heb het ff helemaal gehad pff

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nancy1981, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    ons zoontje is nu 2 jaar en 1 maand en is behoorlijk lastig de laatste paar weken als hem iets niet zint.

Hy wil de hele dag door maar weg en als dat niet gaat word hy ontzettend kwaad en begint dan te huilen,schreeuwen en met alles te gooien
    zo is het ook als hy zijn zin niet krijgt in andere dingen.

een middagsutje doen is de laatste 2 weken een ramp
    hy wil absoluut niet gaan slapen smiddags terwijl hij dit toch echt wel nodig heeft.

hebben hem ook weleens wakker gelaten smiddags zo van wil je geen middag dutje doen prima maar dan word hy tegen 16.00 / 17.00 uur zo ontzettend lastig en is geen land met hem te bezeilen en valt dan om 17.30/18.00 uur in slaap om dan de vlgende dag super verveldn te zijn
    dus dat middagsutje heeft hij echt wel nodig.
    maar iedere middag is het heel hard huilen en schreeuwen als het tijd is voor het middagdutje en dit is hetzelfde als hy s,avonds naar bed toe moet.

Hy gaat na zijn bed toe om 19.00 uur houd het dan ook niet langer vol en is echt bekaf
    maar slapen wil hij absoluut niet
    Hy begint dan net als bij het middagsutje heel hard te huilen en schreeuwen dat het net lijkt alsof we hem iets aandoen
    hy schreeuwt en huilt gewoon de hele buurt bij elkaar

Als hy dan eenmaal slaapt zuchten papa en mama eens heel diep maar dan is het zo dat hy vervolgens midden in de nacht wakker word en naast ons bed staat en we hem dan met geen mogenlijkheid meer terug in zijn bed krijgen.
    Hy is dan super actief met wallen onder zijn ogen dat wel en begint net zoals de middag en avond weer te huilen en schreeuwen

we weten gewoon niet meer wat we nog moeten doen
    We zetten hem vaak genoeg appart als hij door de dag zo,n bui krijgt en zijn heel duidelijk dat het niet lief is als hy zo doet want het is ook nog zo dat hy dan naar mama slaat en soms bijt als hij zijn zin niet krijgt of in de hoek word gezet

herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hier mee om ?

Volgens mensen die we het vertellen hoort het bij de leeftijd maar ik heb mijn vraagtekens :(

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hele duidelijke regels opstellen en structuur wil ook goed helpen. Ik weet niet of ik een makkelijk kind heb, maar die van mij hoeft echt niet te gaan schreeuwen of slaan oid. Dan weet hij zelf ook dat hij meteen naar de gang moet. Dit hoef ik gelukkig de laatste tijd weinig te gebruiken maar er zijn periodes geweest waarop hij álles ging uitproberen en dan ging hij gewoon in de hoek (gang durfde ik toen nog niet ivm trap). Dan vertelde ik hem waarom hij in de hoek moest en als hij het een enkele x waagde om er uit te komen, moest hij langer blijven zitten. Na 2 minuten negeren heengaan en nogmaals zeggen waarom hij in de hoek moest. Justin moet me dan aankijken, dan sorry zeggen en een knuf geven. Hier heeft dat altijd geholpen. Succes.. oja en met slapen.. hier gaat hij (nog) niet zelf uit zijn bed, misschien kun je de deurkruk omhoog zetten oid?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En owh ja.. het hoort bij de leeftijd en schijnt nog erger te worden??! ;)

4. joanna76

joanna76 Lid

8 apr 2008
    16
    0
    0
    Styliste
    Die periode hebben wij ook meegemaakt met ons zoontje. Hij kwam er ook 's nachts uit. Wij hadden toen echt t idee dat t door het donker kwam, hij was echt bang. Toen nachtlampje gekocht, ganglicht aan ed. Het heeft maanden geduurt, maar nu zie ik weer een beetje een lichtpuntje. Hij slaapt tenminste weer door! Wat ook goed helpt is het Valdispert kids Rust drankje, 1 uur voor het slapen geven en ze slapen rustiger. Ons zoontje is inmiddels 2,5 jaar en is altijd een onrustige slaper geweest, maar dit middeltje is echt een uitkomst!!!
    Hij komt alleen 's avonds als ie er net in ligt nog een paar keer eruit, maar dat vind ik veel minder erg dan middenin de nacht ;)
    Heel veel succes!

5. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Dat hebben we ook al allemaal geprobeerd,volgens de juf van de peuterspeelzaal zou het aan de leeftijd liggen
    Daar gedraagt hy zich trouwens als een engeltje.

