Advies combivoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lau83, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Mijn zoon geef ik een combi van fv en bv. Ik geniet echt van het geven van bv maar als ik enkel bv geeft dan heb ik binnen een week weer een hongerig en ontevreden kindje en dat wil ik echt niet meer.
    Mij zoon krijgt nu voeding op verzoek zo'n elke 2,5 a 3 uur overdag. Ívm reflux heeft hij heel veel gehuild en is zijn nachtritme nog totaal niet aanwezig. Ongeveer zijn zijn voedingen nu zo verdeeld;

8.00
    11.00
    14.00
    16.30
    19.00
    24.00
    2.30
    4.30
    5.30 Drinkt dan niet veel maar ligt in bed vrij aan de borst tot ca 6.15uur

De fles om 24.00 en 11.00 of 14.00 zijn fv.

Gisteren zijn we begonnen om hem om 21.30uur wakker te maken voor badje en voeding omdat hij zijn langste slaapje doet tussen 19.00 en 24.00 en hij dan om 4.30 uur voor hem de dag wil beginnen. Vannacht leek het goed te gaan (2.30 en 5.30) maar kan er nog niet veel zinnigs over zeggen.

Nu zou ik willen proberen alleen nog 's nachts, de 1e ochtend voeding (die rond 6uur) en de voeding van 19.00 aan de borst te geven en de rest vervangen met fv.
    Nu kolf ik nog na elke fv af. Kolven geeft mij een redelijke opbrengst (90-120cc per sessie) maar is niet zo vriendelijk voor mijn tepels zeg maar ;)

Is er een schema mogelijk waardoor ik niet na elke fv hoef te kolven maar toch mijn productie op gang/in evenwicht houd?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik begrijp dat je minder wilt gaan kolven en gaan aanleggen en meer kunstvoeding wilt gaan geven, klopt dit?
    Als je dat gaat doen moet je je wel realiseren dat je BV waarschijnlijk heel snel terug gaat lopen. Om je produktie in stand te houden moet je regelmatig kolven of voeden.
    Als je last hebt van je tepels bij het kolven, check dan de manier waarop je de kolf op je borst zet. En als je elektrisch kolft, zet 'm dan wat zachter.

Mirjam

3. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Bedankt voor het advies, ga op internet even zoeken of ik nog tips voor het kolven kan vinden!

Deel Deze Pagina