Wat moet ik doen !

Discussion in 'De lounge' started by heidi, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heidi

heidi Actief lid

Jul 5, 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi,
    Ik wil graag even mijn verhaal kwijt!Wij zijn nu 10 maanden bezig voor een kindje,nu zit het zo mijn gezondheid is achteruit gegaan na 4 jaar lang heb ik nu te horen gekregen dat er een verkeerde diagnose is gesteld en nu moet ik vrijdag alle onderzoeken opnieuw laten doen!Nu hoopte wij er al op dat ik niet zwanger zou zijn want ik heb heel veel medicijnen en een spuit gehad wat nooit goed zou zijn voor het babytje!Nu word mij gezegd mijn gezondheid op plaats 1 te laten komen en wachten voor een kindje!Nu snap ik dat wel maar ik wil graag na mijn onderzoeken terug van start gaan ik heb al zolang moeten wachten voor eindelijk met onze kinderwens te beginnen!Ik wil niet eigenwijs zijn en zal ook nooit willen zwanger worden wetende dat er iets mis zou kunnen gaan met het kindje door de medicijnen,maar als het kan wil ik er voor gaan!Wat vinden jullie hiervan?het is best frustrerend allemaal!Bedankt en ik hoop dat ik jullie hiermee niet verveel!
    Groetjes Heidi

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Hoi Heidi

He, wat rot voor je meid dat je dit nu te horen hebt gekregen! Als ik jou was zou ik het er goed over hebben met de dokter dat je een kinderwens hebt. Of er eventueel (duurdere/buitenlandse) medicijnen bestaan waarbij je wel aan kinderen kunt beginnen.
    Wel ontzettend rot zeg, dat je dit nu te horen krijgt nu jullie zo verlangen naar een kindje.

Sterkte

liefs
    Sinnamon

3. Niet meer actief

Ik ken jou natuurlijk helemaal niet en ik weet ook niet wat gezondheidsproblemen zijn en of jij je hele leven lang medicijnen moet slikken? Of je gezond alleen maar zal verslechteren of met medisch ingrijpen kan verbeteren? Wel denk ik dat de arts gelijk heeft en dat jij voorop staat. Want wat heeft het kindje aan mama als mama niets tot weinig met kindje kan..Jij hebt de keuze..Geen makkelijke keuze, dat zeker niet.

Succes en ik hoop natuurlijk dat jij straks gewoon een onbezorgde zwangerschap kan hebben en een gezond bezorgde ouder mag worden.

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ooh wat moeilijk Heidi. Dit zijn keuzes die je zelf moet maken met je vriend/man. Ook een dokter kan alleen advies geven. Wij weten je achtergrond niet dus is het moeilijk om hier iets over te zeggen. Wat mij betreft dan....

Ik wens je heel veel sterkte bij het maken van je keuze!

5. heidi

heidi Actief lid

Jul 5, 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi,
    allemaal alvast bedankt!Kijk mijn vriend vind dat we even moet wachten zodat ze nu kunnen achterhalen wat er aan de hand is!4 jaar geleden hebben ze gezegd dat ik reuma had en daarna heb ik nog een zware operatie gehad omdat ik een tumor in het bot van mijn arm had zitten!Voor dat ga ik nog steeds op controle en is alles nog goed alleen dat het mijn rechterarm is en moeilijk veel mee kan doen!Nu heb ik al een tijd last dat als ik wil opstaan of bewegen dat kan dan plots niet meer vandaar krijg ik vrijdag ook een skeletscan en een ct scan!Daar zit het hele probleem wat als ik ooit een kindje krijg en ik kan me plots niet bewegen!Natuurlijk wil ik ook eerst weten wat er aan de hand is maar daarna wil ik de draad weer oppikken en mijn vriend ook.De artsen zeggen wel dat als ik zwanger zou zijn geen pijn zou voelen maar ja wat als ik dan eens bevallen ben dan moet ik er ook zijn voor het kindje en dat wil ik zeer zeker kunnen!Over de medicijnen die neem ik dagelijks!
    Groetjes Heidi

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm tja.. misschien moet je even afwachten wat er uit de scan komt anders?

als je reuma hebt word het volgens mij nooit meer echt beter dan het nu is toch?
    dan is meer de vraag of je er binnenkort heel veel meer last van zou gaan krijgen.. of dat dat nog heel veel jaar duurt

het is wat cru om geen kinderen te kunnen willen omdat je reuma hebt
    aan de andere kant.. je wil straks wel je eigen kindje kunnen tillen
    dus dat is een heel lastige keuze lijkt me

op zich kan er later vanalles gebeuren.. je kan ook een ongeluk krijgen bijv.
    dus ik zou niet alles laten af hangen van dingen die zouden kunnen gebeuren
    maar dingen die je zeker weet.. tja daar kun je wel over nadenken dan

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik ben MS patiënte en wij hebben heel bewust wel voor een kindje gekozen.
    Die keuze hebben we al een hele tijd geleden gemaakt, zo'n 8 jaar geleden toen ik de diagnose kreeg hadden we wel zoiets van we willen nog wel een kind.
    Maar het feit dat je chronisch ziek bent neemt ook even tijd in beslag om te verwerken en in je leven in te passen. Toen het daarna slechter ging en mij medicijnen werden aangeboden om het proces van de ziekte te vertragen hebben we dan ook niet meteen ja gezegd maar eerst van allerlei info opgezocht. Daarui bleek dat ze nog niet weten wat het gevolg is voor kinderen die tijdens of na het gebruik geboren zijn, ze wisten wel dat je een grotere kans op een miskraam had. Daarnaast had je 50% kans dat het werkte.
    Op dat moment hebben we dus heel bewust gekozen om geen medicijnen te nemen.

