Nog meer tips bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Buiten het slapen met een kussen tussen de benen en niet teveel zitten en gewoon niet teveel doen. Nog meer tips om minder pijn te hebben? Sinds 2 dagen is het niet meer te houden en kan ik eigenlijk letterlijk niks zonder pijn alleen loopt hier een dreumes rond en dat is niet heel handig. Paracetamol werkt niet voldoende om te blijven nemen...

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Heb je al een afspraak gemaakt bij de bekkenfysio? Verder niet echt tips, ik begin nu zelf ook last van m'n heupen te krijgen en van m'n stuitje had ik al last sinds m'n eerste zwangerschap.. Erg vervelend. Sterkte meid!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja daar liep ik al ivm urine verlies het gekke is dat is nu juist verminderd haha. Ze heeft vooral tips en tricks gegeven van dat kussen en vooral liggen ipv zitten en een paar oefeningen maar ze zegt dat zal de pijn nooit weg halen. Vervelend is het toch he en we moeten nog zo lang :(

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    als je staat, je knieeen ligt buigen.
    recht lopen.
    gewoon een goede houding aan nemen.
    Niet stofzuigen/dweilen, dat is echt een hele verkeerde beweging.
    eventueel een bekkenband aanschaffen?

op t midden van de dag even een uur voor jezelf nemen en op bed gaan liggen. (recht op je rug) en met een rolbeweging uit bed stappen, dus op je zij rollen en dan pas omhoog komen.

mocht je gaan winkelen of weet ik veel wat, en er zijn winkelwagentjes, pas die dan een, ook al heb je niet veel nodig. dit geeft wat steun en loopt prettiger.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja daar had de fysio het ook over ervaringen daarmee hier?

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik ben in de zwangerschap ook bij de fysio beland, had erge bekkeninstabiliteit, en een blad meegekregen met tips en trucs. Ook had ik oefeningen, zoals een goede houding aan nemen met lopen en staan.

ervaringen met een bekkenband bedoel je?

Ja ik heb er zelf eentje aangeschaft toen, deze deed ik om als ik ging lopen. Zittend moest die eigenlijk ook om, maar dat vond ik echt vreselijk zitten. de eerste dagen moest ik hem ook snachts om, maar dit vond ik ook niet fijn, en deed hem snachts als ik wakker werd om te plassen af.

7. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Osteopaat ZEKER aan te raden !!! Heb r heel veel baat bij gehad tijdens deze zwangerschap. Tijdens mijn 2 de zwangerschap ernstige bi ontwikkeld en ik ging naar de fysiotherapeut. Als ik wist welke resultaten de osteopaat zou hebben had Ik dat nooit gedaan! (Naar de fysio) ... nu vanaf week 16 helemaal geen last gehad alleen nu is helaas voor het eerst weer last maar is enigszins logisch met 38 weken.... Well in acht nemend de bezigheden die je hebt overdag ... niet slenteren, stofzuigen dweilen enz..
    Sterkte

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik ben heeeeeel erg blij met mijn bekkenband. Ga echt de deur niet uit zonder. Ook als ik in huis schoon ga maken doe ik hem om. Laatst ook midden in de nacht, maar is zo een gedoe met plassen :D

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha het ziet er niet zo ingewikkeld uit of heb ik nou de verkeerde?

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Klopt, maar als ik er uit ben geweest, wil ik het liefst er snel weer in. Moet dan eerst 2 stelbanden los maken, basisband dicht en dan stelbanden aan blijde kanten vast. Is eigenlijk een werkje van niks, maar midden in de nacht ;)
    Probeer het ook nog zo lang mogelijk uit te stellen. Al merk ik wel dat het draaien een stuk stabieler aanvoelt met band.

Deel Deze Pagina