Wel of geen zwangerschapsbola/ belletje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sayenna, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Broodje aap verhaal of niet, mijn dochter lag ook in een stuit en is uiteindelijk met een KS geboren (na het dragen van zo'n ketting).

Ik zou het risico niet nemen want geloof me, een KS (of stuitbevalling) is echt niet leuk...

2. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Tsja iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is. Las net ergens dat er ook gynaecologen zijn wat zeggen dat het dragen van zo'n ketting geen invloed heeft. Maar het kost ook geen moeite om het ding niet te dragen, dus als je denkt dat dat invloed zou kunnen hebben, dan draag je m inderdaad toch niet meer :).
    Ik heb 'm wel gedragen en baby lag normaal en in mijn families hebben mijn nichten ze ook allemaal gedragen en geen enkele stuitligging gehad... en dan heb ik het over zo'n 6 zwangerschappen exclusief die van mezelf.

En een ks(stuitligging) is inderdaad niet leuk, maar mijn bevalling was ook niet leuk. 33uur en uiteindelijk vacuum extractie en zelf moeten persen Zonder weeën(en dat na 33uur weeën, dan ook nog zonder weeën moeten persen omdat mijn lichaam er genoeg van had. en als dat niet had geholpen had ik alsnog een spoedkeizersnede na 33uur moeten krijgen).. Flinke knip die ik Gevoeld heb en de hechtingen daarna ook niet prettig.. Dus denk dat het geen zin heeft om te gaan zeggen een KS is niet prettig.. een 'Gewone' bevalling ook niet hoor ;) Heb 2 dagen dubbel gezien en lag voor dood in mijn bed, kon mijn eigen kind nog nauwelijks vasthouden.. dus voor mij ook geen pretje.. 4 dagen katheter in gehad waardoor ik nu bijna 5 weken later nog steeds een gekneusde urinebuis heb en pijn heb met plassen .. Er zijn genoeg vrouwen wat een ks juist heel positief ervaren hebben en er ook weer heel snel van op de been waren, dus is net wat je eigen ervaring is ..

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Een 'gewone' bevalling ook niet hoor hihihi;)

Ik denk echt dat het toeval is.

4. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Zelf vind ik die belletjes vreselijk, maar omdat ik het toch leuk vind om mijn zwangerschap te laten zien heb ik deze gekocht:

Van Lenthe Design

Ik heb de lederen en ben er erg blij mee, je kunt hem na je zwangerschap ook nog dragen en eventueel aanvullen met andere bedeltjes. Hij is ook niet zo heel erg lang, dus ik blijf niet overal achter hangen.

5. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Tja, over het algemeen gezien ben je een stuk sneller op de been na een 'gewone' bevalling dan na een KS.
    Ik zeg niet dat een bevalling makkelijk is, maar ik prefereer het toch zeker wel voor een KS!

6. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Ik heb het gisteren even aan mijn verloskundige gevraagd omdat ik er ook heel graag een wil, en het is helemaal niet slecht! zij heeft hem ook gewoon allebei haar zwangerschappen gedragen! Dus ik ga er ook een kopen!!!!!!!

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Afgezien van het feit dat ik ze niet zo leuk vind en daarom niet draag, had ik het ook niet gedragen als ik het wel leuk had gevonden. Dit om het feit omdat er zoveel tegenstrijdige verhalen zijn en je ook hoort dat babys het niet prettig vinden. aangezien ik het niet kan vragen of mijn kindje het leuk vindt en ik mezelf kan voorstellen dat continue getingel helemaal niet prettig is.
    Dus ik zou het niet doen, alleen maar omdat je het zo leuk vindt staan

8. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Plus 1!

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Het is zo een zacht geluid daar hebben ze echt geen last van. Je hartslag en darmen maken veel meer geluid net als praten dat is allemaal veel harder.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

+1!

Ik heb de indruk dat sommigen hier in de veronderstelling verkeren dat je een koebel of een disco-installatie om je nek hebt hangen als je zo'n zwangerschapsbelletje draagt.