Hy weet dat als hy niet luistert hij ff appart word gezet in de hoek maar dit boeit hem totaal niet.
    Na 2 minuten ga ik hem dan halen en dan geeft hy een kus en een knuffel
    maar doet het dan een paar minuten later vrolijk opnieuw en dan beginnen we dus weer van voren af aan en word hy weer opnieuw gewaarschuwd en in de hoek gezet

Zou volgens vele een fase zijn maar is het heus pff ;)

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Dankjewel gaan we dat eens proberen lijkt me toch zo heerlijk om onze nachtrust weer terug te hebben gaap gaap
    krijg je dit middeltje bij de apotheek of een drogist ofzo ?

groetjes Nancy

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    lijkt me behoorlijk lastig als je kind "dwars" is .
    hopelijk is hij snel door die periode heen.
    kan je geen advies geven want heb er zelf niet mee te maken.

8. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ohh herkenbaar en dan is die van mij pas anderhalf!! Ik probeer heeeeeel strikt en heel concequent te zijn, maar uit je verhaal haal ik op dat je dat ook doet! Hier hebben we een haakje op zn deur, dus dat ie op een kier blijft staan want daarvoor hadden we m elke keer bij het traphekje staan en dan ging hij dus echt niet meer slapen en nu kan hij zn kamer niet uit, gaat een van ons twee hem terug in bed leggen en dan gaat het dus wel goed, waarom weet ik ook niet. Tussen de middag wil hij ook vaak niet slapen maar door dat haakje kan hij zn kamer niet uit en we hebben wat speelgoed op zn kamer liggen (zachte dingen en knuffels) en dan gaat ie spelen als hij niet gaat slapen maar ook vaak gaat hij dan alsnog zelf in bed liggen en toch slapen. Ik laat m hoe dan ook minstens een uurtje in zn kamer, ff rustig voor zichzelf. Cb vond dit allemaal helemaal goed. Misschien kun je hen ook om tips vragen!! succes

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jep die fases hebben wij ook met Youri. Erg vermoeiend he.
    Het enige wat bij ons helpt is om hem te laten schreeuwen in bed totdat hij slaapt ('s avonds en 's nachts) dan doet hij het max 2 dagen.
    Maar wij kunnen dat niet meer... De buren hebben er dan behoorlijk last van ('s nachts) en ik vind het gewoon erg rot.
    Dus wij zitten ook heel wat nachten met hem op als het weer zover is.
    Ook is hij 's morgens meestal rond 5uur al wakker....

Tips heb ik niet echt voor je... Ben zelf ook op zoek naar de gouden tip :p Misschien zit je zoon wel in een 'cirkel'? Dus doordat hij niet/slecht slaapt word hij oververmoeid en daardoor gaat hij nog slechter slapen...

Oh en dat van overdag herken ik ook. Dit is ook met fases heel erg. Hij wil ook altijd maar weg, 'oto rije' zegt ie de hele tijd. Pff.
    Hij staat ook 20x per dag in de hoek maar het helpt allemaal niet.

Slapen jullie kindjes dan trouwens al in een groot bedje omdat ze 's nachts de kamer uitkomen? Ik durf er nog niet aan te beginnen nu hij zo slecht slaapt ;)

Ik hoop dat die fases snel voorbij zijn iig ;)

10. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    hoi hoi

bedankt voor je berichtje
    ben blij te horen dat er nog meerdere kindjes last van hebben hoop wel voor jullie dat het snel voorbij zal zijn want is me toch vermoeiend he pff

sem slaapt in een groot bed vanaf 14 en een halve maand
    Hy sliep vanaf de eerste dag heel goed in zijn grote bed en sliep ook de hele nacht gewoon door
    Hy sleip niet meer goed in zijn ledikantje en toen hy een groot bed kreeg was het probleem opgelost tot een maand of 3-4 geleden

het in de hoek zetten helpt hier dus ook niet helaas
    maar hier ook consequent zijn en duidelijke regels maar tot nu toe nog altijd geen resultaat
    hoop maar tot dit snel voorbij zal zijn

11. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond

dat haakje heb ik idd al vaker gehoord,denk tot we dat ook maar eens moeten gaan proberen , ookal zie ik nu al het hele haakje door zijn kamer vliegen van het harde trekken aan de deur
    Als hy in de hoek moet trekt hy zelfs de schroten van de muur af pffffffffffffff
    en maar tot 10 tellen consequent blijven en hem laten weten wie de baas is en dat er regels zijn maar heb onderhand al tot 1 miljoen geteld het hielp helaas niet
    maar we geven niet op he hihi;)

Deel Deze Pagina