Leuke manier om te vertellen dat je zwanger bent!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maranka, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    #1 maranka, 14 feb 2010
    Laatst bewerkt: 14 feb 2010
    Hier wat ideeen die ik heb overgenomen van ander site's

( als dit zo niet mag modjes, dan hoor ik het graag :D )

Na de positieve test hebben we snel onze cadeautjes (die al wat maandjes in de kast lagen te wachten)voor de toekomstige opa's en oma's bij elkaar gepakt om bij hen op visite te gaan. In de cadeautjes zaten speentjes met daarop "Voor mijn liefste oma/opa". Helaas mijn ouders waren niet thuis... sta je dan met je cadeautjes en je goede nieuws.

Ze bleken op visite bij mijn zus (die pas een kleine had gekregen). Na een uurtje rijden konden we dan toch onze cadeautjes overhandigen. "Goh wat leuk, dank je wel" was de reactie. Huh... de hint kwam dus nog niet aan. Ze legde het verband waarschijnlijk bij de kleine van mijn zus. Dan maar de taart met muisjes! "Over 9 maanden krijgen jullie geen taart, maar beschuit met muisjes hoor!" deelde ik mede. Jawel, opa moest zijn eerste tranen al weg vegen! Bij oma moest het nog wat doordringen. Maar vrijwel meteen blijdschap alom!

Toen naar de schoonouders toe. Na een uurtje terugrijden kwamen we bij mijn schoonouders aan. De vlag hing (al) uit i.v.m. koninginnedag. "Leuk dat jullie de vlag voor ons hebben uitgehangen!" floepte ik er bij de voordeur al uit. Bij de koffie kregen de toekomstige opa en oma ieder hun ingepakte speentje... tranen waren er eerder dan woorden. Hier was de hint meteen duidelijk!

We zijn inmiddels de trotse ouders van een mooie dochter, met hele lieve opa's en oma's!
    Eerder geplaatste inzendingen:
    Een koffertje met daarin een paar slofjes, rompertje o.i.d en een briefje met:
    "Lieve opa en Oma, Als ik groter ben mag ik dan komen logeren??"

Wij hebben voor iedereen een eigen slab laten drukken in het roze (voor de dames) of blauw ( voor de heren) met de teksten:
    - ik ben zo blij ik krijg er een kleinkind bij (voor vaders en moeder)
    - ik ben zo blij ik krijg er een neefje of nichtje bij (voor broers en zussen)
    - ik ben zo blij ik krijg er een petekind bij (voor de peetoom en peettante)
    We hebben eerst gevraagd of vader en moeder de ogen dicht wilde doen, toen hebben we hun ieder een slab omgedaan en nadat ze ogen weer mochten openen kon iedereen en hun zelf lezen wat er op hun slab stond.
    Succes verzekerd als heel de familie met een slab om zit!

Ik heb tegen mijn moeder gezegt dat haar verjaardagskadootje helaas wat te laat zou komen. Ze is namelijk op 10 juli jarig. Ze keek me raar aan en toen ik zei dat ik namelijk 19 juli uitgeteld zou zijn stond ze mat haar mond open van verbazing. Het enigste wat ze nog kon zeggen was wow!

Wij hebben een gedicht gemaakt voor de opa's en oma's, over dat ze binnenkort hun eerste kleinkind gaan verwachten, Dat gedicht hebben we ingelijst gegeven. Alvast ook voor de eerste foto als hun kleinkind er is. ze waren helemaal door dolle heen!!

Wij hebben een rijstkorreltje door de juwelier laten inpakken in een juwelendoosje. En die toen aan mijn schoonmoeder gegeven, deze werd helemaal zenuwachtig van het doosje. En dat gezicht zeg, toen ze zag dat het maar een rijstkorreltje was… Toen vertelden wij, zo groot is jullie kleinkindje nu…

Een shirtje voor zoonlief met op de voorkant: Big Brother is watching you…
    En dan op de achterkant: ja ik…. En dan iets lager: word een grote broer.
    Of een shirtje met de tekst: ik ben binnenkort niet meer in mijn …. En dan een plaatje van een eendje.

