Is het heel anders? Een jongen of meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nijntje op de mac, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    Ik ben zo benieuwd of er nou een heel ander gevoel door je heen gaat als je voor het eerst je zoontje of je dochter in je armen houdt? Of is er verschil bij de eerste of tweede... Vind het wel spannend! Vind het namelijk superleuk om van allebei 1 te krijgen, lijkt me ook allemaal best wel weer nieuw, en ben benieuwd hoe andere moeders dat ervaren hebben!

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik zou het ook niet weten haha
    ik verwacht nu ook een zoon
    en heb al een meid !

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ik zie hoe mijn vriendinnen met hun meisjes omgaan en hoe zij zich gedragen zie ik toch wel grote verschillen met jongens. Ik heb een knul en we verwachten er over 3 maanden een meid bij! Heel leuk en het zal inderdaad best anders zijn (in het hele begin waarschijnlijk niet)

4. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    de eerste is een meid en waren er natuurlijk helemaal blij mee
    (wist wat we kregen)
    de tweede een jongen (wisten we oo)
    ik moet zeggen dat het verschil met voor de eerste keer in de armen er helemaal niet was.
    maar wel het gedrag ons zoontje is veel meer een knuffel jochie
    en wat rustiger en ons dochtertje een echte meid (is geen uitleg voor nodig haha:D)

maar ik houd natuurlijk evenveel van ze !!

5. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    Ben benieuwd! Aan het begin is het ook nog allemaal zo klein en fragiel, dan zal het idd wel een beetje hetzelfde zijn

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 dochter en 2 zonen.
    In het begin is er weinig verschil. (ja met verschonen;))
    Verder vond ik dat er voor meisjes veel meer leuke kleding te koop is.
    Pas na 1 jaar komt er wel wat verschil in. En natuurlijk als ze een beetje gaan spelen. (denk aan pop en auto)
    Er was eigenlijk meer verschil onderling door hun karakter.
    De jongste is mijn zorgenkindje. Huilbaby, allergien..
    En vorige week heeft hij dan eindelijk de diagnose ADHD gekregen.
    Dus ik vind dat ze vooral anders zijn door hun karakter e.d. dan door hun geslacht.
    Liefs Gwen

7. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik heb eerst een zoontje gekregen was nieuw en onzeker in het ziekenhuis bang dat ik het niet goed deed enz maar eenmaal thuis was het zo vertrouwd en zo fijn alles ging vanzelf, met mijn dochtertje was ik meteen al vertrouwd was thuis geboren wat wel scheeld is dat je alles al een keer hebt mee gemaakt maar het gevoel dat door je heen gaat als je je kindje eindelijk in je armen hebt dat is gewoon het zelfde er komt zoveel liefde om de hoek kijken dat het lijkt of je weer voor het eerst verliefd bent geworden het is zo sterk dat maakt denk ik echt niet uit of het de eerste of de vijfde is maar goed dat is mijn gevoel.
    Wij gaan nu voor kruimeltje 3 en hopen dat het snel raak is bij de vorige 2 wisten we wat het werd maar bij de toekomstige kruimel wil ik het niet weten. Verrassing lijkt me heerlijk mits het een meerling is weer dan wil ik het wel weten. Ben al 2x zwanger geweest van een 2ling waarvan steeds maar 1 kindje het helemaal gered heeft.

Deel Deze Pagina