Tja en dan heb je nog de kant van het er willen zijn voor je kind want iedereen droomt toch van een 'normaal' leven zelfs al zijn er bewijzen voor dat jouw leven niet meer onder 'normaal' valt.
    Oke mijn kind krijgt een moeder die met een kruk loopt en niet lekker achter hem/haar aan kan rennen, die hem/haar niet zal kunnen leren fietsen omdat ze niet kan rennen, die de dag zo moet indelen zodat er een ritme is in rust en inspanning.
    Maar hij/zij krijgt wel een moeder die er voor hem/haar is, die tijd heeft om te praten, die tijd heeft om te helpen met het huiswerk enz. enz.
    Het feit dat je 'ziek' bent hoeft niet meteen te betekenen dat je niets voor je kind kunt doen en je moet natuurlijk ook niet vergeten dat je een man naast je hebt staan die ook dingen kan.

Neem rustig de tijd om dit alles te verwerken, onderga de onderzoeken maar laat duidelijk weten dat je een kinderwens hebt en vraag duidelijke info over de medicijnen die je moet nemen en neem dan je beslissing ook al is je arts er misschien niet mee eens.

Groetjes

8. heidi

heidi Actief lid

Jul 5, 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi Pluk,
    Eerst en vooral wil ik je ook veel sterkte toe wensen als ik zie wat jij allemaal moet meemaken dat is ook niet makkelijk ik heb veel repect voor jullie!Je hebt mij wel heel erg geholpen met je uitleg! Het belangrijkste is toch er voor je kind zijn en er alles voor over hebben,natuurlijk moeten er keuzes gemaakt worden maar ik kan ook niet blijven wachten wel tot na de onderzoeken natuurlijk maar ik wil zeer zeker niet mijn kinderwens opbergen we kijken er al zolang na uit en hadden een jaar geleden groen licht van de artsen ik hoop dat het nu ook allemaal goed komt en dat we weer verder kunnen!En ja natuurlijk is er ook nog je partner die er ook is!Werken doe ik niet meer ik ben 80/100% afgekeurd helaas maar ik heb voor een hele dag te werken teveel pijn!
    Heel erg bedankt voor je verhaal ik hoop dat voor jullie een mooie toekomst is weggelegd!
    Groetjes Heidi

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Hou wel rekening mee dat je wat weerstand van verschillende mensen kunt verwachten.
    Schijnbaar zijn er nog altijd mensen die denken dat het leven stopt zodra je niet meer in het vakje 'normaal' valt.
    Gelukkig heb ik een neurologe die heel erg meedenkt en ook achter onze beslissingen staat.
    Maar je komt ook mensen tegen die je botweg vragen of je wel kinderen mag.
    Die vraag heb ik al een keer gehad, mijn antwoord was dat dit mocht en dat ik ook mocht slaan!
    Ik wens je heel veel sterkte met je onderzoeken en hoop dat ze niet al te pijnlijk zijn ( de ct scan, rontgen en de mri scan zijn dat in iedergeval niet :) )

Groetjes

10. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Heidi,

Ik hoop dat de uitslag van je onderzoeken goed zal zijn. Misschien krijg je andere medicijnen zodat je toch zwanger kan raken. En de baby geen nadelige gevolgen krijgt van de medicijnen. Ik zal voor je duimen.

Groetjes Chanel.

11. heidi

heidi Actief lid

Jul 5, 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi,
    Bedankt voor de reactie`s!
    En ja Pluk wat jij zegt over wat de mensen denken dat heb ik ook al een tijdje om aan te horen zoals van zou je dat wel doen,je bent niet sterk genoeg,kan je het kindje wel verzorgen enz.. dat is niet makkelijk maar ik en mijn vriend staan er 100% achter anders zouden we het zeker niet doen!Maandag weet ik meer en hoop daar dan de duidelijkheid te krijgen die ik 4 jaar geleden al had moeten hebben want deze artsen zeiden toen zwanger worden is geen probleem het zal alleen moeilijker zijn dan bij andere maar je ziet nu kan ik weer alles opnieuw gaan doen maar nu hopen we echt eens op duidelijkheid!
    Bedankt dat ik mijn verhaal hier kwijt kon echt super tof!
    Iedereen veel succes en een leuke zwangerschap!
    Groetjes Heidi

Share This Page