kan je als je veel kracht moet zetten bij ontlasting vruchtwater verliezen. ik ging vanacht namelijk na het toilet en het ging wat moeilijker dan normaal zeg maar heb dus wat meer kracht moeten zetten,toen voelde ik steeds iets "spuiten"(sorry voor de details) 3x ofzo dacht eerst dat het urine was maar was net daarvoor nog wezen plassen. ben gewoon terug naar bed gegaan had wel wat buikpijn en kon niet echt meer slapen,toen dacht ik zou het vruchtwater kunnen zijn. hoop dat jullie het een beetje snappen
he, Wat ik altijd heb geleerd is vruchtwater stopt niet met lekken. Urine wel. Dus ik denk niet dat het vruchtwater is
Bij plassen plas je erg vaak helemaal niet goed uit, al helemaal niet tijdens zwangerschap, omdat je baarmoeder dan in de weg gaat zitten. Dus ik denk dat het nog restantjes urine waren en dat je blaas dus niet helemaal leeg was. Test om te zien of het vruchtwater is, is om op je hand te blazen, (hand tegen je mond en dan proberen te blazen): dan ontstaat er druk op je bekkenbodem en als je dan vocht verliest, kan dat idd vruchtwater zijn. Moet je wel even uitproberen met lege blaas, uiteraard
Het zal hoogstwaarschijnlijk urine zijn, maar vruchtwater kan ook. Ik heb zelf (de zeldzame, zal voor jou vast niet gelden) de ervaring van weken kleine beetjes vocht verliezen. Iedereen (huisarts, gynaecoloog, verpleegkundigen) dacht dat het wel urine zou zijn, maar toen ik ineens meer verloor en ze het gingen onderzoeken, bleek het toch vruchtwater te zijn. Dus mocht je nou nog vaker vocht verliezen, vang er dan wat van op en laat het door een gynaecoloog bekijken. Ze kunnen zo zien (varentest) wat het is. Het punt is namelijk dat je bij gebroken vliezen, wat het waarschijnlijk dus NIET is, bedrust moet houden en misschien aan de AB moet. Sorry, wil zeker geen paniek zaaien, maar wilde je mijn verhaal toch niet onthouden, want ik had dit advies destijd maar al te graag gekregen. Vruchtwater kan namelijk wel met tussenpozen lekken (heb 6 weken met gebroken vliezen gelegen, dus weet er alles van) en de handblaastruc blijkt ook niet 100 procent betrouwbaar. Bij een hoge vliesscheur komt het namelijk met horten en stoten.
ik heb er aan geroken omdat ik zeker wilde weten of het urine was het rook niet naar urine het was dun en wat doorzichtig. heb daarna ook alleen nog maar buikpijn gehad en voel me gewoon niet fit
Je moet een beetje afgaan op je eigen gevoel, denk ik... Als je het niet vertrouwd, bel je vk dan even om het na te vragen. Succes
Vruchtwater ruikt heel zoet.Ik denk zelf dat het gewoon restjes urine waren. Hier heb ik ook zelden een lege blaas nu ik zwanger ben en dan komt er ook ineens nog iets wanneer ik weer ga zitten.
Je kunt er ook afscheiding uit duwen. Kan ook echt ineens vrij veel zijn voor je gevoel. Maar idd, als je t zeker wilt weten altijd even overleggen.
Gewoon even je vk bellen. Heb in mijn vorige zwangerschap ook een scheurtje in mijn vliezen gehad. Het kwam er maar sporadisch uit, dus ook niet altijd met persen/hoesten etc. Overigens rook het bij mij nergens naar.
Ik vond het helemaal niet zoet ruiken en daarom heb ik zelf niet gebeld toen mijn vliezen (bleek later) wel gebroken waren. Dat was met 39 weken, dus niet direct een probleem. Maar ik wil alleen maar zeggen dat geen enkele test zelf echt 100% uitsluitsel geeft. Als het wel je vliezen waren heb je kans op infecriegevaar, dus ik zou het wel goed in de gaten houden...
Een aantal weken geleden had ik door de dag heen ook een aantal keer vochtverlies te hebben en echt geen klein beetje en dat een paar dagen lang. Ik denk wacht idd gewoon want dacht zelf het moet wel haast urine zijn en toen kreeg ik toch op mijn flikker van de gyn want voor hetzelfde geld was het wel vruchtwater geweest, maar waarschijnlijk was het toch urine of afscheiding, verder had het vrijwel geen geur. Vruchtwater was hetiig niet en nu ook geenlast meer van dus wat het geweest is precies pf waardoor het kwam tja geenidee. Succes xxx joyce