Wij hebben onze ouders uitgenodigd voor een etentje zonder dat ze dit van elkaar wisten. In de stad afgesproken. Zelf op afstand gaan toekijken of ze er al waren... Ouders alle vier aanwezig... was al hilarisch om te zien "jullie ook hier?". Wat zouden ze te melden hebben? (niet gelijk "verdacht" doordat we ook met onze bruiloft bezig waren).
    Met zn zessen naar het restaurant gelopen, dat toepasselijk "Opoes" heette. Daar waren wij vooraf al geweest om het personeel in te seinen en de flesjes, spenen en slabbetjes die we hadden gekocht af te geven.
    Zoals gebruikelijk werd gevraagd wat iedereen wilde drinken, en die eerste ronde werd geserveerd in... de flesjes! Opgediend op een bordje met de speen en het slabbetje erbij.
    Na wat blikken van ongeloof waren de reacties heel leuk: van sprakeloos tot niet meer op kunnen houden met zeggen "wat leuk!".

Ik ben toen ik 5 weken zwanger was naar mijn beste vriendinnetje gegaan (die op dat moment zelf 36 weken zwanger was), en gezegd dat ik iets leuks voor haar had uitgeprint. Op het velletje stond een echofoto en beschrijving van de 5e week zwangerschap...
    Het duurde een paar seconden, maar toen het kwartje viel, begon zij te huilen van blijdschap. Een geslaagde actie dus!!

Op mijn verjaardag wilde wij ons nieuwtje vertellen. we hadden een grote doos met verschillende soorten gebak en met kale beschuitjes.. Een aantal keken vreemd naar de beschuitjes..Wij gaven als antwoord dat ze kaal waren omdat we nog niet wisten wat voor kleur beschuitjes erop moesten. Een aantal hadden het snel door, maar het leverde ook hele vreemde gezichten op. Wij kijken er nog met plezier op terug.

Wij hebben toen ik 7 weken zwanger was (net voor sinterklaas) een gedichtje gemaakt met daarop de tekst: hier een kado dat zichzelf wel toelicht dus dit jaar eens geen lang gedicht. vervolgens hebben we aangebeld en voor de deur van de aanstaande opa's en oma's het kado en het gedicht weggezet en snel weggelopen.
    Het kado was een kaars die als je hem 10 minuten brandde de tekst liet zien: hoera ik ben zwanger!! Wij thuis samen gewacht op de telefoontjes en jahoor!! de reactie was echt super.

Mijn man kwam pas erg laat thuis en ik moest er weer erg vroeg uit. Ik heb hem en sms-je gestuurd dat zijn baas hem gemaild had. Toen hij snachts zijn computer aan zette zag hij als eerste op het scherm een foto van de test met een hele duidelijke ZWANGER.

Toen ik zwanger was van ons eerste kindje( dat was rond sinterklaas) hebben we vier chocolade letters gekocht met de letters BABY. Deze hebben we aan onze ouders en broer/zus gegeven. Mijn vader heet Rien en vond het erg raar dat hij een B kreeg. Toen we zeiden dat ze ze bij elkaar moesten leggen had mijn zusje het gelijk door…..krijgen jullie een BABY?????

Bij mijn schoonouders hadden we gebak gekocht en heb ik zelf vlaggetjes gemaakt met OPA, OMA, TANTE en OOM. Mijn schoonmoeder moest even denken, maar daarna viel het kwartje.. Ze waren echt enorm verrast

Bij mijn moeder heb ik een foto gemaakt van de zwangerschapstest met daarnaast de tektst: WE WETEN ZEKER DAT JE EEN LIEVE OMA ZULT ZIJN. Ook dit sloeg erg goed aan.

