mijn zoon is besneden en bij onze jongste gaan we dat ook doen. maar ik vind dat je er samen met je man uit moet komen. en dan ook moet kijken hoe je je zoon gaat opvoeden, in hoeverre speelt het geloof een rol in jullie en straks je zoons leven? stel je zelf voor, wat ga je je zoon antwoorden als hij later vraagt waarom je hem hebt laten besnijden? laat jullie leven en gezin niet bepalen door de druk en verwachting van buitenaf
Ik laat mijn zoontje ook besnijden (uit familietraditie) maar nu nog niet, ik vind hem net iets té klein. Als ik een vriend zou hebben nu zou die er geen flikker mee te maken hebben, familie komt voor mij toch echt op de 1e plaats en tradities hou ik graag in ere. Je man heeft toch vast ook wel tradities waar jij het minder mee eens ben?
Toch niet als je vriend de vader van je kind zou zijn hoop ik? Dit lijkt me typisch iets wat je samen beslist hoor! En die tradities van je man waar je het minder mee eens zou zijn, dat geldt maar tot op zeker hoogte vind ik, als er in je gezonde kinderen gesneden gaat worden is dat toch wel een zeer ingrijpende traditie waar je het toch echt samen over eens moet zijn!
Hoi, Wat een moeilijke beslissing meid, maar zoals de anderen al zeiden, doe wat jezelf goed lijkt en niet omdat het volgens andere zo hoort. Mijn vriend en ik zijn beiden niet Moslim of van een ander geloof, maar mijn vriend is wel besneden, en mochten wij een zoontje krijgen dan willen we allebei dat hij wel wordt besneden, maar dit omdat wij het zelf hygienischer vinden en mooier, dus zo zie je maar weer dat iedereen er anders over denkt...succes ermee! groetjes Ellis
mijn zoon is al vier dus verschonen doen we niet meer. hij is allang zindelijk vanaf zijn 2e al. en ik wil het gewoon in een ziekenhuis laten doen als we het laten doen, dus niet in zo'n centrum.
ik heb ook altijd gezegd dat hij besneden zou worden maar nu is hij al vier en heb zo'n band met hem dat ik het gewoon niet aandurf, vind het gewoon kei zielig. ik twijfel echt heel erg.
Lieve Krokus, ' Als je zo erg twijfelt, doe het dan niet zou ik zeggen. Hij is nu inderdaad al zo groot, anders laat je hem het op latere leeftijd zelf nog beslissen. Heel veel succes !
Wel errug heftig dat je je man ( vader van het kind notabene) minder belangrijk vind dan een familietraditie.... ik neem aan dat je een buitenstaander bedoed en niet de biologische vader..
vraag me inderdaad ook af of je de biologische vader bedoeld, of niet. Mijn familie is belangrijk maar ik leef met mijn man, vader van mijn kind. wij doen niks zonder samen eerst te overleggen. vooral zo'n belangrijke beslisingen niet.
ja dat zegt mijn man ook. laat hem zelf beslissen, maar zeg nou zelf, welke jongen van een jaar of 16 laat nog een stukje van zijn piemel afhalen, denk geen een.
Vind het een beetje een rare opmerking dat je vriend er geen flikker mee te maken heeft ... Je hebt het toch niet echt over de vader van je kind? ... als je het wel over hem hebt dan vind ik het een beetje vreemd dat je het zo zegt want het is ook zijn kind, wat als zijn familie juist niet wilt dat hij besneden word ( vanwege hun geloof/traditie ) dan neem ik aan dat je zoiets wel met hem bespreekt anders vind ik je een beetje aso ....
Graag ontopic houden Als je een opmerking van Thunderangel niet vind passen, dan is een pb de juiste wijze. Groet van Kiki Moderator
Nou ze reageert in dit topic over het onderwerp zelf dus vind ik het niet vreemd als mensen daarop reageren want het is niet off-topic. En ik vind het heel belangrijk dat wanneer je in een gezonde relatie zit met je man en het is ook zijn zoon dat je dan samen beslist en niet in je uppie, dat vind ik dan raar.......hier beslissen we ook alles samen, zowel ik als de vader van Amanthis.
Je kiest zelf een partner waar je van houdt en wilt samen kinderen....dan ga je toch niet naar je ouders luisteren en tegen je eigen gevoel en het gevoel van je partner in je zoon laten besnijden terwijl je er niet meer achter staat. Je bent oud en wijs genoeg om je eigen keuzes te maken neem ik aan. Volg je gevoel zoals je dat 5 jaar geleden ook gedaan hebt. Toen is zo te lezen ook alles op zijn pootjes terechtgekomen.
Dat zegt dan toch al genoeg? Als jij denkt dat je zoon op volwassen leeftijd er niet voor zou kiezen... waarom zou jij deze keuze dan nu wel voor hem maken als het niet medisch noodzakelijk is?
ik zal je een tip geven. in het ziekenhuis wordt het niet vergoed door de verzeekring omdat het niet medisch wordt gedaan maar omdat het voor hyginische redenen wordt gedaan bij jullie en als je het dan toch nog wilt doen dan zijn de kosten veel hoger dan in een centrum. Rond de 700 euro en in een centrum rond de 230 euro en daar werd het wel vergoed.
als je het er met iemand niet eens bent kan dat maar je hoeft dan neit gelijk te zeggen `ik vind je dit of dat`. heb een beetje respect voor iemands mening...ookal ben je het er niet mee eens
Mijn man is gewoon katholiek maar in tienerjaren besneden ivm steeds terugkerende blaasontsteking. Heb hem even gevraagd en hij zegt dat het niet fijn was maar goed te doen.. Dus misschien is het idd een optie de beslissing bij je zoon te laten? Ik vind het trouwens ook wel mooi
Nou, ik had het dus over een nieuwe vriend he Die zou namelijk niks te zeggen hebben over de zoon die IK gebaard heb! Als het de biologische vader zou zijn, was het weer een heel ander verhaal.