Even een vraagje. Iris is nu 16,5 maand. Rond haar eerste verjaardag is ze overgegaan naar 1 slaapje; ze heeft toen een tijdje 3 tot 3,5 uur geslapen. Nu slaapt ze meestal 2 uurtjes. Ik vind t wat kort, vroeg me af hoe andere kindjes dit rond deze leeftijd doen / deden. Ze slaapt verder wel prima hoor; snachts van 19u-7.30u.
Hoi, Levi slaapt van 19.oo tot 6.30 en van 12.00 tot 14.00. Vergelijkbaar dus(alleen zou ik wel dat uurtje xtra willen 's morgens hahaahaha)
Tijn is ook 16,5 maand en slaapt van 20.00-6.30 en tussen de middag 1,5 uur. Hij heeft nooit veel geslapen hoor dus wij zijn hier al erg blij mee!
Mijn dochtertje is nu 1 jaar en slie met 11mnd nog maar 1x per dag. Ze slaapt van 19.00 tot 7.30 ( en soms dan moeten we haar wakker maken ) en smiddags van 12.30 tot 14.30/15.00. Ik weet niet wat veel is of wat weinig is voor een kindje op die leeftijd , ik ben er erg makkelijk in als zij smiddags aan 1 slaapje genoeg heeft dan zal ze dat ook wel en als ze moe is en wil 2x slapen ik vind het prima.. Tot nu toe heeft ze pas 2-3x behoefte gehad aan een extra slaapje op de dag voor der rest is het maar 1 slaapje in de middag en de rest spelen !!
Pfff, ik zou voor die 2 uur tekenen! Ons meiske is deze week aan het overgaan naar één slaapje, maar na 5 kwartier wordt ze al weer wakker... (vandaag zelfs al na 30 minuten , dus toen moest ze eind van de middag ook nog even slapen) Ik hoop dat dit korte slapen bij het wennen hoort, en dat ze uiteindelijk wel 2 uurtjes slaapt na de lunch, want dit voelt zo kort (en ik wil óók wel even 'pauze' midden op de dag ). Hiervoor sliep ze trouwens 2 x zo'n anderhalf uur (soms 45 minuten, soms meer dan 2 uur) maar de afgelopen dagen wilde ze steeds 's ochtends niet meer slapen.