Hoi dames, De vraag zegt het al; Hoeveel rompers heb ik de 1e periode nodig? Ik zie op alle uitzetlijsten 3x maat 50/56 en 3x maat 62/68 staan. Maar maat 62/68 heb je de 1e periode niet nodig, lijkt mij. Ik heb nu 3x maat 50/56 met lange mouw en 6x zonder/korte mouw. Ons kindje wordt begin december verwacht. Gebruik je dan veel lange mouw onder shirtjes of alleen de eerste dagen? Kortom, wat kan ik het beste er nog bij shoppen?
Mijn dochter is van half november en ik heb totdat het buiten echt warm werd, rompers met lange mouw aangetrokken. Ik gebruikte overslag. Ik had voldoende aan zo'n 5-6 rompers per maat (gebruikte Petit Bateau).
Ik heb ongeveer 7rompers per maat per soort. Met een winterkindje kan je denk ik beter ongeveer 10rompers met lange mouwen doen en ongeveer 5zonder. Ik was van de week erg blij met mn rompers met korte mouwen want die zonder zaten allemaal in de was. Beter teveel dan te weinig.
Ik had ongeveer 8 rompertjes per maat. Ik zou afhankelijk van het weer kiezen tussen lange en korte mouwen. Als je in december bevalt ben je echt wel een paar maten verder voor je korte mouwen aan gaat trekken, dus ik zou 8 rompertjes met lange mouwen aanschaffen. Later kwam ik er ook achter dat overslag heel handig is, maar toen had ik al 'gewone'.
Mijn ervaring met mijn neefje was dat je nooit teveel rompers kunt hebben Dan werd er weer over geplast, lekte de luier door, had hij een enorme spuitluier, poep tot langs de benen of tot op de rug, of spuugde hij net tijdens het omkleden zijn romper onder. Drie keer per dag een schone romper was eerder regel dan uitzondering Dus ik schaf gewoon lekker veel rompertjes aan. Alles wat ik kan krijgen neem ik aan en bij winkels als Zeeman kun je heel goedkoop rompertjes krijgen, dus lekker inslaan. Beter te veel dan straks allemaal ondergepoepte rompers en geen schone meer hebben denk ik maar.
3 per maat? 6 per maat? Welnee, daar zouden wij het niet mee redden. Maar ik was dan ook niet dagelijks en ben ook niet van plan dat te gaan doen. Ik denk dat ik 15 rompers maat 50/56 heb. En daar redden we het heel goed mee.
Korte mouw vind ik zonde voor een winterkindje. Mijn dochter werd geboren in februari, had een paar rompers in maat 50/56 maar die heeft ze nooit aangehad. Het is even hannesen in het begin met lange mouw over lange mouw maar dat lukt je snel genoeg! Ik had een stuk of 10 in maat 50/56 en nog meer in 62/68 en ben blij dat ik ruime stapels heb. Hier houdt geen luier de poep en met de bv poept ze elke luier dus eigenlijk na elke voeding heeft ze een schone romper nodig . De maten naar de zomer toen kun je wel met korte mouw nemen, dan is het warmer. Toch zou ik alsnog zorgen dat je lange mouw hebt. Nu slaapt ze hier ook weer in lange mouw rompers.
Ik heb 7 rompers per maat. Met of zonder mauwen ligt aan het seizoen. Ter compensatie gebruik ik de shirtjes en de vestjes. Als t te koud is voor een mauwloze romper dan doe ik er een longsleave met evt vest overheen. Is het te warm voor lange mauwen en heb ik niks anders voor handen gebruik ik geen tshirt.
Ik heb petit bateau maat 50 5x lange mouw Maat 54 5x lange 10x korte Maat 60 15x korte 5 x lange Lange mouwen zijn iets lastiger maar ligt aan welke rompers je hebt. Maar korte kan netzogoed dat scheelt vrijwel niets in warmte Had al voor mijn dochter. Was genoeg. Met minder zou ook kunnen maar anders moest ik vaker wassen
Bedankt dames! Ik vond 3 per maat ook veel te weinig, vandaar mijn vraag. Haha. Maar dan ga ik zeker nog een stapel met lange mouwen halen.
Onze zoon is eind oktober geboren. Hij had in maat 50/56 8 rompers zonder mouwen en 3 met lange mouwen. Rompers met lange mouwen gebruikten we alleen onder een slaapzak. Hij droeg in de winter gewoon een mouwloze romper en een shirtje met lange mouwen, dat was warm genoeg.
Ik had er 10 gekocht en toen kreeg ik een lading van mijn zusje, in totaal had ik 40-50 rompers in mt 50-56. Wel heel handig want ik kon gerust een weekje wachten met wassen
Ojjeeeeeh. Als ik dit allemaal lees, dan zal er of veel gewassen worden, of toch maar wat meer rompers aanschaffen Vind het wel moeilijk om dit soort kleding aan te schaffen. Gelukkig kan dat ook last minute nog, desnoods familie op pad sturen.
Onze zoon is van half november. Wij hebben van de echt kleine maatjes, dus 50 en 56, voornamelijk korte mouwen gebruikt. En dan gewoon een pakje of truitje met lange mouwen er overheen. Lange mouwen over lange mouwen was én teveel gedoe, én te warm voor hem.
bij dochter 6 lange mouw en 3 korte mouw in 50/56. Dit keer halen wij er meer. Ze poepte erg vaak en had nogal dunne borstvoedingspoep wat constant uit de luier liep. Waardoor wij dus ongeveer 4 keer per dag een schone romper moesten aandoen. Ik werd dus helemaal gek van het wassen
Heb ook ongeveer 10-15 rompers per maat. In de winter voornamelijk lange mouwen en in de zomer korte mouwen. Ik was niet elke dag en zeker in het begin waren er vaak lekkende luiers. Ze krijgen elke ochtend een schone aan. Gebruik alleen rompers van petit bateau, vind de pasvorm en kwaliteit geweldig.
Ik had er hier op een gegeven moment wel een stuk of 25, maar greep daardoor nooit mis. Inderdaad soms gingen er wel 3 op een dag doorheen. Hier ook alleen maar korte mouw gebruikt, vond lange mouw zo'n gepriegel en die kleintjes kan je toch nog lekker in een wikkeldeken bij je nemen?
Ik heb er 17 in maat 50/56 met korte mouw/mouwloos (meeste nog van mijn zoon). Tot nu toe heb ik er 3 met lange mouwen, hier wil ik er nog 7 bij.. heb ik in elk geval genoeg.
Ik ga ondanks winterkindje toch voor korte mouw want het lijkt me zown gedoe al die lange mouwen over elkaar. Komt shirtje over met lange mouw en evt nog vestje. Heb er nu zown 5 maar ga nog wel zooitje bij kopen.