Help, welke fotocamera???

Discussion in 'De lounge' started by tulip, May 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Oke, wij hebben nu alleen een simpele digitale camera. Maar aangezien ik scrap wil ik toch wel foto's van heel goede kwaliteit en een camera waar ik iets meer mee kan. Tot nu toe vond ik het zonde om een nieuwe te kopen aangezien de andere ook nog prima is. Maar van de zomer gaan wij trouwen en beide ouders/broers/zussen willen ons graag een cadeau geven. Dus misschien is toch een leuk idee.

Maar nu, waar moet ik beginnen met zoeken, wat zijn pre's voor een fotocamera en waar moet je opletten??

Welke hebben jullie en wie kan mij adviseren??

2. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ja ik ben best wel verwend, ik had een Canon powershot 460 nog wat.. totdat de hond dacht leuk speelgoed, ben ik iets meer op de pro toer gegaan en heb me een camera gekocht van 650,- de Canon EOS 400D. *deze zal nu aardig in de prjis zijn gedaald aangezien er nu al nieuwere canon's op de markt zijn.. de mijne is nu 3 jaar oud)
    Moet zeggen fijne camera, goeie pixels, fijne foto's om te bewerken en te scrappen ( doe het namelijk ook, zowel retoucheren tot scrappen) de camera is handzaam en vele dingen kun je zelf al vanuit de camera doen, zonder dat je dat nog moet doen met psp.
    *zie bijlage*

3. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heb zelf een Nikon D70, en ben er zelf meer dan tevreden mee! ;)

4. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben een sony nex 3. Het heeft een formaat van een gewone digitale camera maar met een lens en de kwaliteit van een spiegelreflex. Super gemakkelijk te bedienen en hele mooie foto's. Ze noemen het een systeemcamera. Je kan er ook verschillende lenzen bij kopen en op klikken met magneten.

5. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb zelf een Nikon D40, een van de gooedkoopste Nikon cameras, maar hij voldoet prima, ligt lekker in de hand, is goed te bedienen en maakt mooie fotos. Mijn zwager/schoonzus hebben een Nikon (versie?) die ook korte filmpjes kan maken.
    Canon schijnt ook een prima merk te zijn.

6. augustus

augustus Niet meer actief

Ik lees even mee, gaan binnenkort ook een nieuwe camera kopen. Tot nu toe staat de nieuwe Canon Powershot SX220 HS op ons wensenlijstje....Voor ons is naast mooie foto's, filmen full HD erg belangrijk.

7. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Ik heb een Nikon D40x spiegelreflexcamera en die bevalt mij prima.
    Voor een spiegelreflex is hij vrij eenvoudig, maar ik heb daar al genoeg aan. Met een duurdere kan je misschien meer, maar het ligt eraan wat je ermee doet.
    Ik zou persoonlijk liever wat meer geld uitgeven aan een goed objectief, dan aan de camera zelf.

8. tulip

tulip Niet meer actief

oke bedankt tot nu toe. Ik hoop dat nog meer dames hun ervaringen kwijt willen.

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    hier de Canon powershot SX210IS
    14.1 mega pixels & 14x optische zoom.
    Ik moet zeggen een grote camera met losse lenzen blijft mooier resultaat, Maar deze compact camera maakt zeer mooie foto's en is makkelijk mee te nemen, ik neem hem sneller overal mee naartoe dan een grote, even de hond uitlaten met de kids, even naar opa en oma etc..

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een canon 400d, super tevreden over.. Heb er wel verschillende lenzen bij, o.a. een zoomlens..

11. tulip

tulip Niet meer actief

nog meer mensen die kwijt willen welke camera ze hebben, of advies kunnen geven??

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Het ligt eraan waarvoor en hoe je 'm gaat gebruiken. Maak je altijd foto's op de automatische stand, dan zou ik zeker geen spiegelreflex overwegen. Als je veel zoom-functie wil, dan ben je soms nog beter af met een pocket-camera, omdat je bij een spiegelreflex vaak van lens moet wisselen. Of je koopt een hele dure lens die een bereik heeft van 18-300 ofzo (maar die zijn kei-duur :$) Op veel pocket-camera's heb je veel "standaard-standen", zoals portretstand, macrostand, sportstand enz enz. Als je een goede kwaliteit wil om af te laten drukken, dan moet je rekening houden met het aantal pixels. Voor huis- tuin- en keukengebruik is tussen de 5 en 10 pixels genoeg. Meer is eigenlijk alleen maar als je op grote formaten af wil laten drukken.

Ik heb zelf allebei; een Canon D450 incl zoomlens 70-300 van Tamron en een "gewone" digitale camera Casio Exilim. De spiegelreflex gebruik ik eigenlijk alleen voor portretjes, "landschapsfoto's" bij een dagje uit, of speciale gelegenheden. Het kleintje gaat vaak mee in mijn broekzak als weg gaan, met de kids bijvoorbeeld.

Als advies zou ik eigelijk alleen maar kunnen zeggen; lees het boekje van iedere willekeurige camera goed door en leer je camera kennen. Want als je je camera goed kent, kan je de mooiste foto's maken.

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #13 SyrianBeauty, May 12, 2011
    Last edited: May 12, 2011
    Wij hebben een Canon Eos 550D. Ik vind het een hele fijne camera. Het ligt lekker in de hand en hij maakt hele mooie scherpe foto's met prachtige details. Je kan er ook prachtig mee filmen. Verder ben ik niet zo'n kenner me man gebruikt hem vaak, ik moet er nog mee oefenen verder :p;)

Om een voorbeeld te geven, hier een foto van ons dochtertje :)

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mag ik ook even een vraagje stellen?
    kun je met een goede digitale camera ook binnen mooie foto's maken? en dan bedoel ik dat je niet 5x moet schieten voor je er een hebt die niet vaag is of als je de flits gebruikt het meteen niet mooi meer is..

15. Mariska121

Mariska121 Actief lid

Jul 2, 2007
    415
    0
    0
    Zoals hierboven al is aangegeven, wat wil je ermee doen? Duhh, foto's nemen, maar waar? Om mee te nemen zijn die kleintjes veel makkelijker, je hoeft niks in te stellen, ook makkelijk. Vaak kun je ook wel filmpjes maken met de kleine toestellen.

Een spiegelreflex is erg fijn, maakt ook erg mooie foto's, meer mogelijkheden en je kan zelf alles instellen, maar wil je dit ook? Je koopt een sr niet om alleen op de Auto stand foto;s te maken.

Staar je niet blind op de hoeveelheid megapixels, je kan 10 mp hebben en een hele slechte lens, dan zul je de foto echt niet te veel willen uitvergroten :p

Zelf heb ik een Canon 350D met Canon 28-80mm lens en een Canon 18-300 lens. Die laatste is een flinke toeter en na verloop van tijd ook erg zwaar vind ik.

Succes met je keuze!

16. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Ja hoor. Veel camera's hebben een afdrukknop die je eerst half in kunt drukken. Dan stelt de camera automatisch op scherp. Veel mensen drukken de knop meteen volledig in, terwijl de camera nog niet op scherp staat,waardoor je onscherpe foto's krijgt.

Share This Page