Hoi hoi. Ik heb dit boek een keer gelezen en ben nu met de tweede keer bezig. Vind het echt wel interessant en een houvast. Nou vroeg ik me af of er ook moeders zijn hier die dit boek gelezen hebben en proberen een beetje via haar methode de dag in te delen. Groetjes joyce
Ik heb het boek gelezen naast het boek van Ria Blom. Regelmaat en inbakeren (ook een aanrader). Beiden volgen een beetje dezelfde lijn. Ria Blom geeft veel info mbt slaapproblemen en mogelijke valkuilen voor ouders. Waar het op neer komt dat de regelmaat belangrijk is. Zo geeft het volgen van een vaste volgorde van handelingen rust voor de baby. Ik geloof absoluut in bovenstaande. Heb ook een relaxed jaar met mijn zoon gehad vooral het eerste jaar. Alleen onthoud dat je niet meteen moet verwachten dat kinderen dit ritme meteen oppakken en de allerbeste slapers etc worden. Babies hebben een tijd nodig om te wennen aan hun nieuwe leventje. Zorg voor een goede middenweg. Luister naar je kindje, geef hem de aandacht, maar waak er bijv. voor dat er gewoontes kunnen insluipen die je uiteindelijk slaapproblemen kunnen opleveren. Zoals in slaap wiegen in je armen. Mijn zoon was heel onrustig. Ik moest hem inbakeren anders sliep hij totaal niet. In mijn armen slapen was al helemaal niet mogelijk vanwege schokkende bewegingen van zijn armen. Ik heb de eerste maand veel geinvesteerd in hem zoveel mogelijk in eigen bedje leggen, en er veel nast zitten. Zachtjes liedjes zingen, wrijven over zijn voorhoofdje. Wrijven over zijn buikje, zodat hij kon wennen aan het in slaap vallen in zijn eigen bedje, zonder dat ik hem lang liet huilen, of hem aan zijn lot over liet. Na een maand ging het stukken beter, en uiteindelijk heeft hij goed geslapen. Het geeft veel rust voorjezelf en zeker ook veel tijd voor een kerverse moeder als je zoon goed slaapt overdag. Kom je ook nog aan jezelf toe. Neem de info uit de boeken op, en gebruik hetgene wat bij je past. Succes straks