hoe reageert jouw kind op een ongelukje? (zindelijkheid)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door guppie81, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Onze dochter had vandaag haar eerste ongelukje, ze loopt nog niet zo vaak zonder luier, en ze was helemaal overstuur! Echt bijna niet te troosten, zo erg. Moest helemaal op haar inpraten dat ze door het plassen nat was geworden en toen werd ze iets rustiger.
    Ze had ook wel gerend naar het potje, maar was net te laat.

Is dit een normale reaktie? We hebben ook nog niet gevraagd of ze nog op het potje wil, zal toch geen terugval zijn?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter is 26 maanden en sinds vorige week vrijdag zindelijk. Plas ongelukjes maken haar niet zoveel uit, maar poep vindt ze heel erg vies. Het was maandag 1x mis gegaan en daarna wilde ze dagenlang niet meer poepen. Vandaag lukte het gelukkig weer zonder huilen. Ik ben gewoon rustig gebleven en ik denk dat dat het enige is wat je kunt doen.

3. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Paar maanden geleden vond ze ongelukjes heel vervelend en toen wilde ze per se geen onderbroekjes meer aan. Toen hebben we ook gewoon de luier weer gedaan. Op de dag dat ze 3 werd wilde ze geen luier meer en toe was ze ook met weinig ongelukjes (die ze ook helemaal geen probleem vond) binnen de kortste keren zindelijk. Ze moest het echt even zelf willen blijkbaar.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn net begonnen met de zinnelijkheids training, en Quinn raakt licht in paniek als hij nat word.
    Als ik hem uitleg dat het echt neit erg is, en dat we lekker weer droge kleren aan doen, is het goed
    Denk dat het wel normaal is de reactie, is nog het onbekende denk ik

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm dus andere kindjes vinden het ook wel vervelend...
    Ik zie het wel even aan. Ze wilde vandaag niet meer op het potje, maar dat vind ik dan ook geen probleem.
    Vraag van de week nog wel een keer of ze een luier aan wil, misschien zegt ze over een paar dagen weer nee.

Deel Deze Pagina