wanneer start indalen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lucie, 5 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Vraagje:
    Mijn verloskundige zei dat mijn baby nog erg hoog zit en nog helemaal niet bezig is met indalen. En dat voel ik ook! Mijn hemel, wat heb ik pijn aan mijn ribben! #-o
    Later dacht ik: Had die baby dan al moeten indalen?
    Weten jullie wanneer het indalen begint?

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Bij de eerste "moet" hij ingedaald zijn bij een week of 35 geloof ik en bij de 2e en volgende kan het zelfs pas gebeuren bij de bevalling zelf.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Rond de 37 weken daalt een 1e kindje in volgens mijn verloskundige.
    Hier hetzelfde probleem, alles doet me pijn en de baby zit hoog en droog!

Groetjes, Anakin.

4. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Merijn daalde bij mij pas tegen 37/38 weken in.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ij een eerste kindje kan het al heel vroeg beginnen. bij mij begon het rond de 30 weken. mijn beebje is nu volledig ingedaald, ben nu bijna 35 weken.

bij een 2e zeggen ze dat het inderdaad heel laat pas kan gebeuren

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bij mij is hij/zij ook nog niet ingedaald.
    Volgens de vk was dit niet erg.

7. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    bij mij ook nog niet...

8. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik hoop voor je dat hij snel indaalt. Ik weet precies wat je voelt als hij zo hoog zit. Je maag zit dan ook klem he? Tenminste dat was bij mij wel zo.
    Gelukkig is die kleine de laatste 3 weken wel gezakt. Moet dinsdag weer naar de verloskundige, maar ik denk dat hij nu wel ver is ingedaalt. Hopelijk duurt het bij jou ook niet al te lang meer.
    Succes ermee.
    x Linda

9. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    mijn kleintje is ook bezig met indalen begon met 30 weken ben nu 33 weken en is weer verder ingedaalt
    Ps zwanger van de eerste :)

10. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Het is dus zoals je ziet bij iedereen anders... Bij sommige vroeg, bij sommige rond de 36/37 weken.
    En het kan zelfs dat de baby nog niet ingedaald is als de vliezen breken, dan moet je dus gaan liggen zodat de navelstreng niet voor 'de uitgang' gaat zitten. Dit kan gevaarlijk zijn omdat de baby er dan niet goed uit kan of zelfs de navelstreng om de nek kan gaan zitten. Maar meestal is de baby wel ingedaald voor die tijd, hoor... maar de verloskundige houd dit allemaal wel goed in de gaten.
    Hugo lag al rond de 33 weken heel erg laag in m'n bekken, ik heb trouwens helemaal niks gemerkt van 't indalen. Sommige meiden voelen dit wel....
    Maar maak je niet ongerust... het komt goed!
    Succes in ieder geval.... misschien duurt het nog wel ff!
    Gr. Niki

11. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ons kind doet geloof ik alles volgens het boekje.... Nu in de 36ste week en aan het indalen. (Voor een eerste is dat 'de periode' dat de meeste baby's indalen) Echter het kan ook echt wel zijn dat een kind heel vroeg of zelfs heel laat indaald. (Ik geloof zelfs tot een half uur voor geboorte.....) Dus maak je niet te druk. Als de baby de juiste houding heeft is er grote kans dat alles goed gaat indalen.

12. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ons kindje is nog steeds niet ingedaald. Daarom ben ik verwezen naar het ziekenhuis voor een echo. Uit de echo zijn geen bijzonderheden gekomen. Een oorzaak kan bijvoorbeeld zijn een te smal bekken, een te groot kindje, een vleesboom voor de uitgqng, of de placenta voor de uitgang.
    Bij mij geen van allen. Dus maar hopen dat het kindje de komende weken zakt, en anders tijdens de weeen.

groetjes Firella

13. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Mijn eerste begon met 31 weken in te dalen.

Deel Deze Pagina