thuisopleiding

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kruimelmuis, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik las op Scheidegger dat als het gunstig is voor je reïntegratie dat het uwv je opleiding betaald, ook via Scheidegger..

Hoe zit dit dan precies?
    Krijg je dan nog gewoon maandelijks je uitkering of word je dan gekort ofzo?

Dit vroeg ik mij even af, hoop dat u me het antwoord kan geven..

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kruimelmuis,

Soms betaalt UWV de kosten van een opleiding. Dat is alleen het geval als je kansen op de arbeidsmarkt klein zijn en die met een omscholing worden vergroot. En het hangt ervan af wat voor uitkering je hebt.

Je hebt wel altijd toestemming nodig om een opleiding te doen als je een uitkering ontvangt. Neem daarom eerst contact op met UWV Telefoon (0900 – 9294) om de mogelijkheden te bespreken.

Actuele informatie over het volgen van een opleiding van uit een uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Het gaat om een Wajonguitkering.

Het plan is te beginnen met een basisopleiding en erna (na een toets als dit verplicht is aangezien er geen voltooide vooropleiding is gedaan) de MBO opleiding.

Ik ben sowieso van plan te bellen maar ben benieuwd of iemand het hier ook weet.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kruimelmuis,

Zoals Robert al aangaf is het afhankelijk van je persoonlijke situatie en mogelijkheden of UWV je opleiding gaat betalen.

Het is daarom voor UWV Webcare Team niet mogelijk om een voor jou passend antwoord te geven. Je arbeidsdeskundige bespreekt met jou de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina