Ook hier geen bloedtest na mijn IVF. Maar 1 bloedtest zegt gewoon niks, ook een waarde van 51 zegt niks. Pas als er meerdere onderzoeken gedaan zijn kan je daar iets over zeggen. Testen lopen mooi op dus ik zou zeggen ga genieten.
Het is een Engelse test, dus zijn de waarden anders, hij een NL test was het gewoon 1-2 weken en dan zit ik nog steeds in onzekerheid. Heb namelijk eerder gehad dat de testen keurig opliepen, maar ik toch een miskraam kreeg omdat de waardes steeds te laag waren voor de periode waarin ik zat. En ik begon al met een waarde die te laag was voor de periode waarin ik zat, dus het begin is al niet goed. Daarom ben ik dus aan het miepen, omdat het niet zo mooi is als ik dacht!
Nee..... ff lezen wat ik schreef. Ik zei een enkele bloedtest . Dat is een momentopname. En dus gern goede indicatie . Ps....de waardes van een bloedtest worden anders uitgedrukt dan de waardes in urinetesten Daarom heb je ook altijd een verschil in uitslag. Zal eens ff uitzoeken hoe het zat.
Lijkt mij vreemd dat Engelse testen en Nederlandse testen verschillende waardes aanhouden. Je kan natuurlijk even bellen met cb om te vragen hoe en wat. Verder vindt ik het te voorbarig om er nu al vanuit te gaan dat het mis is.
Klinkt inderdaad wel raar dat je hier korter zwanger zou zijn dan in Engeland, zal CB eens een mailtje sturen over hoe dat zit.
TS, je hebt gelijk. Je miept niet. En inderdaad geeft niets zekerheid. En appels (bloedwaardes) met peren (urinetesten) vergelijken al helemaal niet. De waardes zijn anders, die kun je niet naast elkaar leggen. Ik zou in de loop van de week inderdaad om een nieuwe bloedtest vragen, dat is het enige waar je iets aan hebt. Soort van. Ik heb zelf 5 mk's gehad en urinetesten liepen altijd mooi op. Dus dat zegt eigenlijk sowieso al niks. Ik heb dus wel enig idee hoe spannend dit voor je moet zijn. Ik hoop op een mooie stijging in de loop van de week, om te beginnen. Het is heel lastig, je hebt geen houvast. Nooit. Overigens zijn bloedtesten ook niet altijd even secuur. Ik heb bij mijn laatste zwangerschap op donderdag hcg 0 gescoord (helaas mevrouw, u bent niet zwanger) en op vrijdag een licht positief tweede streepje op een KV-urinetest. Ze doet nu een middagdutje. Sterkte!
Gevonden....unrinetesten geven de uitslag al IU/L (Units per Liter). Een bloedtest geeft de uitslag als MIU/ML (Units per Mililiter). Dat geeft een vertekent beeld dus
@Maria: dankje! Ga inderdaad toch nog maar een bloedtest aanvragen, alleen dan weet ik of het nog goed kan komen. Zou dat donderdag kunnen doen, dat is een week na de eisprong.
Het enige dat positief zou kunnen zijn is dat ik de vorige miskramen bloedverlies had en tot nu toe heb ik dat nog niet gehad. Weet dat het niks hoeft te zeggen, maar met bloedverlies zou ik nog onzekerder zijn.
@Susan: mijn testjes waren ook zo licht en ook ik had dus die 2-3 wkn op de cb. Probeer te ontspannen. Lichte testen willen echt niet altijd zeggen dat het misgaat en knaltesten willen ook niet altijd zeggen dat dat goed gaat. Zekerheden heb je nooit, dus het heeft geen zin te piekeren. Heb vertrouwen in je lichaam, meid!
Die 2-3 weken is dus de Engelse 2-3 weken, is 1-2 weken hier. De Nederlandse versie had gewoon 1-2 weken aangegeven en dat was met de eerste mk ook zo, daar ging ie zelfs tot 3+ en toch was het niet goed. Ik ga toch nog een bloedtest aanvragen voor as donderdag, hopelijk is er dan nog een kans dat we 2 september een kloppend hartje te zien krijg. Het enige verschil met de vorige 2 miskramen is dat ik nu (nog) geen bloedverlies heb, maar weet dat dit niks zegt... Heb dan wel weer prikkende borsten en last van de exceem op mn hoofd, dit heb ik altijd als ik ongesteld moet worden. Ik wil gewoon van die onzekerheid af, hopelijk geeft de bloedtest me iets meer duidelijkheid/zekerheid.
