Wel of niet bruiloft door laten gaan na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hummel82, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummel82

Hummel82 Lid

20 aug 2014
    6
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Na heel wat miskramen en nare medische onderzoeken e.d. Ben ik dan eindelijk zwanger van ons tweede kindje.
    Nu is het zo dat we al voor deze zwangerschap onze bruiloft hebben ingepland volgend jaar juni, terwijl ik half april ben uitgerekend.
    Nu twijfelen we heel erg wat we moeten doen, bruiloft een maand of meer uitstellen, of gewoon door laten gaan.
    De bruiloft houden we sowieso klein, dus het zal geen mega happening zijn.
    Wat zijn de ervaringen van jullie? Hoor het graag!! Tips zijn meer dan welkom :)

2. unknowable

unknowable Niet meer actief

Ik zou voor mijn eigen gerustheid de bruiloft een paar maand uitstellen. Je weet nooit hoe je uit 'de strijd' komt. In april en de tijd erna ben je nog zo druk met de baby. Jammer omdat te combineren met de voorpret van de bruiloft lijkt me. :D

3. unknowable

Oja, en heeeeeeeel erg gefeliciteerd natuurlijk! :D:D

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    Zelf zou ik kiezen voor een bruilof in september/oktober als ik jou was. Heb je nog iets meer rust, als je een jurk wil, ben je misschien ook weer wat meer in vorm, is je kleintje net wat groter, en hoef je het niet in zomer te doen en zo misschien mensen te "belasten" met om jou bruiloft heen op vakantie gaan. oja en ook gefeliciteerd, zowel met je aanstaande huwelijk als de kleine!

5. Hummel82

Hummel82 Lid

20 aug 2014
    6
    0
    0
    Dank jullie wel voor felicitaties!
    Het is zo dat ik de jurk al heb, die is ook berekend op voor als ik zwanger zou trouwen of niet dus dat is geen punt. Daarnaast heb ik nog een dochtertje rondlopen, dus we hadden sowieso al t idee iemand apart als " oppas" te regelen.
    Vraag mezelf meer af of het lichamelijk haalbaar is, want locatie en dergelijke is al rond

6. unknowable

Lichamelijk is afhankelijk van hoe jij uit de strijd komt toch?

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Allereerst van harte met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat je blij bent dat je nu zwanger ben na al die toestanden dan... Het is een moeilijke keus,maar ja je kan ook nog overtijd lopen he? Welke datum gaan jullie trouwen? Als t eind juni is ben je 2 maanden na je bevalling,maar iedereen herstelt anders na een bevalling en in het ergste geval krijg je een ks... Pff ik geloof dat ik voor safe zou gaan en het uit zou stellen... Succes met je beslissing maken!

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Mja, het is je tweede kindje, maar toch weet je nooit hoe het gaat na de bevalling.
    Ik kan je alleen zeggen dat ik lichamelijk wel redelijk op de been was, maar emotioneel helemaaaaal niet. Das was echt een rottijd voor ons. En ons kindje was ook nog erg onrustig. Trouwen was het laatste geweest waar ik aan had gedacht. Ik denk dat je het niet kunt voorspellen hoe de periode na de bevalling is en dat je het beste kunt wachten.

9. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja niemand kan in de toekomst kijken. Hoe snel was je weer op de been na je dochter?

Als je het toch klein houdt zou ik het wel aandurven hoor ;)

10. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Zo ging het bij m'n zusje ook! Die heeft het allemaal door laten gaan.
    8 weken na de uitgerekende datum was hun trouwdatum. Ze is maar 1 dag 'overtijd' gegaan, dus de volle 8 weken kunnen benutten om bij te komen en te herstellen. Op zich voelde ze zich goed, gingen de kilo's ook aardig vlot eraf, maar....
    Ze vond het wel een hectische periode! 2 kinderen, baby'tje erbij, wekenlang kraambezoek en 'druk' met de voorbereidingen van de grote dag (ook al was er al veel geregeld).
    Denk dat ze het niet weer zo zou doen, maar bijv. paar weken/maandjes zou uitstellen.

Zo zie je maar, hè.. Het is allemaal niet te plannen. Haha! Maar wel fijn dat jullie 2e kindje dan toch in aantocht is! Gefeliciteerd!

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou het persoonlijk uitstellen...
    Grote kans anders dat het allemaal een beetje in een waas aan je voorbij gaat. Wie weet heb je nog wel enorm last van een knip ofzo...lijkt me niet leuk op je eigen bruiloft.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ligt heel erg aan jezelf en hoe je uit de zwangerschap en bevalling komt.
    Mijn tweede was een makkelijke zwangerschap en bevalling, nog makkelijker dan de eerste. Fysiek ook zeer snel hersteld. Liep na 6 weken weer hard.
    Zou het zelf dus wel aandurven. Echter wel zorgen dat alles eigenlijk al geregeld is.........
    Dubbel gefeliciteerd overigens!

Deel Deze Pagina