wel of geen zwangerschapscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zeilboot, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    hallo,

    kon niet een heel recentelijk topic vinden.

    tijdens de eerste zwangerschap heb ik wel een zwangerschapscursus gedaan, wat ik erg leuk vond om te doen, heb redelijk wat gehad aan alle oefeningen en wat verteld werd,
    alleen tijdens de bevalling heb ik het niet door mijn hoofd laten gaan, op eens ging er bij mij een knop om, van luister naar de verloskundige en dan komt het goed.
    doot de cursus heb ik veel contact nog steeds met de groep, enw e zijn op 2 na allemaal weer zwanger.

    nu ik zwanger ben van de tweede twijfel ik om nu weer een cursus te gaan doen.
    niet zozeer om wat je er van leert, maar meer om even 1 keer in de week een uurtje BEWUST bezig te zijn met zwanger zijn,
    en misschien nieuwe vriendschappen op te bouwen.

    lees vaak dat mensen er geen tijd en behoefte aan hebben, maar toch lijkt het me lekker om toch bezig te zijn met zwanger zijn,

    wie heeft er tips of ervaringen?

    anita
     
  2. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik ga geen tweede zwangerschapscursus doen. Ten eerste vond ik de tips niet beter dan wat je in een boek of op internet kan vinden en ten tweede hadden wij geen leuke groep. Ik heb iedereen een kaartje gestuurd toen ze de kleine kregen en ik was zelf als laatste uitgerekend en ik heb van niemand wat gehoord. Verder denk ik dat de meeste bevallingen toch anders lopen dan gepland. Je moet je overgeven aan de personen die je op dat moment ondersteunen.
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.071
    2.203
    113
    Ik ga ook geen cursus meer doen. De cursus die ik wil is op een avond dat ik niet kan.
    Zwangerschapsgym is niet in de juiste periode, dus dat wordt ook niks. En iets anders kun je hier niet doen. Alleen overdag zwangerschapszwemmen, maar ja, dan moet ik werken.

    Aan de tips had ik ook niet veel, maar ik heb er wel leuke contacten aan overgehouden. Dat zal ik nu wel missen. En idd, dat uurtje voor jezelf en de baby, heerlijk was dat.
     
  4. Lelie4

    Lelie4 Actief lid

    10 feb 2008
    182
    0
    0
    Ik moet er persoonlijk niet aan denken om met een stel zwangere vrouwen bij elkaar te komen maar als jij er de vorige keer zo'n plezier in hebt gehad dan zou ik het gewoon weer doen en hopelijk is het deze keer weer net zo gezellig!

    Veel plezier!
     
  5. guusje2001

    22 apr 2008
    56
    0
    0
    Valkenswaard
    Ik doe zwangerschaps yoga, en dat is heel gezellig. Je krijgt ook veel informatie, die ik nog niet in boeken ben tegengekomen ( en ik lees veel) En idd het uurtje samen met je kind bezig zijn en soms je man er ook nog bij
     
  6. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik had eigenlijk dezelfde gedachte als jou ik ben er ook niet een type voor om te mutsen met allemaal zwangeren.
    maar moet zeggen zwemmen is een super leuke groep en heerlijk dat je ff niets weegt in t water mmmmmmmmmmmmmmmmm
    en ik ga op aanraden van fysio naar mensendieck toe en ook dat is onwijs gezellige groep(moet wel zeggen dat ik me af en toe met mijn 33 jaar net een puber voel we liggen helemaal vlak van het lachen zo af en toe.
     
  7. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Ik was zelf te laat met opgeven voor zwangerschapsgym, maar achteraf mss maar beter, omdat ik eigelijk ook wel denk dat het niets voor mij is. Ik ga straks wel af op de aanwijzingen van de vlos en ik probeer veel over bevallingen te lezen.

    Verder willen mijn vriend en ik straks wel samen elke week een avondje gaan zwemmen. Waarschijnlijk als ik met verlof ben en de laatste loodjes echt aangebroken zijn. Lijkt mee heerlijk lekker samen in het water dobberen, zonder andere zwangere mutsen om me heen..... ;)
     
  8. moesje83

    moesje83 Bekend lid

    18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik vond het ook super gezellig op de gym, we gaan nu met zn allen naar de nagym en het is gewoon altijd lachen.
     
  9. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik de cursus van de thuiszorg gevolgd. Dit vond ik niet echt bijzonder. De groep was ook niet spectaculair.

    Nu en ik begonnen met zwangerfit, dit is een uur flink bewegen en daarna kun je kiezen voor een theorieles. Dit bevalt mij erg goed.

    Ook het zwangerschapszwemmen vind ik leuk om te doen.

    gr. Mayke
     

Deel Deze Pagina