Een korte bijdrage over hoe ik mijn jongere broer verteld heb dat hij oom werd/wordt.
    Mijn broer was 2 maand op vakantie geweest naar Palau en de Fillipijnen. Toen hij terug kwam lag er een kaart voor hem klaar.
    Op de voorkant de tekst:
    Goh, wat heb ik gehoord.........
    In de binnenkant een kopie van de echo met de vervolg tekst:
    dat jij mijn suikeroompje wordt?!
    Met een brok in zijn keel was zijn commentaar: NATUURLIJK
    In september mag hij deze belofte nakomen!

2. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    #2 maranka, 14 feb 2010
    Nog meer ideetjes!

Bij mijn moeder heb ik een foto gemaakt van de zwangerschapstest met daarnaast de tektst: WE WETEN ZEKER DAT JE EEN LIEVE OMA ZULT ZIJN. Ook dit sloeg erg goed aan.

Ik ben pas zwanger, als we het de opa's en oma's gaan vertellen, pak ik voor allemaal een pakje muisjes in, en zeg dat ze het tegelijk moeten openen, dat dat geluk brengt, en dan zien ze wat er in zit

Wij hebben de beide grootouders een kaartje gegeven met de tekst:
    Hallo opa en oma, u kent mij nog niet. Maar ik ga groeien en groeien, daarna kom ik in oktober uit mama's buik en dan kunt u mij bewonderen. ik ben nu 7 weken.
    Groetjes uw nieuwe kleinkind in wording.
    Beide waren helemaal blij en de eerst pakjes en rompertjes zijn al gearriveerd ondanks het feit dat het aan ene kant het derde en aan de andere kant het vierde kleinkind is. Zo zie je maar een nieuw leven blijf altijd weer heel bijzonder

Wij hebben voor beide jongens (1,5 jaar en 8 jaar) een T-shirt laten borduren met daarop: WIJ KRIJGEN VERSTERKING!! Waarna we koffie gingen drinken bij opa en oma. Opa zag het direct en oma moest nog eens goed lezen, wat we ermee bedoelde. Maar wat waren ze blij. Op school en op het kinderdagverblijf van de jongste hebben we het ook zo verteld.

Wij hebben bij de ene opa en oma een taart laten maken met de echo erop, we zijn toen bij hen op de koffie gegaan en hebben de taart op tafel geopend. Opa vloog meteen om mijn nek en oma moest eerst de bril opzetten maar daarna kon ze het niet meer droog houden.

Bij mijn ouders zijn we gaan koffie drinken direct na het maken van de eerste echo, we hebben ze toen beide een kadootje gegeven die ze tegelijk open moesten maken opa kreeg een bouwtekening van een hobbel harley en oma slabbetjes nou het was echt meteen overduidelijk.

Wij hebben het zo verteld ,Ik ben naar Jamin gegaan en heb daar chocolade gekocht met roze en blauwe muisjes erop, die netjes in een doosje gedaan (een roze en een blauwe) en zo gegeven aan de genen die je het wil vertellen hele leuke reacties.

Wij hebben een echo videoband gemaakt. Deze vlak voor sinterklaasavond ingepakt en een uitgebreid gedicht erbij gemaakt aan iedereen. Strekking van het gedicht was dat we een heel speciaal cadeau hadden maar dat de levertijd echter wat te lang was. Vervolgens de video laten uitpakken en in de videorecorder laten stoppen. En toen maar wachten hoe snel het kwartje (toen nog net) zou vallen.

