Nav mijn topic over 10 uur vliegen naar Florida met de kinderen... Ik had het erover met mijn moeder dat we heel graag naar Florida willen, maar dat ik zelf ook wel twijfel of de kinderen niet te jong zijn. Natuurlijk kunnen we nog een aantal jaren wachten, maar mijn wens is zo sterk. Toen zei mijn moeder dat we ook wel met z'n 2en konden gaan en dat zij wel op de kids willen passen. Ze zei dat zij vroeger ook wel eens zonder ons op vakantie gingen. Mijn eerste reactie was, doe normaal, ik ga toch niet zonder de kinderen op vakantie? Dan gaan we elkaar ontzettend missen. Maar ergens vind ik het ook geen gek idee. We kunnen even lekker tot elkaar komen en je kunt natuurlijk veel meer zien/doen van zo'n land. Ik vraag me af of jullie zoiets al weleens gedaan hebben. Het lijkt me aan de ene kant heerlijk, maar aan de andere kant voel ik me nu al een slechte moeder om mijn kinderen een week achter te laten en helemaal naar Amerika te gaan
je moet doen wat bij je zelf goed voelt. Andere kunnen wel zeggen, ik zou dit of dat doen maar daar heb je helemaal niks aan. Gewoon nagaan wat je zelf wilt. Als dat op vakantie zonder je kids is, gewoon doen.
Ja dat is het juist. Het lijkt me aan de ene kant echt heerlijk. Maar aan de andere kant zal ik de kids enorm missen!
Wij zijn zelf zonder ons zoontje op huwelijksreis geweest, 12 dagen naar LA/SF. Niet zelf voor gekozen, was vor ons geregeld. Was heerlijk, wel te lang, na 8 dagen had ik een ik -wil-naar-huis-dip. Mijn zoontje (toen precies 1,5) heeft het hier prima naar zijn zin gehad, was blij ons te zien en dat ging allemaal prima. We vonden het heel fijn om weer even wat met zijn tweetjes te doen. Ook getwijfeld om hem mee te nemen maar zag de lange reis niet zitten en vond de jet lag zielig, vooral gezien hij er toch niets voor terug kreeg.
Ik vind het dus wel heel raar zonde de kids op vakantie... Zou niet in mijn hoofd opkomen, ja als ze straks oud genoeg zijn om thuis te kunnen blijven. De kids horen bij het gezin en ik ga ze niet tijdelijk uitwissen omdat ik even op vakantie wil. Het is niet zoals met een hond die je even naar een pension brengt.. Nee ik vind het echt 'not done' Stel je zit 10 uur vliegen verderop en er gebeurt iets met je kids (flink ziek of een ongeluk oid. dat zijn dingen waar je niet aan moet denken maar ik zou echt niet 10 uur vliegen verderop willen zitten als het wel gebeurt..)
Ik vind inderdaad dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt. Zelf zou ik het wel doen! En als mijn kind dan een weekje bij oma zou logeren betekent dat helemaal niet dat ik hem 'uitwis' en de vergelijking met een hond/pension slaat helemaal nergens op vind ik. Ik vond het vroeger een feest om bij mijn oma te logeren en mijn zoontje zou ook zeker een leuke tijd hebben
Hoi Minny Als jij er even tussenuit wil zonder kinderen moet je dat gewoon doen! Als je kinderen blijven bij iemand die je 100% vertrouwd kan het toch niet mis gaan? Ik zou het zelf niet kunnen omdat ik ze gewoon niet kan missen. Zelfs met 1 dagje heb ik al moeite maar dat ben ik. Mijn man denkt daar helemaal anders over. Hij zou de kinderen gemakkelijk een weekje bij oma kunnen laten. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt
Doen waar je je zelf goed bij voelt. Hier heeft mijn moeder het ook aangeboden dat we samen lekker weekendje weg mogen om even bij te komen
Aan de ene kant denk ik er ook zo over, we hebben kids en die horen erbij. Maar aan de andere kant lijkt t me ook heerlijk om even zonder kids te gaan. Je kunt dan lekker met de oogjes dicht op t strand. Even weer echt samen zijn en dingen doen die met kleine kids erbij niet kunnen. En de kids zijn in zeer goede handen bij mijn ouders... Wat is dan een weekje weg? Maar kan de keus nog niet maken....