Eerlijk? Een muis piept nog harder dan zo'n belletje!

Iedereen moet lekker doen wat ze zelf wil. Ben je tegen een belletje, dan koop je het niet. Het is geen verplichting hoor.
    Vind je een belletje wel leuk, dan is het helemaal aan degene zelf of ze er mee wenst rond te lopen of niet.

Zo lang ik geen aantoonbaar wetenschappelijk bewijs zie dat een belletje ontzettend slecht is, zie ik geen enkel bezwaar om een belletje te dragen in elk geval.
    Als mijn gynaecoloog had gezegd dat het gevaar bestaat op een stuitligging, was ik er ook niet aan begonnen. Maar hij zei juist het tegenovergestelde.

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Tja iedereen moet het ook zelf weten, alleen hoef ik bij zoiets juist niet omonstotelijk bewijs te hebben of iets ontzettend slecht is wanneer er zoveel tegenstrijdige verhalen zijn. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
    Natuurlijk maken darmen enz geluid. Maar sommig geluid is natuurlijk en dus misschien niet storend, daarnaast wordt sommig geluid gedempt door het vruchtwater en worden sommige trillingen van geluid juist versterkt door het vruchtwater.
    En er zit niet voor niks een belletje in toch? Dus met de bedoeling dat de baby dat hoort anders was het wel alleen een leeg balletje. En dan denk ik (dus iedereen moet dat verder zelf weten :)) wanneer ik zoveel tegenstrijdige verhalen hoor en dat babys het als onprettig zouden kunnen ervaren; Laat maar, ik heb het niet nodig.

Mocht je kind in een stuit liggen, dan kan je altijd alsnog proberen of zo'n belletje helpt, maar er zijn vaak redenen waarom een kind in stuit ligt en niet wilt draaien.

12. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Goed of slecht.. ik draag er eentje!

13. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Zo een belletje kan absoluut geen kwaad, ALS je het juist draagt. Dat wil zeggen: naar mate je verder gaat in je zwangerschap en je kindje moet draaien en indalen, je de bola ook daadwerkelijk stapsgewijs mee naar onder schuift en op het einde op zijn laagste punt hangt. Hangt hij dan nog halverwege je buik, tja, dan zoek je het een beetje zelf. Ik vind het vooral gek dat het belangrijkste aspect van zo een bola zo vaak over het hoofd gezien wordt en achterwege gelaten wordt: met name het gebruik NA de zwangerschap. Bedoeling is dan dat je je bola boven het park hangt, zodat het kindje het geluid herkent van in de baarmoeder ezich zo gerustgesteld voelt door de herkenning van in de veilige omgeving te zitten.

Dat je het dan mooi vindt om te dragen is dan mooi meegenomen :)
    Het is inderdaad ook zo dat een bola pas effect heeft op je bubbeltje rond je 20ste week... Eerder dragen heeft dus weinig zin, maarja, je kan het mensen niet verbieden e..

Ik ben dus van mening dat als je het draagt, je goed moet weten hoe het werkt dat je er geen fouten mee maakt. En als je het niet wil dragen, dan doe je het lekker niet :p

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Dat is natuurlijk helemaal prima, maar dan hopelijk toch wel omdat jij denkt of vindt dat het geen kwaad kan. En niet omdat het je niet interreseert of het slecht zou zijn en het dan doet. of lees ik het verkeerd?:)

15. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik neem ook liever het zekere voor het onzekere. Het is vast niet slecht, maar als er een kansje is dat mijn kindje het als onprettig zou ervaren dan doe ik het liever niet.

16. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik geloof er niet zo in dat het kwaad kan. Dat van die stuitligging is naar mijn idee gewoon een 'praatje'...
    Ik vertrouw het gewoon en heb er daarom eentje van mijn vriend gekregen die ik binnenkort ga dragen. Hartstikke leuk hoor! Voor de gene die het wel leuk vinden, check onderstaande link, die heb ik gekregen.

VERZILVERDE ZWANGERSCHAPSKETTING MET BOLA VOETJES

Deel Deze Pagina