De hoogte van het HCG voor de Engelse en de Nederlandse testen zijn volgens mij wel gelijk. Ik had namelijk een HCG van 202 bij 4 weken zwangerschap en mijn Nederlandse CB test gaf zwanger 2-3 aan! Bloedtest en CB waren destijds op dezelfde dag uitgevoerd. Ik had met 4 weken en 3 dagen een HCG van 561 en de CB gaf pas bij 4 weken en 6 dagen 3+ aan. Ik deed elke dag testen en weet dus precies wanneer de testen versprongen Heb wel 2 weken lang elke dag getest en toen ik positief testte heb ik ook veel digi testen gedaan. Dus het rijtje wat ik eerder zag klopt volgens mij wel. 1-2 weeks pregnant 25 - 199miu 2-3 weeks pregnant 200 - 1,999 miu 3+ weeks pregnant over 2,000 miu Uiteraard geeft niks garanties of het wel of niet goed zit. CB testen niet maar ook bloedtesten niet.
@Sikki: volgens een eerdere reactie zegt de NL test vanaf 481 2-3 en de Engelse test vanaf 200, dat is nogal een verschil. Jouw uitslag van 202 was zeker met de bloedtest? Dat is ook niet hetzelfde als die van de urinetesten, maar dan klopt het bij jou inderdaad en zou dan de Engelse waarde zijn die bij 2-3 weken hoorde, maar toch gaf de NL test 2-3 weken aan, heel bijzonder. Weet het niet meer hoor... Mijn hcg was afgelopen vrijdag (2 weken na de eisprong) alleen nog maar 51, dus dat ziet er niet goed uit. Afwachten wat er donderdag uit de bloedtest komt, ga de dag ervoor ook nog een urinetest doen. Die moet dan weer duidelijk donkerder zijn dan die van zondag. Ik ga echt niet elke dag testen, dan word ik helemaal gek en heeft ook geen zin, want hcg verdubbelt maar 1 keer per 2 a 3 dagen.
Die 481 die genoemd is, is denk ik meer iemands eigen interpretatie. Het ander genoemde rijtje lijkt mij meer een afgegeven lijstje van de fabrikant. Maar ze zullen voor Engeland echt geen andere test ontwikkeld hebben dan voor Nederland. Zulke ontwikkelingen zijn harstikke duur. Ze zullen alleen per land een taalspecifieke display ontwikkeld hebben. Echter zal het uiteindelijk ook niet zo precies zijn als de getallen aangeven. Ik had bij een zwangerschap van 4 weken een hcg van 202 en een CB test met zwanger 2-3 weken, maar iemand anders die ik ken die had bij een zwangerschap van 4.1 weken (na tp van 1 cryo), een CB test met zwanger 3+. Die schoot dus helemaal in de stress en liet een dag later bloedprikken en bleek toen een hcg van 370 te hebben. Dus de dag ervoor, met de 3+ test was het geheid lager. Kortom, ook de digitale testen van CB zijn niet helemaal sluitend. Ik hoop echt voor je dat je een late innesteling hebt gehad. Ook dat komt voor! Ik ga voor je duimen! Heb zelf 9 verse ICSI's gehad, 10 tp's en 2 vmk's dus ik weet hoe moeilijk en stressvol deze tijden zijn. En hcg verdubbelt in het begin sneller dan later. hCG levels - "Normal" Doubling Time Under 1200 mIU/ml - 31-72 hours Between 1200 to 6000 mIU/ml - 72-96 hours Over 6000 mIU/ml - more than 96 hours
@Sikki: bedoel jij met 4 weken gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie? Afgelopen vrijdag zat ik op 2 weken na de eisprong en toen was mijn hcg nog maar 51, veeeeeeeel lager dan die van jou dus en ze zeiden ook meteen dat het twijfelachtig was en na de ervaring van de eerste miskraam geloofde ik er toen al niet meer in eerlijk gezegd. Ik denk dat mijn innestelling nu 8 dagen geleden is, heb vorige week zondagavond een heel klein beetje roze slijm gehad aan de inbrenghuls van de utrogestan, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Maar heb geen andere keuze dan afwachten, eerst woensdag de eigen test en daarna donderdag de bloedtest. De uitslag van die eerste keer bloed prikken geeft me alleen weinig hoop, ondanks dat ik (nog) geen bloedverlies heb.
Ik weet mijn bloeduitslag nog en deze zwangerschap ging goed na een missed abortion: het was bij 4w+2 en de waarde was 126. En je hebt er misschien niets aan, maar ik geloof ook nog een beetje in (proberen) positief (te) denken, ondanks alles, dat dat een positieve invloed heeft...
Nou nee hoor geen eigen interpretatie.. Gewoon via internet. Net zoals de waardes die je hebt gevonden. Maar onderstaand mijn ervaring mbt hcg waarde in bloed in combinatie met de cb. 31-01 hcg 20 (op nod) 01-02 cb 1-2 08-02 cb 2-3 08-02 hcg 1100 10-02 hcg 1290 13-02 hcg 1840 15-02 cb 3+ 17-02 hcg 2611