De keus zul je toch Echt Zelf moeten maken. Wat anderen ook zeggen hier, dat maakt niet uit. Wat vindt je man? Ik weet niet of ik het zou doen... Ik vind op vakantie met de kids heerlijk. Aan de andere kant wordt ik soms zo gillend gek van mijn kids dat ik er stiekem aan denk een weekje helemaal in mijn eentje weg te gAan
Je hebt niets aan wat een ander hier denkt.. Ik zou alle voor en nadelen afwegen en zo een keuze maken. Voor mij zou net nooit een optie zijn. Moet er niet aan denken ook. We gaan of met zn allen, of niet.
Wij doen ieder jaar een city-trip zonder onze dochter. Meestal zijn we maar 3-4 dagen weg. Voor ons is het ideaal,we kunnen terug gewoon man en vrouw zijn. Onze dochter vindt het fijn om die dagen dan extra verwent te worden door haar grootouders. Lange reizen gaat onze dochter sowieso mee. Ik denk dat je voor jezelf persoonlijk moet afwegen of je het wel/niet wil doen. Je zal altijd mensen hebben die bepaalde dingen nooit zouden doen. Maar daar moet je niet van wakker liggen. Ook wij kregen commentaar omdat wij weg gingen zonder onze dochter. Voor mij is het simpel: in die dagen groeien wij dichter naar elkaar toe en hebben we het gevoel echt samen te horen. We stralen dat nadien uit naar onze dochter...(niet dat we dat anders niet hebben hoor)
Persoonlijk zou ik niet meer dan een weekendje weggaan zonder dochter maar dat is gewoon mijn eigen gevoel. Daarbij zou ik niet Florida kiezen voor een vakantie zonder kinderen. Niet dat t dan niet leuk is, want Florida is super leuk ben er nu al 4 keer geweest en volgend jaar hoop ik voor de 5e keer te gaan. Maar Florida is zo super leuk voor kinderen dat ik bang ben dat je ze misschien extra zal missen. Dat je bij alles wat je doet denkt dat was zo leuk voor de kinderen geweest.. Als je graag zonder partner gaat zou ik dan kiezen voor een bestemming die je met kleine kinderen niet zo snel zou gaan doen. Hoe oud zijn je kinderen? Mijn dochter was eind 2 dat we naar Florida gingen en t ging prima.
Ik zie een lange reis naar Amerika zonder kids ook niet zitten. Maar misschien is Max 5 dagen naar Spanje of Frankrijk wel heel lekker...
Oh twijfels twijfels... we willen heel graag naar Florida. Als we in mei gaan zijn de kids 5 en 3. Zie erg tegen de lange reis op, maar bij jullie viel t dus mee? Oops eigenlijk hoort dit in mijn andere topic.
Ik ga volgende maand een weekje met mijn moeder op vakantie, zonder man en kinderen. Heerlijk, ik heb er zoveel zin in. Even een weekje geen voortdurend gepraat, gewoon doen waar ik zin in heb, wanneer ik er zin in heb, 's avonds laat uit eten zonder ergens rekening mee te hoeven houden. Met mijn man ben ik alleen nog maar weekendjes weg geweest. Onze ouders zien het niet zitten om een hele week op te passen, anders hadden we dat vast ook al wel eens gedaan. De kinderen zouden een weekje logeren waarschijnlijk ook niet erg vinden. Vakantie met kinderen is erg leuk, mijn kinderen zijn ook dol op vakantie, maar een weekje ouderwets kinderloos lijkt mij ook heerlijk hoor. Ik zal het wel zien volgende maand!