wel of geen zetpil geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linana, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Afgelopen donderdag heeft mijn ventje heel erg last van zijn buik gehad, waarschijnlijk omdat die niet kon poepen. Na het poepen was het huilen afgelopen en was het weer een blije baby.
    Vrijdag heeft die weer de hele dag niet gepoept, pas zaterdag weer. Zondag weer de hele dag geen poepluier, maandag wel weer en vandaag zelfs een paar keer.

Nu heeft die echter vanmiddag 3 kwartier lang gehuild, normaal huilt hij bijna nooit, hooguit 3 min als die honger heeft. Hij was echt ontroostbaar :( Uiteindelijk in slaap gevallen en 4 uur later wakker geworden. Toen was die een tijdje vrolijk, tot die zonet weer een half uur lang heeft gehuild, weer ontroostbaar.
    Ik heb het vermoeden dat hij buikpijn heeft. Het huilen is echt alsof die pijn heeft. Maar niets werkt, badje, douche, massage, buik leggen, knuffelen, rondlopen etc etc

Ik zit me nu af te vragen of ik hem een halve zetpil zal geven tegen de pijn, MAAR ik weet dus niet zeker of hij echt buikpijn heeft.
    Een halve zetpil mag hij van het CB hebben (werd me verteld na het eerste prikje). Hij weegt 5,5kg, dus het is geen klein ventje ofzo :p
    Wat zouden jullie doen? De zetpil geven of niet? Ik vind het zo zielig, want die huil klinkt echt als een huil van pijn en hij is echt ontroostbaar als hij eenmaal begint :(

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Als ik het zo lees denk ik dat het darmkrampjes zijn:
    Schril en doordringend huilen
    Rood gezicht tijdens het huilen (met gesloten ogen)
    Vaak erger aan het einde van de middag of de avond
    Het samenballen van de handjes tot een vuist
    Het optrekken van de beentjes tot aan borst
    Gedurende meerdere uren per dag
    Extreme winderigheid
    Geen andere aanwijsbare reden voor het huilen

Ik zou geen zetpilletje geven bij krampjes, heb je al een kruikje geprobeerd of hem op je onderarm leggen op zijn buikje met zijn hoofdje naar je elleboog zeg maar.

Ooh zie dat je dat allemaal al gedaan hebt ;)

Tja ik zou zomaar geen zetpil geven,anders morgen eventjes naar de ha bellen.

Hopelijk heb je wel een rustige nacht verder.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou ook geen zetpil geven maar ik ben daar ook zeer terughoudend mee (met alle medicijnen). Ik denk echter dat het wel kan als jij dat wel graag zou willen doen.
    Zelf zou ik eerder kiezen om de kleine op de bank te leggen en er lekker naast te gaan zitten en dan met mijn hand zachtjes hele kleine rondjes te masseren op zijn onderbuikje. Onder de navel. Bij ons kwam er dan met een uurtje wel wat ontlasting of werd hij gewoon rustiger.
    Sterkte ermee! Ik kan me nog herinneren dat ik er soms wanhopig van werd. En binnenkort mag ik weer :p.

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

lijk mij ook darmkrampjes...
    ik heb toen bij de apotheek iets tegen darmkrampen gehaald en als me zoontje krampen had deed ik ze knietjes tegen ze buik zodat die een beetje opgekrompen lag en dat wil best wel vaak helpen of in een kikkertjes houding..
    suc6 want het is niet fijn die darmkrampjes...

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zoiezo nooit een halve zetpil geven, pak dan een lagere dosering..

6. Linana

Linana Niet meer actief

Bedankt meiden!
    Nou het is geen zetpil geworden ;) Ik ben maar 10 min met hem onder de douche gaan staan, daarna heeft paps hem lekker ingesmeerd met babyolie en in een badcape gewikkeld. Samen met hem op de bank gaan hangen en toen viel die in slaap.
    Uiteindelijk heb ik hem een pyjama aangetrokken en heb ik hem bij mij in bed gelegd, nou ja...weer bij papa dan. Hij heeft bijna 6 uur doorgeslapen:$

Hij heeft er de ene keer best veel last van, de infacol doet zn werk ook niet echt ofzo heb ik het idee ;)
    Het enige wat soms nog werkt is hem op zijn buik leggen over de knie en dan zijn stuitje "masseren"
    Echt zo zielig die kleintjes en kramp, je zou er inderdaad wanhopig van worden ratatosk en dan toch nog 1 willen he :p (hier ook al een wens voor een tweede...)
    Misschien toch maar ff de HA informeren als die vandaag weer zo'n ronde heeft als gisteren

Deel Deze Pagina