ik ben zwanger van mijn 2e en ben benieuwd wat de ervaringen zijn van jullie met hoeveel weken beviel je en hoelang duurde de bevalling? 1e kind: week 41, 19 uur 2e kind: dat is dus afwachten.....
1: 19 uur en ook al die uren echt pijnlijk. 41+3 2: 11,5 uur waarvan de laatste 2 a3 uur echt pijnlijk. 39+6
1e: 41+6 weken, bevalling duurde 9 uur, waarvan 2,5 uur persen. 2e: 39+6 weken, bevalling duurde 2,5 uur, waarvan 10 minuten persen. Dus een heel verschil
Is volgens mij heel verschillend. Een kennis van mij heeft er 3. De eerste duurde: 4 uur 2e: 16 uur 3e: 22 uur Dus ipv korter duurde het bij haar steeds langer! Zo kan het dus ook. Mn moeder heeft ook drie. Over mn zus heeft ze 3 dagen gedaan. Mn broer rond de 11 uur? En ik was er in 2 uurtjes!
De eerste reactie klinken goed.. Ik hoop dat het voor mij ook zo is.. 1e kindje: 42 weken 11 uur over gedaan. 2e kindje: Hopelijk snel bevallen en zo snel mogelijk hhihi
bij de meeste duurde het korter en kwam het eerder, ik ben benieuwd hoe het zal gaan lopen. ik geef ook nog borstvoeding en daar wil ik ook gewoon mee door gaan, aan het eind van de zwangerschap kan dit ervoor zorgen (Omdat je baarmoeder samentrekt als er gedronken wordt) dat je eerder bevalt omdat dan je baarmoedermond eerder soepeler wordt door de samenstrekkingen.
Ik heb er bij de eerste bijna 12 uur over gedaan, bij 38+6 weken. Ik hoop deze keer vooral dat de weeën iets minder heftig zijn. (buik- en rugweeën in een weeënstorm, tot overgeven aan toe) De duur vond ik niet zo erg, en ik heb het ook zeker niet ervaren als 12 uur. Zou het ook wel gek vinden als het deze keer in 2 uurtjes gepiept zou zijn! Uit mijn omgeving ken ik overigens ook alleen maar verhalen waarbij het bij de tweede makkelijker en sneller ging, dus dat geeft hoop, haha!
eerste 40+2... (niet ingedaald) tweede 41+5 derde 39+1 (niet ingedaald) duur van bevalling.. vind ik altijd moeilijk.... vanaf waar begin je te tellen.... uurtje of 4,5, tweede nog geen 2 uur, ennuhh laatste 1,5 uur ... het waren alle 3 snelle bevallingen.... perstijd: 30 minuten (met vacuum, kon het heuveltje niet over), 6 minuten en 3 minuten...
Hier de 1e in 6,5 uur. 2e wachten we af. Mijn moeder deed nr1 in 7 uur, en nr2 in 3 uur. En mijn zusje nr1 8 uur (sterrenkijker), en nr 2 in 4 uur.. En bij beide de 2e ook makkelijker Dus ik hoop dat ik die genen ook meegekregen heb..
M: 39.5 bevalling duurde 4u vanaf eerste krampje T: 40.0 bevalling duurde 3u vanaf eerste krampje Persen duurde bij beide heel kort, weet niet meer precies hoe lang, M denk ik minuut of 10 en T was er in 3 persweeën ...
1ste: 39+1, duur van de bevalling vanaf eerste (nog lichte)wee, circa 9 uur. 2de: is nog afwachten, ben vandaag 39+6 en morgen dus uitgeteld ... heel spannend allemaal.
Bij mijn eerste werd ik ingeleid omdat mn bloeddruk te hoog was met 38+4 dagen en uiteindelijk met 39+2 geboren!!! Ik kreeg tabletten ingebracht om alles week te maken, maar er zat weinig beweging in en duurde dus ook 5 dagen! De bevalling zelf duurde ook nog 18 uur! Bij mijn tweede zou ik op zaterdag met 41 weken ingeleid worden, maar donderdagnacht begon de bevalling spontaan en ook deze duurde nog 15 uur.... Dus ging allemaal niet zo vlot! Ook niet bij de tweede helaas!
1e: 42 weken en 12uur vanaf de ontsluitingsweeën 2e: 41 weken en 4 uur vanaf de ontsluitingsweeën 3e: nog geen idee ben vandaag 40+6dagen dus hij heeft nog een paar uur om zijn broertje voor te zijn
1e: 38 weken, 3 uur vanaf eerste wee, 1 uur vanaf vliezen breken, 3 kwartier persen 2e: 41+2, 2,5 uur vanaf eerste wee, 1 uur vanaf vliezen breken, 1x persen. Die kreeg ineens haast nadat hij zo lang op zich had laten wachten, haha
1e: Geboren met 42 weken, bevalling duurde 11uur, waarvan 18min. persen. 2e: Geboren met 41 weken+1 dag, bevalling duurde 4uur, waarvan 3min. persen.
1ste: 40+0, snelle makkelijke bevalling. 2e: 39+4, nog snellere maar heftige pijnlijke bevalling. Vlos vertelde me vandaag dat een derde vaak weer iets langer duurt.