De volgende is nu op komst en rond de tijd dat er ruim drie maanden om zijn gaan we verhuizen. De hele familie helpt dan mee met klussen en verhuizen en dan zullen ze er gefaseerd wel achter komen dat dat éne kamertje wel erg veel op een babykamertje begint te lijken! Vooral als we het kinderbedje wat bij opa en oma staat dan even op gaan halen natuurlijk.

ik heb lang nagedacht hoe ik het aan mijn ouders ging vertellen. Ik heb alle onderstaande verhalen hier op de website gelezen en vond ze allemaal even mooi. Uiteindelijk heb ik een paar baby sokjes gekocht bij de Hema en ze los van elkaar ingepakt. Toen mijn man en ik bij onze ouders aankwamen hadden we ze bij de andere cadeautjes onder de boom gelegd. Het was het eerste cadeautje wat ze kregen en tegelijk moesten uitpakken. Mijn moeder zei nog verbaasd: "Wat moet ik toch met zo'n klein sokje?" Toen keken ze naar mij en ik zat daar met een grote lach. Mijn vader vroeg: "Ben je echt zwanger?". "JA", riep ik en beiden begonnen direct te huilen van blijdschap. Het duurde zeker 5 minuten voordat ze weer een beetje bijgekomen waren en we verder konden gaan met cadeautjes uitpakken. Maar ze zeiden 's avonds dat de aankondiging dat ze opa & oma werden toch echt wel het mooiste cadeau was! En de sokjes ....die hebben de rest van de kerstdagen nog in de boom gehangen.

Ons huis was in aanbouw toen ik net zwanger was. Mijn ouders en schoonouders kwamen bij ons op de koffie om vervolgens naar de viering van de eerste paal van ons huis te gaan. Ik had de koffie voor iedereen op een dienblad gezet, met daarbij de zwangerschaps test. Iedereen pakte de koffie en toen bleef de test over. Mijn vader (nieuwschierig als hij is), pakte de test op wat is dit nou weer? Zei hij! Nou kijk is goed zei ik, wat staat er op? Ja zwanger of niet zwanger waarop mijn moeder verbaast reageerde "wat ben jij zwanger" De felicitaties en de tranen kwamer er vlak na…… Mijn vader was er wel even stil van…

We moesten het ook nog aan mijn zus vertellen we gingen bij haar langs om even te borrellen toen we binnen kwamen zeiden we " Hallo Tante Nadia" . Het kwartje viel meteen en ze sprong een gat in de lucht…

Wij hebben flessen wijn met een zelfontworpen etiket laten bezorgen! op het etiket staat één van onze echo's en de tekts "Hoera jullie worden oma en opa"

Wij hebben een test gedaan op 1 december... En ja het was raak nu nog een leuke manier om aan mijn schoonzussen te vertellen dat Renzo een broertje of zusje kreeg. We hebben met sinterklaasmiddag 3kadootjes ingepakt en iedereen er één gegeven. In één pakje zat een rol beschuit, in een ander pakje een pakje boter en in het laatste pakje zat een pak met muisjes ze waren dolgelukkig en snapten het meteen.

Het was moederdag!!! Dus gingen we bij allebei onze moeders (en vaders) even koffieleuten! Er kwam een grote taartdoos op tafel te staan, en alleen onze moeders mochten deze doos openen! Hierin zat een heerlijke slagroomtaart en daar stond in chocoletters opgeschreven: Fijne Omadag! Tranen met tuiten waren het gevolg!

Wij hadden net nieuwe meubels gehad, maar er waren verkeerde stoelen geleverd en die kwamen een weekje later dus konden we ons voorbereiden hoe we het moesten gaan vertellen dat we zwanger waren. Toen de stoelen kwamen, belde mijn vader op om te zeggen dat mijn vader en moeder s'avonds een bakje koffie kwamen doen om de nieuwe stoelen te bekijken. Dus hebben we een baby pakje gehaald met de tekst "ik heb de liefste papa". Op de computer hebben we twee blaadjes uitgeprint met de tekst. "HOERA JULLIE volgende stoel" en dus op de andere stoel "WORDEN WEER OPA EN OMA". Omdat ik wist dat mijn moeder de stoelen verschuift, was dit een mooie manier. Toen ze het lazen viel niet echt meteen het kwartje, ze hebben die blaadjes op die stoelen nog wel drie keer moeten lezen voordat het doordrong, maar het kon die avond niet meer droog blijven.

