Logica van de belastingdienst: Kreeg woensdag een brief binnen dat het voorschot van de kinderopvangtoeslag van 2011 is gewijzigd naar 249 euro... ik denk, oké. Het zal wel.. Ook staat in de brief dat ik na afloop van 2011 de definitieve berekening zal krijgen... Donderdag krijg ik wederom een brief binnen dat de definitieve berekening is gemaak (jaja, naar 1 dag al ) En ik.... hou je vast.... 17 euro terugkrijg! Dus helemaal happy. Fijn dat ze het nu definitief hebben berekend. Vervolgens krijg ik vandaag wederom een brief van de belastingdienst. Met een prachtige acceptgirokaart erbij en de mededeling dat ik onlangs brief met beschikking heb ontvangen en met deze brief de 246,- euro van de beschikking kan terugbetalen.... HUH??? ben ik nou gek??
zoals ik het lees heb je 2 beschikkingen gehad 1 van 2011 en 1 van 2012 als het goed is, dat zou dus betekenen dat je van 2011 terug moet betalen en van 2012 terug krijgt kijk even goed de datums na en anders zou je toch moeten bellen maandag
Op zich is dat niet raar. Pas na 5 jaar sluiten ze een jaar af dus je kan in 2014 nog een narekening krijgen van 2010. Ik kreeg vorige week nog een aanslag over 2010 dus ja die zal ik gewoon moeten betalrn (ik wist ook dat die nog kwam)
En gaat het allemaal over kot? Staat er geen nummer vermeld van de beschikking? En komen die overeen?
Hier precies hetzelfde! Gaat ook over kot 2011! Heb in 3 dagen tijd 3 brieven gehad! 1tje waar ik geld terug krijgt 1tje de defentieve dat ik 8 euro terug moet betalen! En vandaag een brief dat ik dus eerder een beschikking heb gehad en nu dus met aceptgiro en daar stond 1750 euro! Heel vaag allemaal, want heb niet eerder een brief gehad dat ik 1750 euro moet betalen! Ga maandag gelijk bellen!
De herziene berekening is op basis van het definitief aantal uren die je opgegeven/afgenomen hebt over 2011 en de definitieve berekening is op basis van het inkomen
Leg je 1na laatste beschikking van 2011 maar eens naast deze herziening dan zul je zien dat er precies 1750 verschil in zit. Dan heb je uiteindelijk minder uren afgenomen dan wat je aan de belastingdienst hebt opgegeven
Ik heb gewoon de uren doorgegeven die me dochter gebruikt heb! Mijn dochter is van mei 2011 tot nov 2011 bij de opvang geweest! In totaal kreeg ik 2200 euro kinderopvangtoeslag! En dan zou ik nu 1750 euro terug moeten betalen! Me dochter ging 70 uur naar de opvang en dat heb ik ook doorgegeven aan de belastingdienst
Marleentje: Bij ons is het ook bijna alles wat we aan KOT hebben gekregen, ons zoontje is in 2011 geboren, dus toen maar 1 maand naar de opvang geweest...
ik kreeg laatst ook een hele rare brief. gelukkig klopte er niets van. wat er ongeveer stond in de brief: u heeft een teveel gehad van 3700, u heeft al 3670 terug betaald. de restant kunt u in 24 termijnen terug betalen dat betekend dat u 23 maanden 155 per maand betaald en in de laatste termijn 140. ik was echt verbaast dat degene die de brief heeft opgesteld niet heeft gemerkt dat er niets van klopt. je kan beter maandag even bellen. ik hoop voor je dat ze een fout hebben gemaakt.
Ik kreeg gister een brief over de kot 2013 of ik even 578 euro wil terug betalen die in teveel heb ontvangen?? Haha heb 1x ontvangen dit jaar en dat is 187 euro!