drinken is vermoeiend

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kirst78, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Het zegt het al, maar ik bedoel dan wel vermoeiend voor mezelf :(
    Jasmijn heeft sinds een paar dagen ondekt dat ze de speen van de fles ook kan uitspugen, mee kan spelen en ook tegen kan houden met haar tong. Gevolg, mevrouw drinkt niet en wordt alleen maar onrustiger als ik haar die speen in haar mond wil duwen. Ik zit soms 10 minuten te
    "vechten" met haar om alsnog die speen in haar mond te krijgen en dat ze wat gaat drinken. Ze drinkt ook echt veel minder. Ze drinkt nu hooguit 130cc :confused: Veel te weinig dus... Ik baal er echt van en ik word ook nog eens sjagrijnig. Ken iemand dit? Is dit de aanloop naar de volgende sprong? Ze is nu 16 weken. Hopelijk heeft iemand de oplossing of herkent iemand dit, want ik word er moedeloos van. :(

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar... proberen rustig te blijven en als je merkt dat ze gaat spelen met de speen, de fles wegzetten en na 5 minuten weer opnieuw proberen. Niet teveel druk maken of chagrijnig worden, dan wordt het een machtsstrijd en leg je het begin voor problemen met eten. Wil ze eten, prima. Wil ze met de speen spelen, fles wegzetten en dan is het ook prima.

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja ik probeer het nu ook weg te zetten en dan 5 minuten later weer proberen, maar dan begint het weer. Hopelijk dat het van tijdelijke aard is en dat ze volgende week weer normaal gaat drinken. Wel fijn om te horen dat het herkenbaar is. Voel ik me al minder onzeker.

4. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    hoeveel flessen geef je nog? zo te zien heeft ze geen honger!ik ben overgegaan op 4 flessen omdat ze ook de fles niet meer leegdronk en ook ging spelen. nu drinkt ze ze allemaal keurig leeg!

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik geef 5 flessen, soms zit ik op 4. Ik kom over de hele dag al niet uit met 5 flessen, omdat ze 's ochtend zo lang slaapt. Ook tussendoor slaapt ze lang. Misschien dat ik me niet zo blind moet gaan staren op het aantal cc's dat ze drinkt, maar dat ik haar maar laat drinken wat ze zelf wil. Ga het maar proberen, wie weet is dat ze oplossing. Ze groeit goed, dus dat is wel in orde. bedankt maar weer :)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft dit ook een tijdje gehad en na een paar weken ging het weer beter. Zolang ze aan haar minimum kwam probeerde ik me niet te druk te maken.

Ik zie nu dat je haar 5 flesjes geeft. Ik zou idd eens proberen om haar 4 voedingen per dag te geven. De late avondfles laten vervallen was bij Louise ook goed gegaan rond die leeftijd.

7. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik ga 4 keer 165 cc en 1 keer 200 cc voor de nacht, nu geef ik 3 keer 200 cc en 230 voo de nacht! echt ideaal! n ze slaapt er goed op, je kunt het altijd proberen als het niet wil kun je altijd weer een fles erbij doen!en ik geef mijn meisje ook wel eens wat extra tussendoor als ze daar behoefte aan heeft!

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik biedt Jasmijn nu dus nog maar 150 + 5 aan per fles en dat 5x per dag. Maar ze drinkt ze nauwelijks op. Een week geleden dronk ze nog soms 200cc. Ze drinkt gemiddeld nu 130cc per keer, terwijl ze ongeveer 170cc moet drinken. de ochtend gaat wat makkelijker dan de andere voedingen, maar ik ga nu maar proberen om 4 voedingen per dag te geven. Kijken of dat wel werkt.

Voor de nacht heeft Jasmijn niets extra's nodig. Ze slaapt goed en ze valt al vaak tijdens het drinken in slaap, dus 230cc krijg ik echt niet naar binnen bij haar. In de ochtend probeer ik haar dus meer te geven. Maar ik ben benieuwd hoe die 4 flessen gaan. Ik laat haar nu maar slapen totdat ze zichzelf aandient en dat kan lang duren 8)

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou ik heb Jasmijn vanmiddag laten slapen, totdat ze echt helemaal wakker was. Pas daarna heb ik haar de fles gegeven. Het was ondertussen 18uur geworden. Dat is minstens 1,5uur later dan normaal. En het resultaat is een lege fles van 200cc, zoner spugen of spelen met de speen. \:D/ Volgens mij heeft babytje gelijk! :thumup: Voel me nu echt niet de meest slimme moeder :oops: Dat ik er zelf niet opgekomen was. Nou ja weet het nu en geef ik er idd nog maar 4 flessen. Bedankt!

10. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    graag gedaan hoor! tuurlijk ben je geen domme moeder nu! ik heb dat ook allemaal weer moeten ontdekken mijn oudste is al 5 dus moet er ook weer inkomen! In ieder geval fantastisch dat ze de fles nu leegdrinkt! en als ze eens wat meer wil geef je gewoon wat tussendoor extra. wij hebben ook wel eens wat meer dorst en honger!

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja precies. Ze heeft nu 2 flessen op en ze zijn allebei leeg! Echt helemaal super. Ik ben weer een blije mama :)

12. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    heeft ze de nacht ook goed doorlopen met een fles minder?mooi dat het nu overdag in iedr geval zo goed gaat!

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    's nachts is echt nooit een probleem geweest gelukkig. Het maakt haar niet zoveel uit. Soms dronk ze maar 90cc en daar kwam ze de nacht ook pirma mee door. Dus die ene fles die mist ze echt niet. Van het CB mocht ik dus niet over op 4 flessen, omdat ze nog klein is, maar ze kunnen me wat hoor. Jasmijn geeft het aan en niet zij!

14. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    idd ik mocht ook niet op vier flessen, zo zie je maar weer dat je gevoel het toch vaak juist heeft!

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja precies. Het CB is ook niet alleswetend! Ieder kind is anders en hebben ook andere behoeften. Ik heb dan ook niet veel met het CB en kom alleen voor de inentingen en het wegen en meten.

16. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    precies hier net zo of er moet echt iets zijn waar ik zelf niet uitkom!

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Dan ga ik zelfs nog liever naar mijn huisarts of ik vraag het eerst hier op het forum, hahaha.

18. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja idd! veel handiger!

Deel Deze Pagina