De volgende dag moesten we naar mijn vriend zijn ouders, en ook daar hadden we op de computer uitgedraaid "HOERA JULLIE WORDEN" en op het andere blad "OPA EN OMA". Die hebben we voordat we aan kwamen rijden op de ramen geplakt en de auto zo neergezet dat ze wel naar buiten moesten komen om te lezen wat er op zat. En wij zaten te gieren van de lach. Ook daar kon je aan de gezichten lezen dat het niet geheel doordrong, maar na een bakje koffie, kwamen dan toch de tranen dat het echt was.

Als wij naar mijn ouders gaan, brengen we geregeld iets mee. Bloemetje, of appeltaart. Deze keer niet, maar dat gebeurt wel eens meer. Toen wij eenmaal aan de koffie zaten, sprong ik op en zei: “Oh, mama, ik heb nog een klein cadeautje voor je, maar eigenlijk is het iets groots” Ik gaf haar een neutraal wit cadeau-zakje. Met daarin….. babysokjes.

M'n schoonzusje kwam bij ons op visite met haar man. Ze gaf mij een kadootje. Het bleek een doosje tampons te zijn. "Tja" zei ze "Die heb ik voorlopig even niet nodig." Het was meteen duidelijk!

Bij de eerste was mijn man jarig toen ik net 3 maanden zwanger was. Ik maak altijd zelf taart en heb toen drie taarten gemaakt met slagroom en roze en blauwe muisjes erop. Toen we die deelden hebben we gezegd dat we dit jaar taart met een boodschap hadden. Zo heb ik het ook op mijn werk verteld.

Nu ik zwanger ben van de tweede gaan we met sinterklaas een extra kadootje in de zak stoppen met voor: ? erop. Ik ben benieuwd hoe iedereen reageert..

Op woensdag werd mijn dochter 8 jaar. Naast de cadeautjes die ze kreeg wist ze dat ze het weekend erna nóg een verrassing zou krijgen. Aangezien mijn partner de maandag daarna ook jarig was, hadden we die zondag de opa’s en oma’s, en overgrootmoeder uitgenodigd. Op zaterdag kreeg mijn dochter haar laatste cadeautje. Ze was door het dolle heen toen ze een zelfgemaakt shirtje uitpakte met op de rug de tekst: ‘Hoera, ik word een grote zus!’.
    Een dag later, toen iedereen gearriveerd was, gingen wij samen in de keuken ‘de taart versieren’. Zij trok haar vestje uit, zodat het shirtje goed zichtbaar was. Toen smeerden we beschuit met muisjes. Op het moment dat ze blij lachend de huiskamer binnenkwam met het dienblad, waren er nog verbaasde gezichten. Maar toen ze zich omdraaide, was alles snel duidelijk en kwamen de felicitaties!

3. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    #3 maranka, 14 feb 2010
    Wij hebben kinderuitnodigingskaarten gekocht met de tekst : Kom je ook op mijn feestje.
    De binnenkant hebben wij ingevuld, gericht aan opa en oma, tante en ooms etc. met afzender 'achternaam junior'.
    Erg geslaagd en het kaartje hebben we in het fotoboek van onze dochter geplakt met een aan haar gericht verhaaltje hoe we het vertelden en hoe de reactie erop was. Erg leuk!

Ik had voor mijn moeder een stapel tijdschriften bewaard. Daar heb ik het tijdschrift “ook” (het tijdschrift voor opa’s & oma’s) bovenop gelegd. Mijn moeder vroeg “voor wie heb je die gekocht?” Dus ik zeg “voor jou”
    “worden we opa en oma dan ?” vroeg mijn moeder met een ondertoon die er op wees dat ze toch nee verwachte… Ze vonden het allemaal geweldig! De reactie toen ik zei JA zei was geweldig! Mijn vader stond te glimmen, mijn moeder stond met tranen in haar ogen en mijn zusje???
    Die gilde de hele buurt bij elkaar !

