wel of niet aan de pil na bevalling??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Meiden,

Ik zit even te denken.
    Als ik straks bevallen ben, zou ik ongeveer anderhalf tot 2 jaar willen wachten om dan te beginnen aan een 2e kindje. (als alles goed mag gaan dan) Maar nu zit ik even in dubio of ik dan wel of niet aan de pil zou gaan.. Ik weet dat je na je bevalling heel erg vruchtbaar bent, en ik zou het niet willen dat ik gelijk zwanger zou zijn want ik wil wel van mijn 1e kindje gaan genieten.. Maar als ik wel aan de pil zou gaan, ben ik weer bang dat wanneer ik wil stoppen, ik eerst weer helemaal moet ontpillen.

Zijn er mischien meerdere vrouwen die hier over nadenken? of die mischien weten wat de beste keuze zou zijn.

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja ik denk hier ook zeker over na.
    ik heb pcos dus ik moet zowiezo aan de clomid wil ik weer zwanger worden. maar na de bevalling kan het dus wel helemaal anders wezen en dat ik dan gelijk weer zwanger ben. het zou geweldig wezen natuurlijk en je moet blij wezen dat je een tweede mag krijgen maar ik wil eigenlijk wel eerst van onze eerste genieten en dan na 2 jaar ongeveer weer voor de tweede gaan.
    dus idd ik zit nu ook misschien dan maar met condoom maar dat vind ik helemaal niks ik haat die spelbrekers.
    maar voor het zingen de kerk uit lijkt mij voor de man ook niet leuk en het blijft nog steeds een risico.
    en aan de pil vindt ik geen optie omdat ik bijna overspannen ben geweest toen ik gestopt ben met de pil.
    het ontpillen was een hel dus ja ik zit ook nog steeds te denken terwijl ik nu eigenlijk wel een beslissing moet nemen.
    als je borstvoeding geeft mag je geloof ik zowiezo nog niet weer aan de pil.

liefs

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames,

dit is wel een goed iets om even over na te denken ja,

ik weet dat wij allebij heel erg hopen op een volgend kindje na deze beeb, maar ook niet gelijk al weer, wat jullie zeggen ongeveer na 2 jaar ofso.

mijn cyclus was hiervoor ook echt heel erg onregelmatig, en vooral heel erg lang! en ik heb dus aan de ene kant ook echt geen zin om weer te moeten gaan ontpillen...

maar hoe moet het dan.. in een spieraaltje of dat soort dingen heb ik ook geen zin, voor het zingen de kerk uit lijkt me ook niet echt een optie en ook niet echt leuk voor mn vriend en dan ook nog es niet helemaal veilig, maarja. hoe moet het dan.

ik weet wel dat als het goed is er wel een pil is voor als je borstvoeding geeft. dat is dan een speciale daar op afgestemde ofso iets.

maarja.. moeilijke keuze dus..:S

4. Saartje1

Saartje1 Actief lid

12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dames, voor het zingen de kerk uit zou ik sowieso niet doen,als je nog niet zwanger wil worden. Ik deed het dus op die manier en het resultaat zie je aan mijn banner.

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    haha nee dan is dat niet een optie idd.
    maar ja wat doe je dan?
    hele moeilijke keus

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb volgende week gesprek bij de huisarts over anticonceptie.

Ik wil gewoon weer aan de pil.. toen ik vorig jaar stopte was t binnen 3 maanden raak..Als t aan mij ligt over een jaar of 2 ook een 2e kindje..( biologische klokje tikt wel door..)
    Het "ontpillen" heb ik geen last van gehad.

Een spiraal ofzo lijkt me niks... hoop dat ik weer verder kan met microgynon 30, die ik eerst ook had..

tot ik weer begonnen ben met de pil en die betrouwbaar is, maar gebruik maken van condooms.. Moet er nog ff niet aan denken nu al weer zwanger te zijn, denk dat mijn lijf daar ook nog niet aan toe is, na de KS....

Eerst maar eens 9 maanden ontzwangeren, zoals mn vk zei..:)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als alles goed gaat ben ik waarschijnlijk zwanger van ons laatste kindje... en daarna wil ik dus aan de anticonceptie, na Eva nooit gedaan omdat we snel weer een kindje wilden.

Maar de pil kan niet ivm mijn bloeddruk, steriliseren willen we allebei niet, op alleen een condoom durf ik niet te vertrouwen en een spiraaltje vind ik geen fijn idee (omdat het een innesteling voorkomt, maar een bevruchting dus niet) en ik heb ook verhalen gehoord van vrouwen die toch wel zwanger werden met spiraal.

Lastig dus ;), gelukkig heb ik nog even.

8. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Nou ik ben blij dat ik niet de enige ben die hierover nadenkt.. Ik vind het ook zo moeilijk. Ik heb na het stoppen met de pil 1 jaar erover gedaan om zwanger te worden. In dat hele jaar ben ik maar 6 keer ongesteld geweest. Ik heb toen ook zo lopen sukkelen met mijn cyclus. 1 keer ben ik gewoon 2 maanden niet ongesteld geweest. Dus ik vind het ook niet echt een optie om dat traject weer mee te maken.. Nou voor het zingen de kerk uit zou voor ons wel een optie zijn want dat doen we nu eigelijk ook altijd.. Pff moeilijk hoor om zo´n keuze te maken..

Me mannetje zegt gewoon.. helemaal niet aan de pil.. we kijken wel uit.. maarja.. mocht het dan wel een keer fout gaan, dan zit je miss gelijk weer aan een baby vast.

Hm..... word een hele lastige keuze.

9. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    Tja voordat wij besloten voor onze eerste te gaan had ik een mirena spiraaltje en dat is een hormoon spiraaltje.
    Ik heb daar totaal geen verkeerde verhalen over en was geliojk bij de eerste ronde na het eruit halen al zwanger. tis maar net wat je wilt natuurlijk. heb ook geen last gehad van ontwenning verschijnselen of zo. en tegen woordig heb je ook iets zoals de nuvaring??? misschien ook nog een optie??

10. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik heb hier ook over nagedacht en mijn antwoord is nee, ik wil niet weer aan de pil.
    Zowizo hebben we voor dit wondertje precies 2 jaar en 4 maanden moeten wachten.
    Na de geboorte van ons zoontje ga ik de dagen bijhouden dat ik in mijn vruchtbare periode zit en dan hebben we gèèn gemeenschap (zal mijn man leuk vinden..;)). Maar zo wil ik het dus regelen.
    Ik wil het liefst 1 tot 1 1/2 jaar wachten tot we voor een 2e kindje gaan proberen, maar als het eerder gebeurt is het natuurlijk ook heel leuk!

Grt Vanilia

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier wilde ik na de eerste ook neit aan de pil en deden we het met condooms en oppassen dus kijken naar cyclus alleen was ide mega in de war. dus dachten toen dat we zwanger waren maar bleek dus dat ik een mega cyste had en beste manier dat ie wegging was de pil dus die heb ik toen alsnog moeten nemen. en over dit kindje hebben we erna dus 7 mnd gedaan ipv de 3 die we bij de eerste hadden. weet is nog neit lang maar toch aangeizne de eerste sneller was dan is dat wle ff wat anders.

nu voreg mijn arts het ook al en denk dat we eerst niks doen. ivm bv ook al kun je dan wel minipil of spiraal maar vind ik ook niks haha. dus gewoon aar oppassen en grootverpakking condooms aanschaffen hahaha.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier wel de pil, ondanks dat ik bv geef. de minipil en condooms durf ik (in overleg met ha) niet aan omdat ik nogal vruchtbaar lijk te zijn..
    mijn bv is er flink van teruggelopen.. maar met veel aanleggen en venkelthee drinken komt het wel weer goed denk ik. ik wil voorlopig nog niet het risico lopen van een nieuwe zwangerschap.

13. Tulli

Tulli Niet meer actief

Wij zijn dan wel nog niet zover...

Maar heb er zeker al over nagedacht! We zijn nu zwanger geraakt d.m.v. clomid i.v.m. PCO's
    Wij laten straks het lot bepalen, we zien wel wat er gebeurt.
    Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit? Zou echt een super cadeau voor ons zijn.

We zien het beide niet zitten om het ziekenhuistraject weer te gaan doen, vonden het beide erg belastend. Had veel last van bijwerkingen.
    Vandaar de keuze, we zien wel wat de natuur doet.
    Wat we doen als er over 2/3 jaar nog geen zwangerschap heeft plaats gevonden, bepalen we dan wel....misschien toch ziekenhuistraject als de wens echt heeeeel sterk is of accepteren dat er geen kindjes meer komen.

In ieder geval, geen pil meer voor mij!

We zijn al ziels gelukkig met de 2 dochters van mijn vriend en deze uk van ons samen die in mijn buik groeit!

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ga NOOIT meer de pil slikken. We hebben 4 jaar moeten wachten op deze zwangerschap. Na de bevalling gaan we de vruchtbare dagen vermijden, wanneer we toch in de vruchtbare dagen vrijen gebruiken we een condoom. Een tweede kind is altijd welkom!!!

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben wel weer met de pil begonnen, geen zin om zolang condooms te moeten gebruiken, maar vind de tijd weer te kort voor een spiraaltje.

En dat ontpillen is maar een maand of 3 toch?

16. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

wat is een minipil dan eigenlijk?

ik wist wel dat er een pil was die je kon nemen als je b.v. geeft maar werkt die pil dan eigenlijk minder of ??

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hey!

ik twijfel hier ook heel erg over. Voor ons is er een hele kleine kans om op natuurlijke wijze zwanger te worden. Aan de ene kant heb ik dus zoiets, laat ik maar geen anticonceptie gaan gebruiken en misschien zal het ons dan eens via de natuurlijke weg lukken.
    aan de andere kant, ik ben altijd een week flink ziek van de menstruatie. Met een mirena spiraal had ik hier helemaal geen last meer van.
    En tja, we hebben nog 3 cryo's. Dus als ik dan toch per sé nog eens zwanger zou willen worden kunnen we ook dat proberen.

Vindt het dus ook een hele moeilijke beslissing

18. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik ben na de bevalling na 2 weken aan de minipil gegaan en toen de bv ophield na week of 8 aan de gewone pil. Ik werd er erg depri van.. mijn hormoonhuishouding lag nog in de war en de pil hielp daar absoluut niet bij. Ben dus weer gestopt na drie maanden en toen de vruchtbare dagen ontweken. Na deze zwschap ga ik wederom niet aan de pil maar man laat zich sterriliseren. Je hebt ook de mirena ring (volgens mij heet ie zo) dat is een ring die je om je baarmoederhals inbrengt en die hele maand inhoudt tot het tijd is om ongesteld te worden.. miss is dat een idee voor sommige dames.

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik wil nooit meer aan de pil, wat werd ik een ander mens zeg toen ik ermee stopte! Ik weet nog niet wat ik straks wil ik denk of nuva of spiraal. Iets met weinig hormonen in ieder geval!

Deel Deze Pagina