Flesje voor het slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Geven jullie je dreumes van 15-16 maanden nog een flesje melk voor het slapen gaan s avonds? En daarna tandjes poetsen? Ik stop vanaf vandaag met bv maar ben er nog niet echt over uit of ik nu dan nog wat melk aanbied in een flesje of gewoon niets meer..

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter van 18 maandje krijgt voor het slapen gaan nog steeds pap uit haar rietjesbeker, ze hecht hier ook nog steeds veel waarde aan. Voor haar 2de jaar wil ik dit wel graag afbouwen naar een bekertje thee. Als ik jou was zou ik naar de behoefte van je mannetje kijken 😉

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter van 3,5 jaar drinkt nog steeds een beker melk voor het slapengaan. Ik eigenlijk ook :)

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje is iets jonger hij is 13 maanden maar nog steeds een warm flesje:)

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik denk ook dat hij dat wel lekker vindt, gewoon even dat knuffel momentje en een slokje warme melk. Hoeft ook niet veel te zijn. Het enige is dat ik dan daarna z'n tandjes nog moet poetsen (bij bv deed ik dat van tevoren) en dat vindt hij nooit zo leuk dus dan wordt ie weer wild haha :)

6. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn kinderen kregen tot ongeveer 2 jaar een flesje melk voor het slapen gaan. Op het eind echt een heel klein beetje, meer een slokje... Idd meer voor het knuffelmoment en omdat ze het zo gewend waren.

7. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hier tot 14 maanden nog een klein flesje van 90cc voor slapen gaan. Deze afgebouwd naar 60cc. Nu niets meer. Ze gaat gewoon de hele nacht door. Soms drinkt ze nu voor het slapen nog paar slokjes water (als ik weet dat ze die dag niet zoveel gedronken heeft). Probeer het gewoon eens uit met bijv wat water..

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee, bij 15 maanden gestopt met avondfles. Gewoon zo hop. Was geen probleem en hij slaapt gewoon van 19-7

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier voor 't slapengaan een fles van 240cc (Niet altijd op). Hier kan ze absoluut nog niet zonder, is ook een knuffelmomentje.
    Tanden poetsen doen we 's morgens.

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Onze zoon van 17 maanden krijgt nog steeds een flesje voor het slapen gaan. Daar is hij erg aan gehecht. Vanaf een jaar of2 stappen we over op een beker. Maar zolang zijn gewicht prima is mag hij ervan genieten.

11. Veera

Veera Niet meer actief

Hier bijna 13 maanden en een fles mee naar bed, daar valt ze mee in slaap

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee hier niet. Ben met 13 maanden gestopt met de avondfles omdat hij 'm maar matig dronk, hij heeft 'm ook niet gemist.
    Wel gewoon nog een (rietjes)beker met drinken gegeven, maar dan beneden op de bank met een filmpje i.p.v. op de slaapkamer.
    Daarna naar boven om tandjes te poetsen en dan slapen.

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook nog steeds een beker melk voor het slapen gaan en daarna tanden poetsen.
    Lekker rustig worden en knuffelen.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij poetsen ook 's ochtends en voor elke slaapje een fles warme melk. Wel gebruik ik minder melkpoeder. Dus ik maak t wateriger.

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou dit! Daarom krijgt ze hier ook. Meestal maar 150cc

16. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier tot een maand of 14-15 wel een klein flesje van 90 cc gegeven. Zoon dronk deze altijd leeg en wilde soms nog meer. Helaas werd hij op een gegeven moment bijna elke ochtend wakker met een natte romper en slaapzak. Diverse luiers en luierbroekjes geprobeerd, maar probleem bleef. Toen hebben we besloten om in een keer te stoppen met de fles en zoon heeft er echt geen moment meer naar gevraagd. Het avondritueel is nu alleen iets korter, maar verder alles hetzelfde gehouden.

17. Rombely

Rombely Niet meer actief

Zoon nu 21 maanden en kan net sindskort zelfstandig uit een gewone beker drinken. Maar zolang hij wil krijgt hij savonds een flesje warme melk en s ochtends een papfles. Dochter was er met drie jaar wel klaar mee. Heerlijk toch om ze nog even klein te houden als hun ontwikkeling verder goed gaat.

18. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier nu 16 maanden en ze krijgt nog steeds een klein flesje. Gewoon omdat dat bij het ritueel hoort. Ik wil het eigenlijk wel afbouwen, maar zie er erg tegenop omdat ik bang ben dat dan niet gaat slapen. Ze is erg eigenwijs en als ze eenmaal boos is, nou... Ach ooit zal ze er wel vanaf raken.

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ben ik het ook mee eens, ze zijn nu nog klein.. Wat is er eigenlijk ook mis mee :) ik moet alleen wel letten op de hoeveelheid melk per dag want hij krijgt sochtends pap met 150 melk en 100 water aangelengd. Tussen de middag 100 met wat water aangelengd (hij drinkt slecht andere dingen). Dus dan kan ik savonds nog ongeveer 50 melk geven eventueel met nog wat water

20. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Toen ik met BV stopte hebben we gewoon een nieuw avondritueel verzonnen. Dus ik heb nooit een flesje gegeven in de avond.

Mijn zoon was 1,5 jaar toen ik daarmee stopte.

Je kindje is nog niet gewend aan een flesje 's avonds dus als je een ritueel verzint waarbij je eerst tandenpoetst, dan even gek doen, dan rustig worden door bv een verhaaltje te lezen dan even knuffelen en dan in bed. Dan is een flesje misschien ook helemaal niet nodig.
    Dat werkte bij ons in elk geval.

Deel Deze Pagina