Wij hebben het mijn ouders op de volgende manier duidelijk gemaakt: ze waren net terug van een vakantie in Canada, het was al een verrassing dat mijn man en ik er waren om ze welkom te heten. Ik had zelf een soort folder gemaakt, met allemaal baby artikelen erop geplakt. Dit gaf ik mijn moeder en zei: "bekijk deze folder maar even, misschien zit er nog wat tussen wat jullie moeten aanschaffen". Mijn moeder keek me heel vreemd aan en snapte het niet. Ik zei: "jullie worden pake en beppe!". Ze stond te trillen op haar benen en vloog me om mijn hals, mijn vader en broer kregen de grijns niet meer van hun hoofd! Dit was hun allereerste kleinkind.

Ook erg leuk was de manier waarop ik belde dat ze pake en beppe waren geworden: ik belde mijn moeder op om te vragen hoe het ging."Goed, en bij jullie?" Ja, goed hoor. "Mem, heb je vanmiddag wat te doen?" "ja", zegt ze, "ik moet werken, hoezo?" Ik antwoord: "nou, ik dacht, misschien heb je zin om even langs te komen, want je bent net beppe geworden!"

Na acht jaar samen zijn mijn vriend en ik ook begonnen om onze grote wens in vervulling te laten gaan, maar we werken er dus nog aan. De manier hoe we het zullen bekend maken weet ik al maanden. We hebben 20-tal fotohoudertjes gekocht en zouden er voor elk gezin een echo instoppen. Mooi inpakken en misschien op kerstavond op de borden zetten zonder dat iemand weet vanwaar of wie die geschenkjes komen. Dan zou ik voor het eten komt opeens zeggen "er is mij verteld dat de geschenkjes mogen opengedaan worden". Ben benieuwd naar de reacties.

Onze ouders zou ik eerst op een andere manier inlichten. Gaan eten en als dessert een taart met "proficiat oma's en opa" er op. Zouden ze nog rustig een dessertje kunnen eten??? Ik kijk er al naar uit.

Wij zijn al anderhalf jaar aan het proberen een tweede kindje te krijgen. Voor opa en oma wordt dit (hopelijk) dan het vierde kleinkindje.
    Ik weet al een manier om het te vertellen:
    Ik heb een fotolijstje gekocht met vier vakjes, daarin gaan de foto's van de drie kleinkinderen en in het vierde vakje een foto van de echo...
    Ze zijn de 9de 45 jaar getrouwd, ik moet dinsdag (hopelijk niet) ongesteld worden.... Als de vierde er dan aan lijkt te komen komt het woordje KWARTET erin te staan.

Wij hebben het grote nieuws als volgt verteld. Dit is ons eerste kindje, we zijn uitgerekend op 13-09-2006. Voor mijn ouders het het eerste en voor mijn schoonouders het derde kleinkind. Toen we de verjaardag van mijn schoonvader vierden, hebben we hem een kadeautje gegeven met daarop geplakt een kaartje met op de voorkant een klein houten trekpopje. Ik had in het kaartje geschreven ´mag deze bij jullie blijven, voor het geval wij hem zelf vergeten?´ Het kadeautje was een speentje. Hij vroeg wat hij er mee moest.
    Gelijktijdig hebben we mijn schoonmoeder mini fotoalbumpje laten uitpakken met daarin de echo´s van week 7 en 8. Gillen, huilen en aan de neefjes uitleggen, dat je ook kunt huilen omdat je blij bent!
    Ook bij mijn ouders hebben we deze manier gebruikt om onze zwangerschap bekend te maken. We hebben nog regelmatig echo´s gehad en zo hadden de oma´s al vroeg iets om aan familie, vrienden etc. te laten zien.

