Wel of niet 3 D echo????

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MollyM, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @sannoukje
    Als teveel van die straling gevaarlijk is..waarom is dat dan niet bekend (of weet ik dat alleen niet!?)
    Waar kan ik daarover iets vinden?
    Die echo-bureau's zouden dan toch gewoon niet mogen bestaan als het zo slecht zou zijn of denk ik nu wel heel erg blond!?? :rolleyes:

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Tot nu toe is er alleen onderzoek gedaan bij muizen. Daar is dus een negatief effect ontdekt van een echo onderzoek. Bij mensen is het nog niet bewezen dat het kwaad kan maar toch word geadviseerd om echo's alleen te laten maken voor een medische reden. Kan best zo zijn dat het vals alarm is hoor. Je wordt elke dag weer gewaarschuuwd voor dingen die niet goed zouden zijn maar daar hoor je dan ook niks meer over. Maar aan de andere kant: 30 jaar geleden wisten ze ook niet dat alcohol schadelijk was voor het kind.

Ieder moet dit dus gewoon voor zichzelf beslissen.

3. Niet meer actief

Je moet natuurlijk ook niet elke week of maand een echo laten maken, das natuurlijk anders, dan zou het misschien wel kwaad kunnen.
    Maja, als je kindje op eind in stuit ligt krijg je ook elke week echo of het is gedraaid en of het eindelijk goed ligt (was bij mijn vriendin in maart ook zo)

Ma goed ik vind als je het geld er voor hebt, of wel een beetje kan missen, doe het!

Het is zo mooi, en je mist anders zoveel...!

Ik mag vanavond weer, voor de 2e 3d echo, zal de laatste keer zijn, voordat ik mijn kindje in mijn armen sluit!

Ik vind het hoe dan ook, nog altijd een verassing blijven hoor, in je armen is anders als op zo'n schermpje!!!

Succes met het beslissen!

4. sannoukje

sannoukje Lid

22 jul 2006
    86
    0
    0
    Als het medisch nodig is om bv te kijken naar een stuitligging is het natuurlijk een ander verhaal dan als je het voor de lol laat doen.
    De risico's zijn inderdaad bij muizen al aangetoond en voor mensen "nog"niet.
    Maar waarom zou je het risico lopen?

Zelf vind ik de beelden ook niet supermooi, en het veel te duur, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten

5. MollyM

MollyM Bekend lid

Bedankt voor alle berichten ik vond het heel moeilijk beslissen maar ga het toch doen as Donderdag. Nog net op tijd ben dan 28 +6 of zo. Ben heel benieuwd.

6. sannoukje

sannoukje Lid

22 jul 2006
    86
    0
    0
    ik hoop dat je mooie plaatjes krijgt!
    Veel plezier

7. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik hoorde dat dus pas na mijn bevalling, ondertussen had ik dus wel 9 echo's gekregen tijdens mijn zwangerschap. Ik liep bij een gyn voor andere klachten toen ik plotseling zwanger werd. Toen ik dus weer bij die gyn was, vertelde ik dat. Zei hij: zullen we even een echo maken? Eeeh ok! Die man heeft mij drie echo's gegeven in drie maanden. Maar dat zal ik bij een volgende niet meer doen als het niet nodig is. :x

8. Niet meer actief

Ik heb ook met 21 weken een 3D echo laten maken ( avater ) en heb er geen spijt van.
    Ik raad het iedereen aan. Het is harstikke leuk . Ik heb ook een DVD meegekregen. Er stond zelfs een filmpje op met ons beebje die haar beentje strekte.

9. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    @sannoukje: dat klopt niet wat je zegt, dat als er iets mis is, ze het niet mogen/kunnen vertellen! bij mij moest ik van te voren handtekening zetten, dat als er iets mis was, dat ze dit zou vertellen, en doorgeven aan de vk!!! dussssszzzz

10. MollyM

MollyM Bekend lid

We gaan er gewoon voor, en ze zijn heus professioneel genoeg want ze werken beide op de echoscopie afdeling van het ziekenhuis dus daar twijfel ik niet aan. We hebben trouwens ook een medische 20 weken echo gehad en daarop was alles goed.

11. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    veel plezier morgen!

12. MollyM

MollyM Bekend lid

Dank je wel! De echo was super, het kindje lag eerst met het gezichtje erg dicht bij de placenta (die zit bij mij voor) en met het handje er tussen maar ze bleef proberen en ik moest wat heen en weer wiebelen en later even lopen en toen lag het kindje heel goed. Het is super om het kindje zo beweeglijk te zien (het was bij mij erg wakker). Het is mij alles mee gevallen en ik vond het zeker de moeite waard. We hebben het kindje ook zien geeuwen en de echoscopiste zei dat dat niet zo heel vaak voor kwam dat je het ook echt zag geeuwen of duimen maar we hadden geluk! :D

13. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Ja zeker geluk, die van ons deed helemaal niks en lag over het algemeen verkeerd.
    Niks alienachtigs aan he? Ga je nog foto's plaatsen?

groet,

Cat

14. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi, er staan twee 3d fotos in mijn album! Ja we hadden echt geluk, ik was 's avonds gegaan en wist dat mijn kindje dan vaak wakker was dus dat was heel leuk om te zien. Mocht jij trouwens terug komen sjouwtje?

15. MollyM

MollyM Bekend lid

Zag trouwens net jouw plaatje, dat is ook heel mooi. Kan je goed het neusje met de neusgaatjes op onderscheiden. Leuk he!

Deel Deze Pagina