hoi verloskundige omdat ik het onzin vind om mijn vk hiervoor te bellen (heeft het wel drukker) doe ik het hier even ik blijf maar moe moe moe ook al heb ik de hele dag niks gedaan en ik heb constante hoofdpijn... zijn dit nou echt de kwaaltjes of kan er misschien iets meer aan de hand zijn? en ik heb ontzettende last van mijn bekken ... mag ik op de pijnlijke plek vsm spier en gewricht zalf smeren? alvast bedankt voor je antwoord.. liefs
hoi moeheid hoort bij je zwangerschap, het kost je lichaam veel energie. Geef toe aan je moeheid, ga s avonds op tijd naar bed, doe als het kan een middagdutje. Neem verder voldoende beweging, ga lekker fietsen of wandelen, daar knap je van op. Zorg voor voldoende en gezonde en gevarieerde voeding. Je mag daarnaast een multivitamine voor zwangeren nemen als je wilt. Drink je voldoende water? Je moet als je zwanger bent minimaal 2 liter per dag drinken, liefst meer. J emag ook wel ene paracetamol nemen hoor, maar meer drinken en in de buitenlucht zijn helpt vaak al tegen hoofdpijn. Als het blijft even naar je huisarts gaan. Gel smeren tegen bekkenpijn zal waarschijnlijk niet helpen. Heb je veel last van je bekken, bezoek dan een fysiotherapeut. Mirjam