Wel of geen zwangerschapscursus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 01Patricia, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    ik wil wel op een cursus maar dit is meer omdat ik toch 4 of 5 avonden in de week alleen ben en graag wat te doen wil hebben en onder de mensen wil komen, dus waarom niet gelijk combineren met een zw cursus:)

2. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik raad iedereen aan om met een eerste zwangerschap wel een cursus te doen. Het is erg prettig wanneer je voorbereid je bevalling in kan gaan. Dat je een beetje weet wat er kan gaan gebeuren. Elke bevalling is anders en helemaal voorbereid ben je nooit, uiteraard komt het kindje ook wel wanneer je geen cursus hebt gedaan maar hoe meer je kan ontspannen tijdens je bevalling des te beter je het kan hebben.

Mensen kunnen nooit zeker weten of ze er wel of niet wat aan gehad hebben. Ik heb een cursus gedaan en ik heb het idee dat het mij erg geholpen heeft. Ik wist bij bepaalde dingen dat het erbij hoort en wat ik dan kon doen of welke houding dan handig is. Het gaat niet om het puffen dat is bijzaak! Ik weet niet hoe mijn bevalling zou zijn gegaan zonder de cursus maar ik denk dat ik minder ontspannen was geweest.

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik zou ook altijd een cursus doen, zeker bij een eerste kindje. Ik doe zelf een cursus van de kraamvereniging, lekker praktisch en overzichtelijk: 8 keer een avond van een uur, 1 keer van 2 uur waarbij de partner mee kan komen. Het is gezellig, je leert meiden kennen die in dezelfde fase als jij zitten en je doet er informatie op. Het is niet duur, ik betaal geloof ik 60 euro, en ik denk niet dat het ooit weggegooid geld of tijd is, je pikt er altijd iets van op.

4. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zwangerschapsgym gedaan. Wel wat dingetjes over houdingen en dergelijke geleerd, maar was ook vooral leuk om ervaringen uit te wisselen met meiden die ook zwanger waren.
    Verder zijn mijn man en ik naar een avond in het ziekenhuis geweest. Daar kregen we uitleg over hoe de bevalling zou (kon) gaan en mochten we kijken op de verloskamers. Dat vond ik wel prettig, dan weet je toch een beetje waar je terecht komt (ik had ervoor gekozen om in het ziekenhuis te willen bevallen). Veel heb ik er niet aan gehad, aangezien onze kleine man met een keizersnede is geboren.. :D

Deel Deze Pagina