Onze vierde is op komst... Een dag na de verjaardagen van onze middelste en jongste belde ik mijn familieleden op met de vraag of ze in mei volgend jaar ook op verjaardagsvisite kunnen komen. Het kwartje viel, maar het duurde wel even.

We zijn met de familie lekker uit eten gegaan,....niemand had een vermoeden. Ik heb babysokjes gevuld met roze en blauwe muisjes + een hartje geknipt met daar de datum op waarop we zijn uitgerekend. We hebben de kleine sokjes aan de bediening gegeven zonder dat iemand dat had gezien. Bij het eerste drankje kreeg iedereen een sokje,.........nou de reacties waren super !!!!!

Wij hebben het onze ouders het grote nieuws als volgt gebracht: Een ooievaarsknuffel gekocht en aan zijn bek (van een oude kussensloop een driehoek gemaakt) een draagdoek genaaid, met daarop de tekst 'gefeliciteerd jullie worden opa&oma'! Een groot succes! Mijn zus was op dat moment 8 maanden zwanger en voor haar had ik kleine baby-slofjes als kado gekocht met daarbij de opmerking: 'je mag ze nu van me lenen, maar dan wil ik ze over 6maanden weer van je terug!' Denken.....denken.....en dan valt het kwartje, geweldig!

Onze eerste werd in het ziekenhuis geboren. In alle consternatie vergaten de kersverse opa en oma om de parkeermeter te vullen. Bij terugkomst prijkte er een bon op de auto. De tweede hebben we aangekondigd door ze een kaart te geven. Daarop stonden een parkeerlogo, het logo van de stad en had ik 1 euro 50 geplakt. Daarbij de tekst :
    parkeergeld april 2007. Het duurde even voordat dit "kwartje" viel!

Toen ik zwanger was van mijn dochter hebben wij het grote nieuws verteld op 2 paasdag.
    Wij hadden voor iedereen een ei gekookt en daarop opa.oma, oom..... Tante........ geschreven. Aan het ei hebben we chocolaatje's in een netje gehangen met roze en blauwe muisjes erop. Toen iedereen bij elkaar was hebben wij ze uitgedeeld, ze hadden het niet direct in de gaten tot ze het ei goed bekeken. Iedereen was dol enthousiast.

Bij onze "eerste" gingen wij op bezoek bij onze ouders en brachten wij iets lekkers mee voor bij de koffie. We hadden thuis beschuit met muisjes gemaakt en die op een bord gelegd en afgedekt. Toen de folie van het bord afging, was het natuurlijk meteen duidelijk.
    Bij onze "tweede" hebben we voor onze zoon een T-shirt laten drukken met de tekst:
    "Hoera, ik krijg een broertje of zusje!. En dan gewoon even langs. Natuurlijk valt zo'n nieuw shirt gelijk op....

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ik had een taart laten maken bij de Hema, met de tekst, Hoera, dingetje wordt een zusje! En mijn familie gewoon uitgenodigd om een lekker bakkie te komen doen, en heel nonchalant zo van: oja ik heb een lekker taartje gehaald erbij....
    En zo de taart op tafel gezet, en het bommetje laten vallen

5. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goede ideeën allemaal! Ik ga hier zeker gebruik van maken. Een taart met de foto van de echo vond ik erg leuk. Hopelijk gaat dat lukken.

Bedankt voor deze topic!

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij de eerste hebben we een foto gemaakt van de zwangerschapstest en heb de foto op de computer bewerkt. Boven de test heb ik het volgende gedicht gezet:

Je kunt me nog niet horen
    je kunt me nog niet zien
    In ........ word ik pas geboren
    mag dan mijn foto in dit lijstje misschien?

De foto heb ik in een fotolijstje gedaan.

Nu bij de 2e hebben we een t shirt laten maken met op de achterkant de tekst:
    Binnenkort ben ik niet meer in mijn eentje. En dan eendje als plaatje van een eend.
    Iedereen vond het erg mooi.

Deel Deze Pagina