19 maanden en heel eenkenig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag Moeders,

Mijn dochtertje is super verlegen/ eenkenig,als iemand naar haar kijkt doet ze haar ogen dicht of gaat soms ook huilen,als er iemand bij ons thuis komt is ze zo gechokeerd dat ze zich helemaal aan mij vastklampt en absoluut niet wil kijken.
    Ik ga wel eens naar dreumes muziek les en dan zit zo stijf als een plank op mijn schoot en blijft iedereen heel lang aankijken en wordt er na een tijdje emotioneel van.

Hebben meerdere kindjes dit,en hoe ga je hiermee om:p

2. firegirl

firegirl Niet meer actief

Heeft ze dit nog maar net of altijd al wat? Het kan natuurlijk wel wat een verlegen meisje zijn... Ik zou haar in ieder geval niet dwingen.

Emma is nu bijna 1 jaar en heeft hier helemaal geen last van. Juist het tegenovergesteld ;).

3. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Nee ze heeeft het eigelijk al vrij snel als babay zijnde ging ze ook al huilen als iemand haar pakte, ja ze is inderdaad heel verlegen,
    Nee ik dwing haar nooit,soms vindt ik het wel een beetje vervelend voor de geene zelf maar ja we doen er niks aan.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena was altijd heel erg makkelijk daarmee, niets leuker dan andere, vreemde mensen. Maar de laatste tijd is ze (niet altijd, maar als vreemden of mensen die ze weinig ziet echt op haar afstappen) ook erg verlegen. Dan gaat ze aan m'n been hangen of kruipt ze op schoot, ze draait zich weg, hoofdje naar beneden...

Ik denk dat het misschien een beetje bij de leeftijd hoort en dat het een fase is. Ik schenk er weinig aandacht aan, aai over d'r bol en that's it en na een paar minuutjes doet ze ook weer gewoon.

Of had je dochtertje dit altijd al? Edit: ik lees net je bovenstaande post... Dan kan je ook weinig met mijn antwoord...

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier ook een super eenkennig kindje al vanaf een paar maanden.
    Wilde al babytje door niemand anders dan papa of mama worden vastgehouden. En soms zelfs niet door papa. Nu nog steeds is ze erg verlegen en eenkennig. Alleen wordt het gelukkig wel wat minder.

Als er iemand bij ons thuis komt (bekende of onbekende) kruipt ze eerst achter mij weg en wil alleen maar vastgepakt worden. Als er kindjes bij zijn is ze iets vrijer maar zeker niet meteen. Na een tijdje wordt ze dan wat losser maar je mag haar niet zomaar pakken, tegenwoordig mogen de oma's en opa' s het wel.
    Gelukkig is ze op het KDV wel vertrouwd en blijft ze daar zonder te huilen achter.

Tja hoe gaan we er mee om: gewoon rustig aan doen, en niet dwingen dat ze naar iemand toe moet gaan of op schoot moet zitten maar gewoon rustig zelf vast blijven houden (en dus schijt aan de ander hebben die haar wil oppakken of zo) en een beetje afleiden met krentjes of drinken. Na verloop van tijd wordt ze dan wat losser.
    Het zal echt wel een keer over gaan.
    Ik heb het meerdere keren op het CB er over gehad en eigenlijk geven zij alleen maar aan dat het een goed teken is, de hechting naar de ouders is dan erg goed. Maar ja net als of die bij andere kindjes niet goed is.

6. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    ja Precies,andere kindjes hebben ook heus wel een band met hun ouders,nou ben ik zelf ook wel altijd heel verlegen gewest hoor,het zal wel over gaan hoop ik:D

7. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag

Hee wat grappig is jou kleine van 27 mei,scheelt maar 2 dagen met die van mij,nou wordt ik wel nieuwsgierig naar het doen en laten van je kleintje,is het ook zo'n drukkerd en bewegelijk kind

Deel Deze Pagina