Wel of niet blowende achterbuurman aanspreken

Discussie in 'De lounge' gestart door jomay, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    hoi,
    Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
    Onze tuin grenst aan de achteruitgang van een klein italiaans restaurantje. Ze zitten daar vaak te relaxen. Het is een hele aardige jongen, de eigenaar, hebben goed contact met hem en hij is ook heel lief voor de kinderen etc.
    Alleen nu zit hij de laatste tijd vaak (in ieder geval een of keer per dag) te blowen daar, soms ook vrienden van hem en met dit mooie weer zit iedereen natuurlijk veel buiten. Ik zit dan in de tuin en ruik die wietlucht en het stoort me echt. Helemaal nu ik zwanger ben, weet ook niet of dat kwaad kan. Of voor mijn kinderen.

Vraag me af of ik het kan maken om er iets van te zeggen? Hij doet het natuurlijk in zijn eigen ruimte, alhoewel dit officieel een paadje is voor iedereen.
    Hij is ook nog zo aardig dat ie het misschien dan niet meer zou doen maar vindt het ook wel weer ver gaan om dat te vragen, moet hij weten wat hij doet. Maar ik vind het zo smerig...
    Geen groot probleem want is niet hele dag, maar ik word zo wel een beetje mijn tuin uit gejaagd soms. Maar ben gewoon benieuwd wat anderen hier van denken of dit zouden oplossen.

2. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Hmm ik persoonlijk zou er niks van zeggen, maar dat komt omdat ik het niet onder overlast vind vallen. Ik vind dit meer iets wat je krijgt als je naast elkaar woont.
    Onze buren bbqen zowat iedere dag, ruikt ook sterk. Maarja.. is hun goed recht.

3. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Tja heel dubbel!!! Ik snap je heel goed. Aan de andere kant, je woont zo te lezen dicht op elkaar en dan zul je af en toe toch last hebben van elkaar op een of andere manier.
    Maar ik lees ook dat je het goed kunt vinden met je buurman; dat klinkt alsof je het wel bespreekbaar zou kunnen maken.
    Succes!

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik snap je, maar zou er ook niets van zeggen. Onze buren roken en met dit weer ruiken wij het ook in onze tuin en binnen. Ik ga er niets van zeggen want het is hun tuin en een goede relatie is mij heel wat waard. Als de kinderen hier wat luidruchtig zijn zeggen ze er ook niets van.

Rodaina, MiaMaria en Sado vinden dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Aangezien jullie goed met elkaar om gaan. Is het niet mogelijk om een tijdstip af te spreken waarop het kan? En dat zonder verwachtingen overleggen.

6. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ja, nu je het zegt, onze kinderen kunnen ook vrij luidruchtig zijn, en de bbq staat ook wel eens aan en daar klaagt ook nog niemand over dus misschien nog maar even laten zitten....

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zou er niets van zeggen.
    Als hij nou elke avond keiharde muziek zou draaien en overlast zou veroorzaken ofzo. Maar een jointje roken vind ik persoonlijk niet zo erg, ik zou dan denk ik maar even naar binnen gaan (aangezien je zwanger bent) voor de zekerheid.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Nee ik zou daar niets van zeggen. Als je geen overlast van buren wilde had je maar vrijstaand moeten gaan wonen.

Debaky en 2augustus1992 vinden dit leuk.
  9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Oei lastig. Ik vind persoonlijk wietlucht verschrikkelijk smerig. o_O Ik vind het voorstel om een tijd af te spreken nog wel redelijk, aan de andere kant doen ze het op eigen terrein en volgens mij is het niet schadelijk. Nicotine is wat dat betreft veel erger. Je kunt deze warme dagen even afwachten, straks wirdt het weer minder.
    Je zou trouwens ook nog kunnen zeggen dat je er door je zwangerschap niet tegen kunt hè, bepaalde geuren zijn dan helemaal niet te harden :D.

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Sjonge lekker kort door de bocht. Jij houdt zeker nooit rekening met een ander? :rolleyes:

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja natuurlijk wel. Maar hier kun je iemand niet op aanspreken vind ik.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, ik zou hier niets van zeggen. Ik zou dan die paar minuten even naar binnen gaan. Snap wel dat het vervelend is, ik vind het ook heel erg stinken, maar de relatie onderling zou me te veel waard zijn en zelf zal ik vast en zeker ook wel eens voor overlast zorgen.

13. jeshh

jeshh Niet meer actief

Je weet dat de weed in een een joint met tabak wordt gemengd?

Live and let live, zou ik zeggen. Ik weet niet hoeveel meter er tussen hem en jou in zit maar ik kan me niet voorstellen dat het schadelijk zou zijn als je niet direct naast hem staat. Een goede relatie met je buurman lijkt me zonde om op het spel te zetten.

14. jeshh

jeshh Niet meer actief

Zou je de buurman er op aanspreken als hij een sigaret stond te roken?

15. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Zou er niets van zeggen

16. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Dat is niet perse waar wiet wordt ook vaak gewoon puur gerookt!

De lucht is voor sommigen idd heel vervelend, maar minder schadelijk dan sigarettenrook. Blijft een lastige kwestie. Het is eigen terrein en veel mensen wonen nou eenmaal dicht op elkaar. Als de relatie goed is zou je de buurman er eens op aan kunnen spreken, maar houdt er ook rekening mee dat het de relatie kan verslechteren.

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je kunt terloops er eens wat van zeggen. Zie niet in waarom de relatie daardoor verslechterd. Wanneer je gewoon aangeeft dat je hem een fijne buur vindt, dat je begrijpt dat ze even willen relaxen, maar dat je het vervelend vindt om in de wietlucht te zitten. Of jullie samen daar een oplossing voor kunnen bedenken. Volgens mij is daar niets mis mee.

18. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ja ik zou het ook gewoon normaal zeggen. Niet om te zeuren of dat hij moet stoppen maar meer dat hij weet dat je het goed ruikt. Is hij zich wellicht helemaal niet van bewust.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou er niks van zeggen maar als het efht stoort zou ik mn kind inzetten en hem de vraag "mama wat ruikt hier zo lekker?" laten stellen op een iets hardere toon. :cool:

jomay en Ysabella vinden dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Haha positief manipuleren.:D:p

Deel Deze Pagina