wel of niet bloot op strand??

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

sorry maar wij wonen aan het strand en ik heb veel en vaak met mijn ouders als klein kind aan het strand vertoefd
    ik heb net mijhn foto albums nageloepen en mijn broer en ik hadden altijd een broekje aan
    en als we naar huis gingen hield mijn vader een handoek om ons heen met verkleden dat weet ik dus nog

2. tulip

tulip Niet meer actief

lekker ja op je foto's! Mocht het niet lukken met shoppen dan geef je maar een gil.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar ben blij dat iedereen wel beetje hetzelfde denkt

ik dacht dat het aan mij lag

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn ouders deden ons ook altijd badkleding aan.
    Mijn zus en ik hebben overigens wel lang in alleen een bikinibroekje gelopen (erg leuke weet ik nog).
    Dit was eigen keus hoor...denk dat de leeftijd voor deze keus nu wel anders ligt dan "toen".

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

whahaha dan heb ik nog wel een schaar:D

net toen ik de fotoalbum tegenkwam zat er een klassefoto tussen met 2 koppen eruit geknipt:D
    als ik je niet moest knipte ik je van de foto af:)

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    #26 mirell, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt: 11 mei 2011
    ja ik had ook alleen een broekje aan

bikinis zijn meer van deze tijd denk ik

ben dol op bikinis trouwens;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik denk zeker niet dat "wij" hier allemaal hetzelfde over denken. De ouders van blote kinderen geven misschien eerder geen reactie (nu misschien al helemaal niet meer) en het zijn pas 3 pagina's he :D

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Niks meer aan toe te voegen. Bloot alleen binnenshuis, voor ons als ouders en ook voor ons kind.

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook badkleding aan op het strand maar ook op het terras, vind het veel leuker staan met foto's ook!

Vroeger mocht ik om dezelfde reden ook nooit naakt op het strand spelen, vieze mensen met vieze gedachten waren er toen ook hoor.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Helaas wil ik mijn kinderen in de tuin niet eens meer in de blote kont laten zitten ( i.v.m. buurman van wie de kinderen uit huis zijn geplaatst o.a. door het vermoeden van misbruik ) :(
    Nu is een boxershortje of zwembroekje geen probleem, maar ik voel me wel erg belemmerd in onze vrijheid.
    Want soms wil de oudste lekker in zijn blote bips in de tuin rennen, en dan willen wij dat gewoon niet hebben.

In het openbaar trouwens altijd bedekt, dus een stoere 3 kwarts zwembroek ( zo leuk! ).

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zeg niks :D

12. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Hier ook altijd een zwembroekje.
    Naakt rondlopen op openbare plekken vinden we niet nodig.
    We proberen hem privacy bij te brengen, nu al ja, zeker gezien hij zijn eigen lichaam interessant begint te vinden.
    Bovendien, vinden we het ook een stuk "schoner", mocht hij een ongelukje krijgen met ontlasting.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.992
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind geen broekje aan eerder 'ouderwets' dan wel een broekje aan, om heel eerlijk te zijn.

Wat mij betreft zouden kleine kinderen gewoon ouderwets in hun blote gat moeten kunnen rondlopen. Maar... Ik denk dat het tegenwoordig niet meer verstandig is. Steeds meer mensen maken foto's van alles om zich heen. En het is veel te makkelijk om die foto's met anderen te delen. En met 'anderen' bedoel ik dan die gore viezerikken die bij een bloot kindje heel andere gedachten hebben dan wij!

Ik zou mijn zoontje graag in zijn blote billen op het strand laten spelen. Volgens mij is dat voor kleine kinderen ook veel lekkerder. Maar ik vrees voor hem dat het er niet in gaat zitten.

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben opgevoed door mijn Griekse opa en oma, en dat was echt een NO WAY hoor. Ook met een rokje, ging er een sportbroekje onder, en ik kreeg geen bikini aan.

Misschien is het ouderwets Grieks dan :)

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt het zelfs vies. Al dat zand op plekke. Waar het beter niet kan komen nou heb ik ook twee meiden midchien Anders

Maar bij ons gewoon een zwembroek of bekinie of badpak aan

En vroeger wou me moeder dat bij ons ook maar me broertje die wou altijd naakt want die trok hem gewoon weer uit en dat 100 x je moeder eerst er gek van

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik doe ze altijd een broekje aan en nooit naakt. thuis wil ik het nog wel is toelaten maar alleen als ik zeker weet dat de buren niet thuis zijn. heb niks tegen maakt zijn maar wel alleen in eigen huis

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    In het openbaar trek ik mijn kind ook een broekje aan.. gewoon om te voorkomen dat ze naakt in iemand anders fotoalbum komt te staan..

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op het strand of in het zwembad komt een zwempakje aan, maar dan vooral vanwege het feit dat tegenwoordig idd zomaar foto's van je kind ergens op internet op smerige sites belanden. Thuis in de tuin loopt ze in d'r blootje, vind ze toch het fijnste.

Het kan mij persoonlijk niet schelen als andere kids in hun blootje rondlopen en de boel aan het bestuderen zijn. Hoort bij de leeftijd, Thirza doet dat ook en ik vind het wel schattig, dat ze hun lijf ontdekken en uitvinden wat er allemaal gebeurt, (gaat toch enkel over plas en poep op deze leeftijd ;)).

Kids van kleuterschoolleeftijd en ouder die nog bloot rondlopen, zeker als dat op andere plekken dan strand of zwembad is, vind ik wel vreemd en daar zouden ouders op in moeten grijpen.

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Kom ik als 1 van de eerste, ik heb er niet zoveel problemen mee..
    Op het strand of in de tuin, ik zou ze wel een zwembroekje aan doen, maja.. dat is meer voor het zand of ongelukjes.. Maar bikini's hoeft van mij niet zo..

Mijn ouders deden mij ook altijd een zwembroekje aan en op het laatst mochten mijn broertje en ik alles inleveren en dan nog een keer de zee in, om al het zand weg te spoelen.. Dus op het eind liepen wij ook gewoon in ons blootje..

Gr.
    Carlien

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb vroeger wel eens naakt op het strand gelopen. Mijn moeder zonde topless (vond ik als puber heel irritant haha). Ik kan me ook nog herinneren dat ik net te laat een bikinitopje ging dragen. Ik besefte me te laat dat mijn borsten aan het groeien waren en vind het wel vervelend dat mijn moeder me daarvoor niet gewaarschuwd heeft.

Ik zou het nu met mijn jongens nooit doen. Thuis prima, maar niet in het openbaar.

Deel Deze Pagina