Hallo, Mijn zoontje is nu bijna 4 mnd. Sinds 2 weken geleden ben ik begonnen om af en toe rijstebloem toe te voegen in zijn flesje. Ik merk dat hij nu minder drink dan voorheen. Ik bied hem 130/4 aan en doe af en toe 1 schepje rijstebloem toe. Hij laat altijd rond de 90cc staan. Soms ook 70cc en ook wanneer ik geen rijstebloem toevoeg. Maar hij komt wel steeds vaker drinken vragen. Dus ik dacht misschien is hij al toe aan zijn eerste hapjes. Maar toen kwam ik erachter dat de gat te klein was van de speen voor de papfles. Die heb ik dus veranderd en gebruik nu sinds 2 dagen de speen M van Difrax. Hij drinkt nu wel sneller, maar laat nog steeds rond de 90cc staan. Zijn fopspeentje wilt hij ook al helemaal niet meer en daarnaast wordt hij 's nachts ook weer wakker, terwijl hij al langer dan een maand al lekker doorsliep. Dus nu vraag ik me af of hij toch niet toe is aan zijn eerste hapjes. Kan ik al beginnen met een fruit of groente hapje? En zo niet, moet ik me zorgen maken dat hij per keer zo weinig drinkt? Een nichtje van mij drinkt al 180cc en zij is drie weken jongen dan mijn zoon..
Beste Ranu, Het voedingsschema van een baby verandert gedurende de maanden en kan zelfs per week verschillen. Het kan zijn dat je kindje misschien even iets minder behoefte heeft aan voeding en dat dit met een paar dagen weer anders is. Misschien ben je ook iets te vroeg begonnen met het geven van rijstebloem. Ik raad je aan om echt pas met 4 maanden te gaan beginnen met het geven van bijvoeding. Het gaat dan in het begin om 1 klein lepeltje fruithap, zodat je kindje langzaam kan wennen aan de smaak en samenstelling. Succes. groet, Anne
Ok, dank je wel voor je reactie. Ik ben vorige week gestopt met de rijstebloem toe te voegen. Ik deed het sowieso alleen in de ochtend en in zijn laatste flesje. Hij drinkt nu wel iets meer, maar wordt wel nog steeds 's nachts wakker.