Ik las op Scheidegger dat als het gunstig is voor je reïntegratie dat het uwv je opleiding betaald, ook via Scheidegger.. Hoe zit dit dan precies? Krijg je dan nog gewoon maandelijks je uitkering of word je dan gekort ofzo? Dit vroeg ik mij even af, hoop dat u me het antwoord kan geven..
Beste Kruimelmuis, Soms betaalt UWV de kosten van een opleiding. Dat is alleen het geval als je kansen op de arbeidsmarkt klein zijn en die met een omscholing worden vergroot. En het hangt ervan af wat voor uitkering je hebt. Je hebt wel altijd toestemming nodig om een opleiding te doen als je een uitkering ontvangt. Neem daarom eerst contact op met UWV Telefoon (0900 9294) om de mogelijkheden te bespreken. Actuele informatie over het volgen van een opleiding van uit een uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Het gaat om een Wajonguitkering. Het plan is te beginnen met een basisopleiding en erna (na een toets als dit verplicht is aangezien er geen voltooide vooropleiding is gedaan) de MBO opleiding. Ik ben sowieso van plan te bellen maar ben benieuwd of iemand het hier ook weet.
Beste Kruimelmuis, Zoals Robert al aangaf is het afhankelijk van je persoonlijke situatie en mogelijkheden of UWV je opleiding gaat betalen. Het is daarom voor UWV Webcare Team niet mogelijk om een voor jou passend antwoord te geven. Je arbeidsdeskundige bespreekt met jou de mogelijkheden. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare