Hallo! Ik hoop dat ik dit topic op de goede plek heb gezet. Samen met mijn man besloten om toch voor een tweede kindje te gaan. Ik heb volgende week dinsdag een afspraak bij de ha voor het laten verwijderen van mijn Mirena spiraal. Heb al wat onderzoek gedaan mbv Google ivm vruchtbaarheid. Als ik het goed begrijp ben je vrijwel direct weer vruchtbaar na het verwijderen. Is het dan verstandig om mer ovulatietesten in de weer te gaan? Ik had namelijk een zeer onregelmatige cyclus. Alvast bedankt!
Hey meid, Ik kan je niet echt adviseren over zwanger worden na anticonceptie, maar ik wil wel met je meedenken... ik zou in jouw geval denk ik Mn eerste ‘normale’ menstruatie afwachten en bijhouden hoe lang deze duurt. (Daar is een heel handig appje voor) aan de hand daarvan heb je misschien een klein beetje een beeld van wanneer je volgende ovulatie is. In tussentijd doen wat je moet doen wie weet is er dan wel helemaal geen ovulatie test meer nodig! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!
Dank voor je reactie! Denk dat je daar wel een punt hebt. Wil ook niet teveel druk gaan opleggen op het zwanger worden. Ik ken mezelf, ik word dan vrij obsessed
Schijnt in sommige gevallen wel eens het zwanger worden te kunnen vertragen als je er teveel mee bezig bent... maar als je het zó graag wilt dan hou je dat niet tegen denk ik.
Bedoel dat je het obsessed zijn moeilijk kunt tegenhouden als je het zo graag wilt... ik merk het nu ook aan mezelf ondanks dat ik niet bewust bezig ben met zwanger raken. De wens dat het zo is is er nu gewoon heel erg, komt bij mij ook een beetje omdat Mn eerste niet gepland was en ik was toen vrij jong (18) dan weet je al wat het is en heb me altijd voorgenomen de juiste man en het juiste moment af te wachten (ben nu klaar met studie en paar jaar een serieuze relatie) dus de situatie is er al ‘bijna’ klaar voor
Wat grappig, mijn eerste kwam ook onverwachts. Ik was toen 20 (ben nu 23). Heb afgelopen vrijdag mijn diploma in ontvangst genomen en ga nu via mijn werk verder studeren!
Ah super voor je! Gefeliciteerd! Carrière maken mét kind kan ook gewoon, dat kost wat extra inspanning maar je hebt ook extra motivatie
Thanks! Ja zonder mijn dochter had ik nu nog steeds bijbaantjes gehad. Nu een fatsoenlijke baan en bezig met doorgroeien naar managementassistent (en dat al na een halfjaar!). Ben dus erg dankbaar