Hij blijft onrustig drinken..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miekjepiekje, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje dronk al onrustig aan de borst. Na een week overgestapt op de fles, maar hij bleef onrustig drinken. Omdat hij naast het onrustig drinken ook veel huilde (ws darmkrampjes door KMA, hij krijgt nu nutrimagen en dat gaat veel beter), opgenomen in het ziekenhuis. Daar heeft de pre logopedist meegekeken en zij kon niet echt iets betekenen. Zijn kaak is smal en hij legt zijn tong niet goed om de fles. Hij klakte en smakte enorm en halte daardoor veel lucht mee. Vanwege een grote zuigbehoefte was haar advies een zo klein mogelijke speen. We hebben dus prematuurspeen op de dr. Brown fles.

Dat is een hele tijd goed gegaan. Maar sinds twee weken is hij opnieuw onrustig. Alleen anders. Hij draait steeds zijn hoofd weg en wordt boos. Ook trekt hij de fles steeds vacuüm. Hij doet minimaal een half uur, maar vaak langer over zijn fles. Drinkt ook maar flessen van 120 ml. (Dat heeft ook een andere oorzaak) Dus wij dachten dat de p speen misschien te klein is geworden. Maar de level 1 speen gaat veel te hard. Hij drinkt dan 100 ml in 10 minuten en gaat dan compleet overstuur.

Het CB adviseerde om Bambix in de fles te doen if jbpm zodat het iets langzamer gaat. Maar zijn krampen zijn eindelijk wat minder en hij poept eindelijk iedere dag. Ik wil niks aan de fles toevoegen. Wie heeft een idee wat ik nog kan proberen?

2. Hupsje

Hupsje Lid

23 aug 2014
    39
    32
    18
    NULL
    NULL
    Uit eigen ervaring kan ik je de MAM anti colic fles adviseren. Heeft hier heel erg goed geholpen, zo'n beetje alle problemen waren over.
    Het afgelopen jaar aan meerdere mensen het advies gegeven om deze fles te proberen en bijna bij alle kindjes was deze fles de oplossing.
    Misschien het proberen waard :)

Iets toevoegen aan de fles zou ik inderdaad ook niet doen, de kans is groot dat de krampen dan weer erger worden.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe kan hij een dr browns fles vacuum zuigen?

Zijn alle onderdelen goed schoon zonder verstoppingen?
    Een dr browns fles is, voor zo ver ik weet en mijn logica gaat, onmogelijk vacuum te zuigen als je deze correct gebruikt. Vandaar mijn vraag.

Ik zou nu niets toevoegen in een fles, gezien hij nog geen 4 maanden is en bijvoeding dus ook echt nog niet aan te raden is. (Nutricia en andere fabrikanten mogen voor bijvoeding niet voor niets pas reclame maken vanaf 4 maanden. Het advies van het cb is echt een heel verkeerd advies).

4. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knap he. Hij krijgt het voor elkaar. Ik droog alles af voor ik hem in elkaar zet maar de buis zuigt zich vol melk en dan komt er niks meer uit. Als ik dan de dop even helemaal los draai dan loopt de melk uit de buis en komt er ook weer melk uit de speen. Ik heb twee flessen en het gebeurt bij allebei. :(

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je gebruikt de dr brown speen, dus daar ligt het niet aan.
    Dat witte ventiel, heb je daar ook het bijbehorende borsteltje op 2 manieren door heen gehaald?
    Op het plaatje zie je een blauwe pijl er in en er uit gaan. Ik bedoel dus op deze 2 plekken met het borsteltje erin. Plaatje:
    DrBrowns.nl

Anders zou ik de vraag neerleggen bij de dr browns distribiteur. Zij zeggen nl ook dat het niet mogelijk is vacuum te zuigen.
    DrBrowns.nl

Ik heb in totaal 2 jaar gebruik gemaakt van de flessen en dit zelf nooit gehad, maar ook hier op zp nog nooit gelezen. En ik denk dat dit (een deel van) het probleem kan zijn.

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan ook geen ervaringen vinden via google inderdaad. Vandaar dat ik het hier neerzet. De fles zit niet verstopt ik heb net even gekeken. Met onze dochter hebben we dit nooit gehad en zij heeft ook altijd met de dr. Brown fles gedronken. We hebben eerst haar oude flessen gebruikt met nieuwe speentje. Dus we dachten dat de flessen te oud waren. Twee nieuwe gekocht, maar daar doet hij hetzelfde mee. Het ligt dus denk ik eerder aan mijn zoontje dan aan de fles. ;) Misschien dat ik toch de logopedist nog eens vraag om mee te kijken. Zij heeft toen gezegd dat hij er overheen moet groeien, maar dit is zo frustrerend. :(

7. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    En het CB... die neem ik inmiddels echt niet meer serieus. Hij is inmiddels qua gewicht gezakt van de +1 lijn naar de 0 lijn en afgelopen donderdag zat hij ook daar onder. Hij krijgt 6 x 120/4. Maar die drinkt hij dus niet leeg. Ik volg hem en voed op verzoek. Als hij van een fles heel veel laat staan ga ik het niet opdringen, hij zal er wel een goede reden voor hebben. Dan komt hij vaak voor de volgende fles wat eerder. Maar dat mocht absoluut niet. Ik moest hem maar laten wachten want hij moest leren om minder vaak te drinken en grote flessen te drinken. Ik moest ook gewoon 150/5 in de fles doen want dat moet hij toch wel aan kunnen.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zo ken ik het cb ook ja ;)
    Jongste dronk net aan 120/4 en cb vond dat hij over moest (!) naar 180/6 :$. Hoe bedoel je moeten? En hoe wil je een kindje die net wel/ net niet 120/4 drinkt 180/6 gaan geven? Kindje met reflux notabene!

Bij de oudste hebben zij het 'overvoeren' in de hand gewerkt, want nee medisch niets mis, gewoon honger :( (verborgen reflux, kiss en kea)

Gewoon lekker op verzoek blijven voeden!

Maar goed.
    Normaal kun je zeggen maak de voeding met 10/20 cc water wat dunner. Dat zou ik zelf nu niet doen, omdat hij dan de benodigde voedingsstoffen gaat missen. Geef je standaard voeding?

Heb je al eens een difrax dental speen geprobeerd? Difrax past nl op de dr brown fles. De s-speen gaat sneller of is gelijk aan level 1. En de dentalspeen zou langzamer gaan dan level 1 gaan. (Difrax fles zelf wil ik je niet aanraden, die dronken zie hier standaard vacuum)

Deel Deze Pagina