Hoi!!! Mijn dochter is 14 maanden oud en heeft tot nu toe altijd in een slaapzak geslapen. Ze ligt het liefst boven in haar ledikant op haar buik. De laatste paar nachten vermoed ik dat ze het koud heeft. Ze wordt wakker met koude voetjes en beentjes (haar nekje voelt "warm" aan, maar ja wat is warm.....) Ze slaapt in een romper met lange mouwen, pyjama en winterslaapzak. Ik wil haar eigenlijk nog een deken geven, maar mijn man is een beetje bang.... Wat denken jullie? Als ze een deken krijgt en ze komt eronder te liggen is ze toch "groot" genoeg om wakker te worden en te huilen zodat wij haar kunnen bevrijden....
Wij houden het ook alleen bij de slaapzak, mijn dochter gaat heel dr bed door dus ik vind het ook eng. Onze dochter is trouwens bijna 14 maanden. Verder heeft ze een romper lange mouw, velourse pyama en sokjes aan... Ik denk dat als ze het echt koud krijgt ik dr nog een mayo aan doe ofzo?
Hier alleen haar 1e zomer zonder deken geslapen, toen ging ze het bed door. Vanaf de winter, dus rond een maand of 10 weer met deken. Ze ging hooguit bovenin haar bed liggen en dan legde ik s avonds laat de deken er wat meer over.
Hebben we het over een dekbed of (katoenen) deken? Want dat is mijn vraag ook wel een beetje! Ik geloof dat ze pas vanaf 2 onder een dekbed mogen? Terwijl ik hetzelfde probleem heb, ik denk ook dat ze het zonder deken erg koud krijgt. (ook winterslaapzak met romper lange mouw aan) Ze ligt ook snachts bovenaan in bedje X
onze dochter is wat jonger en ligt snachts nog redelijk stil, dus hier hebben we haar onder een deken als het kouder word ga ik ook over op slaapzak en deken als je het deken goed strak instopt aan de achterkant en niet te lang dan moet het toch kunnen ? tenminste een deken dan natuurlijk, dekbed zou ik nog niet durven op die leeftijd
Mijn zoontje heeft tot ongeveer 20 maanden ook alleen in een slaapzak gelegen. Was dan wel warm aangekleed en liet ook zn sokken enzo aan in de winter. Dat ging prima.. Toen opeens moest 'zak uit' en wilde hij onder zijn deken. Haha.
Wij hebben 1 wiegdekentje in een dekbedhoes van een ledikant die ik in de breedte instop. Hier kan ze niet echt onder komen en hier redt ze het ook niet met alleen een romper lange mouw, dikke pyjama en slaapzak met mouwen! En dit scheelt enorm ze voelt heerlijk aan.
Hier ook beiden een deken naast de pyjama en slaapzak. Ze zijn 2 jaar en 6 mnd. De oudste is oud genoeg om zichzelf te redden of anders te schreeuwen. De jongste schuift alleen omhoog soms en verder niets. Ze blijft aardig liggen en ligt al vrij hoog in bed. Gaat ze te veel bewegen, dan moeten we iets anders bedenken. Maar ik denk dat jullie dochtertje dat prima kan. Ik heb wel dekens, en geen dekbedden. Al gaat de oudste daar binnenkort wel onder.
Mijn zoontje slaapt onder een speciaal kinderdekbed, is wel wat duurder. Ik geloof dat wij er 55 euro boor hebben betaald maar hij vindt het heerlijk! Ligt er al onder sinds hij een jaar is, wel zonder slaapzak maar met pyama.
Hier heeft hij een hele periode zonder dekentje geslapen, maar het leek mij ook erg koud voor de winter. Dus langzaamaan weer periode. De eerste dagen was hij er al onderuit voor we de kamer uit waren. Dan vond je hem er bovenop . Inmiddels kunnen we hem weer instoppen en blijft hij lekker liggen.
Vannacht weer zonder deken, ze is dan echt koud. Ze heeft vanaf 5.15 uur bij ons in bed gelegen. Misschien idd. meer kleding aantrekken.
volgens mij(maar pin me er niet op vast) will het bij baby's niet altijd zeggen dat ze het koud hebben wanneer ze koude handjes/voetjes hebben, de bloedsomloop is nog niet optimaal. Wij temperaturen altijd eventjes als ik twijfel, maar ik weet niet hoe dat bij iets oudere kindjes is.. hier eigenlijk altijd of slaapzak of deken, maar inderdaad ook vaak koude handjes.. je hebt van puckababy ook een slaapzak met dichte mouwen, als een soort wanten, misschien is dat iets!
mijn dochter gaat wel het bed door en ligt zelfs soms omgekeerd of klem in de breedte. zij heeft een romper lange mouw, velours pyjama, sokjes en een winterslaapzak zonder mouwen aan. op het kamertje blijft het rond de 18/19 graden. als het straks echt koud wordt dan krijgt ze slaapzak met mouwen en laat ik de temp op 20 denk ik (als ze dan wakker wordt van de kou he)
Ik heb haar net onder een deken gestopt. Voordat wij naar bed gaan, wil ik even kijken en we slapen met de slaapkamerdeur open. Wij hebben de verwarming boven niet aan.