik vind een wipper wel superhandig; -Alyna spuugde heel vaak na de voeding en dan is een wipper wel handig om ze even rechtop te houden -Ze vond de box de eerste maanden geen hol aan, en dan is een wipper goed om even je handen vrij te hebben -Toen ze met 4-5 maanden hapjes kreeg en nog niet in de kinderstoel stond heb ik daar haar hapjes in gegeven.(overigens gewoon op tafel hoor, maar bleef er altijd bij) En ze vond het gewoon superleuk!
Ik gebruik de wipper nu nog nauwelijks eerlijk gezegd... Ik weet echt niet waar ik dat ding moet laten. Op de grond vind ik niet zo fijn ivm de hond. Die is heel lief voor hem hoor, maar likt hem dus ook helemaal onder In de box is niet nodig want hij ligt prima op zijn rug en verder zou ik het niet weten... Misschien dat ik hem straks op 2 eettafelstoelen zet als ie vast voedsel krijgt zodat ik hem zodoende kan voeden. Dat is nog wel handig denk ik.
Hoi joseetje Wij hebben beide een box en een wipstoeltje ik vind het zeker wel handig onze zoontje mag er graag inzitten niet te lang natuurlijk dat is niet goed maar het is wel handig als ze net hun eerste fruithapje mogen dan passen ze nog niet in een eetstoel (en mogen dan ook nog niet alleen zitten) nu speelt hij er ook wel eens in en als ik naar de opa en oma's ga nemen wij het stoeltje mee. pfff genoeg voordelen dur haha
Hier konden ze met het eerste hapje prima even in de kinderstoelen zitten hoor! Met 6 maanden en een dag of 10 begonnen met wat hapjes groente en dat ging prima in de kinderstoel, geen wippertje voor nodig !
dat bedoelde ik ook hoor kissie met 4 maanden mogen ze al af en toe een fruit hapje proberen en dan mogen ze nog niet zitten. en dan is een wipstoeltje een mooie uitkomst
Ik wou ook nooit een wipper ... tot dat ik ze zag bij de kruidvat 20 euries tja daar kun je 'm nog eens voor kopen als t niets is danzette ik 'm zo op zolder... Elle wil niet meer zo graag liggen in de box maar "zitten" vind ze prima dus hup de wipper in de box en daar zit ze dapper met haar muziek mobiel te spelen ...
Ligt er dan dus maar net aan wanneer je met bijvoeding wil beginnen of een wipstoeltje daar handig voor is ! En ondertussen ben ik er helemaal uit! Voor ons komt er wederom geen wipstoeltje! Heb nog steeds geen enkel punt gezien waarvan ik denk "JA, wij gaan er een halen" !
Wij gaan een maxi-cosi van mijn stiefzoon gebruiken als wipper.. Die is 9 jaar oud en mag dus officieel niet meer in de auto. Hij is verder in perfecte staat en zo gebruiken we hem toch nog. Vind het wel een leuk idee.. En ja, ze mogen er toch niet te lang in, maar dat mag bij een wipper ook niet toch?
Waarom niet? Bij ons staat het wippertje ook gewoon op de grond, en ja daar lopen honden en katten. Gewoon in de gaten houden dus. Een box kennen ze in veel landen niet eens, en daar worden kinderen ook groot hoor Wij hebben zowel een box als een wipper en onze kleinste speelt ook rustig op zijn kleed op de grond (ja weer tussen de katten en de honden) en ik vind het ideaal. Onze oudste heeft tot bijna een jaar in zijn wipper gezeten, toen kon hij best al zelf zitten en lopen enz enz maar hij wilde het graag. Uiteindelijk was hij iets te zwaar... krak..
Mijn zoontje vond en vindt z'n wippertje nog altijd heerlijk. Hij kan er erg goed in zitten en spelen. Hij speelt met de boog of een boekje. Ook kan hij zijn eigen fles drinken in het wippertje. Ik ben blij dat ik hem heb (Prenatal een euro of 40 geloof ik). We hebben 'm met vijf maanden ook gebruikt voor de bijvoeding. Hij kon toen nog niet zo goed in de kinderstoel zitten. Het zal wel niet meer zo lang duren. Hij kan eigenlijk al best aardig zelf zitten maar we houden 'm nog even aan (tot hij helemaal niet meer omvalt bij het zitten )
Poeh Poeh... Ik ben blij dat ik dit lees allemaal...Was toch bijna in staat om een Box,Speelkleed en wipstoeltje aan te schaffen. Wipstoeltje heb ik al...Dit omdat ik zelf dan ook (mocht dit nodig zijn) de bewegingsvrijheid heb!...Dit zal denk ik de 1ste paar weken toch weinig zijn aangezien ze toch veel slapen...en tijdens de slaapjes het huishouden e.d. kan gaan doen..Waarna ik gewoon volledig de tijd heb voor me kleintje en dit dus niet constant in een wipstoel beland. Een box vind ik persoonlijk net een gevangenis...Het lijkt mij dat als je een speelkleed heb ze eerder het besef hebben dat ze buiten t kleed ook kunnen komen waardoor ze sneller gaan zitten,kruipen e.d. (ik weet ieder kindje is anders ) Daarom heb ik met een grondig overleg met mijn vriend besloten om er een speelkleed bij te nemen voor de motoriek e.d. en de wipstoel voor als ik even bewegingsvrijheid nodig heb.
een box is juist ook een rust moment voor je kindje, even rustiog spelen, alleen leren spelen (op de vloer leren ze eigenlijk geen grenzen (want ze kunnen zo naar mama toe kruipen ) onze zoon kan nog steeds heerlijk een uur lang alleen spelen, dus je kan het ook als opvoedkundig hulpmiddel gebruiken maar daar kom je dan wel achter denk ik zo.. Trouwens in een goede stoel kunnen ze gewoon vanaf 3 maanden zitten, niet die houten dingen maar de stoelen die je aan alle kanten kan verstellen e.d. dus je kan ook een goede stoel aanschaffen in 1 keer..
Ik zie om me heen dat een wipper handig is als je je baby meeneemt op visite en niet wilt dat hij/zij continu bij mensen op schoot ligt of in de maxicosi zit.
de kat vond de wipper geweldig die lag er het meeste in....nee helaas bij ons is de wipper ook maar amper gebruikt door Bjorn.